Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf waterbak maken

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Hallo,

Ik ben sinds een tijdje bezig met het modden van mijn standaard ATX kast. Behalve dat ik wat dingen gekocht heb zoals de aerogate II, papst fans en een zeer mooie/goede Thermalright SI-97 om alles stil en mooi te krijgen ben ik nu ook van plan meerdere sidewindows te maken.

De linker sidewindow zal geen probleem vormen aangezien ik hier gewoon een vorm uit de kast haal en er plexiglas achter zet. De andere kant word echter iets moeilijker.
Hier heb ik mijn naam op de plaat getekend en deze wil ik dus ook gaan uitzagen. Nu ben ik van plan hierachter een doorzichtige platte (maar wel brede en hooge) bak te monteren met daarin water en wat van dat UV spul erdoorheen gemengd. Omdat ik niet denk dat zo een bak standaard te kopen is wil ik deze zelf gaan maken, alleen hoe?

Plexiglas buigen lijkt me lastig en niet netjes. Plexiglas lijmen is een optie denk ik maar hoe zorg ik dat de naden waterdicht zijn? Of weet iemand een online shop waar ze zo een bakken verkopen.

Op den duur wil ik ook nog langzaam luchtbelletjes van onder naar boven laten lopen, zou ik dit met een standaard watercooling pomp kunnen doen (maar dan met lucht ipv water) of kan ik hierbij niet de hoeveelheid luchttoevoer aanpassen?

Als laatste had ik nog een vraagje over mijn 'dremel'. Ik heb deze pas geleden gekocht maar heb ergens al gelezen dat deze 'ferm' niet echt een dremel is. De "cirkelzaagjes" die ik wil gebruiken om door mijn stalen zijpanelen te snijden werken amper en zijn na 10cm snijden al helemaal op (weg geslepen). Ook de schuurbandjes gaan niet erg lang mee en springen al vrij snel kapot tijdens het schuren. De staafjes die ik in de ferm steek en vastdraai zitten nooit 100% vast, zelfs niet als ik een tang gebruik, tijdens het snijden of schuren zie je langzaam het stokje eruit komen en moet ik na een tijdje stoppen om de boel weer terug te zetten en vast te draaien.

Heb ik hier een goedkoop b merk gekocht en zo ja welke kan ik dan beter wel kopen?

Met vriendelijke groet,
Jean Mertz

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Ook in een ferm kan je de dremel slijpschijfjes doen hoor.
Tank kopen gaat dnke ik niet lukken, dus dat word zelf maken, ik hoor van andere mensen dingen over het "versmelten" van plexiglas met chloroform/aceton.
De luchtbelletjes kun je denk ik het beste met een luchtpompje doen, zoals bij een normaal aquarium, een normale waterpomp kan namelijk geen lucht "pompen".

Verwijderd

Ja; ik heb laatst ook die Ferm gekocht; 20 euro. Het slijpen in je case moet je ook op stand 3 doen; en niet in een keer er geheel doorheen maar meerdere keren meerdere lagen van de lijn halen. Je kan er overigens alle "Dremel" opzet stukjes opdoen; evenals Bosch en Black&Dekker opzet stukjes. Succes :)

Het buigen van plexiglas is overigens niet zo heel moeilijk; span een draad die je laat gloeien dmv stroom; en leg de plexiglas plaat erop; even buigen en laten afkoelen. Klaar is Kees; nooit gedaan met Techniek op de middelbare school?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 22:42 ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Over het bakje voor je water:
Zorg dat je een passend bakje zaagt van plexiglas wat niet tot nauwelijks kiert. Ga vervolgens naar de lokale apotheek, en haal daar chloroform & een injectienaald (suc6 met dat laatste :P ). Vervolgens de randen insmeren met chloroform en tegen elkaar aan drukken. Na een beetje oefenen op wat losse stukjes, krijg jet het echt waterdicht & muurvast >:)

[rml][ How2] Lijmen met chloroform[/rml]

Over je dremel:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Vervolgens 'echte' schijfjes laten halen. 5 stuks voor €10 zijn ook iets groter dan normaal, maar deze zijn echt gehard. Zegmaar het kleine broertje van de haakse tol >:) Ze zijn zker hun geld waard, gaan overal doorheen en slijten nauwelijks :D

[ Voor 7% gewijzigd door SlinkingAnt op 18-04-2005 23:02 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
hmm ik heb gisteren mijn ferm dremel van inmiddels 2 jaar oud verneukt :S
ik was mn zijpaneel aan het uitslijpen, zette de dremel tijdelijk uit, en toen ik m weer aan deed draaide ie op heel lage toeren, met lelijk geluid en dikke vonken en stank binnenin. iemand idee of dit nog te fixen is? reacties welkom :)

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

Verwijderd

je dremel kloon is niets mis mee, koop gewoon een aantal slijpschrijfjes, ga beetje testen. kan je zelf uitvogelen welke stand je hem het makkelijkste kan gebruiken.

want ik bijv: zet men dremel (Black & Decker cloon op stand 7 :) mjah dat is gewoon wat je fijn vind.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

ase- schreef op maandag 18 april 2005 @ 23:56:
met lelijk geluid en dikke vonken en stank binnenin
ben bang dat de rotor + koolborstels kapot zijn... kun je netzo goed weer een nieuwe kingzo (kingzooi!) slijpding kopen...

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
welk is beter en welk is goedkoper ... :/

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Festool is het best.. Of deWalt...
Dit zijn de mercedessen onder het handgereepschap... (kijk niet op als je 100-200 euro voor zo'n ding moet neerleggen...)

offtopic:
Jelte,89 heeft zelf 440 euro neer moeten leggen voor een accuboor van Festool

Revive the guild!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Festool _/-\o_

Njah, dat is inderdaad wel dé shit die ook uren zwaar werk kunnen verdragen. Heb zelf overigens ook een namaak, maar ze werken prima dus ;)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Ik heb hier een echte dremel ( :+ ) en daar zitten 2 dingen bij om het erin vast te zetten en het ringetje eromheen erom draaien dan. 1 kleine en 1 grote, kijk of je ook 2 verschillende heb.

slijpen ging bij mij nog redelijk snel :P maar dan zijn ze na 10 cm ook op, maar dan heb je geen ge-heen-en-weer maar gewoon vol er door heen >:)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
ik heb voor de waterbak een mooi pompje op www.conrad.nl gevonden onder ID 537551 - 8B. Dit lijkt me een perfect dingetje voor het bubbeltjes werk en is zeker niet te duur. Nu heb ik pas geleden een aantal 100den euro's besteed aan het stil maken van mijn PC en deze is nu dus ook geruisloos. Ik vraag ik me dus af of deze pomp niet teveel lawaai maakt, kan ik voor 5 euro een pompje verwachten dat geruisloos is?

Ik kwam ook deze pomp tegen: 572025 - 8B. Deze is 20 euro duurder oa omdat deze instelbaar is. Bij deze staat er bij vermeld "De pomp is zeer geluidsarm".

Heeft iemand ervaring met het eerste pompje of kan ik absoluut niet verwachten dat een pompje van 5 euro stil is?

Verwijderd

5 euro voor zo'n pompje is wel heel weinig. Als er normale drukte is bv radio staat aan, ga je er geen last van krijgen. Wanneer het pas stil is maakt het echt lawaai.
Had het ding voor mijn aquairum

Verwijderd

Wat betreft dat probleem met je "Dremel". Ik heb zelf ook zo'n Ferm-nep-Dremel, en de slijpschijven (wat jij dus "cirkelzaagjes" noemt ;)) die er standaard bij zitten zijn inderdaad zo weg. Dan moet je bij de plaatselijke bouwmarkt versterkte slijpschijven (of reinforced cutting discs) voor de echte Dremel kopen. Er zijn verschillende types van, maar de mensen die daar werken willen je vast wel vertellen welke je precies moet hebben om door metaal heen te slijpen.
Pagina: 1