Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ondersteunt iRiver iMP-serie binnenkort flac, ape en mp4?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:28
Ik wil graag een MP3/CD-speler kopen. Nu maakt Iriver hele mooie spelers in hun iMP-serie maar Sony heeft nu ook een leuke speler die net wat goedkoper is.

Nu kan je bij de de iRiver spelers de firmware upgraden en vroeg ik me af of het te verwachten is dat in de nabije toekomst ook formaten als Flac, Monkey's Audio en M4A ondersteund zullen gaan worden.

Mocht dat zo zijn, dan koop ik de meeste recente iRiver, de iMP-900 en anders bepaar ik mezelf wat euro's... Ik hoop dat iemand hier wat over kan zeggen.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-11 13:24
ik heb een mp3 speler van iriver de IHP120, en ik kan je zeggen ze komen vaak met upgrades, maar meestal zijn die zo nutteloos dat ik t niet eens update. Ik weet echt niet of je kan verwachten dat deze formaten nog worden ondersteund. Maar waarom zou je deze rare formaten willen(flac snap ik wel)? voor de rest kan ik zeggen dat de irivers krankzinnig stevig zijn, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad _/-\o_ in tegenstelling tot sony... :X

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 23:11
mijn SlimX II (iRiver iMP-400) kreeg na 2.5 jaar ondersteuning voor Ogg Vorbis :D.
Was ik toen erg blij mee...
Helaas slechts met beperkte bitrate tussen 96-170 kbps. Maar toch geweldig dat ze het mogelijk hebben gemaakt.

Nu is het tijd voor een nieuwe speler... en nu ben ik absoluut niet tevreden over de huidige lijn van iRiver... zo zie je dat hun nieuwe spelers juist geen Ogg Vorbis meer ondersteunen (de H10).
Ook zie je dat er geen nieuwe dingen bij zijn gekomen zoals Lossless Audio... FLAC dus...
Vind ik ontzettend jammer.
De nieuwe spelers die wel Ogg ondersteunen doen dit ook maar tot een bepaalde bitrate... 225 kbps dacht ik... valt me enorm tegen van iRiver.

Hun firmware upgrades waren daarentegen absoluut niet onnuttig!
Zo kreeg de H300 serie zomaar eventjes VIDEO PLAYBACK! ondersteuning dmv firmware upgrades!
Dus qua features doen ze een hoop...
maar wat betreft ondersteuning voor nieuwe of betere audiocodecs... nope...

Ik kijk uit naar de Lexar LDP 800, een kleine flashplayer met SD slot... speelt ook Ogg Vorbis. Helaas geen FLAC.
De iAudio 5 vind ik ook erg goed, schijnt een nieuwe chip in te zitten... ondersteund nu nog geen Flac maar als er een flashplayer is die flac zal ondersteunen middels een firmware upgrade denk ik dat het de iAudio 5 zal zijn.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien ooit, voorlopig in ieder geval niet.
De codecs die jij op noemt zijn simpelweg niet populair genoeg om daar firmware voor te ontwikkelen.
Andere merken ondersteunen immers deze codecs ook niet (op een hele enkeling na dan).
Dus, misschien in de verre toekomst, maar voorlopig niet, en zeker niet bij de huidige generatie iRiver's.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:28
Hmmm... jammer... want juist voor mp3cdspelers en harddiskspelers lijkt me Monkey's en Flac-support wel handig. Klinkt wel erg goed. En ik heb al wel een aantal albums in één van deze 2 formaten....

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:27
Kijk anders eens naar de Rio Karma. Die doet aan FLAC. Spelers met ape-ondersteuning zijn er (nog) niet.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1