In een CMS systeem parsen we een iframe die dus externe data ophaalt van de server. Omdat de height variabel is, maken we gebruik van de volgende javascript code:
Deze code moet uitgevoerd worden op het moment dat de iframe geladen wordt.
Dit alles werkt prima, zowel in IE als in FF. Maar nu wil het dat W3C het er niet mee eens is dat we onLoad gebruiken in een iframe.
Mijn javascript kennis gaat niet bijzonder ver alleen, helaas. Enige hulp zou geweldig zijn
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <script language="JavaScript" type="text/Javascript">
function iFrameHeight() {
if(document.getElementById && !(document.all)) {
var h = document.getElementById('blockrandom').contentDocument.body.scrollHeight;
document.getElementById('blockrandom').style.height = h;
}
else if(document.all) {
h = document.frames('blockrandom').document.body.scrollHeight;
document.all.blockrandom.style.height = h;
}
}
</script> |
Deze code moet uitgevoerd worden op het moment dat de iframe geladen wordt.
code:
1
2
3
| <iframe src="nietrelevant.php" width="500" id="blockrandom" onload="iFrameHeight();" scrolling="no" frameborder="0"> Uw browser ondersteunt geen iframes. Klik <a href="nietrelevant.php" target="_blank">hier</a>om de pagina te openen die geladen moest worden. </iframe> |
Dit alles werkt prima, zowel in IE als in FF. Maar nu wil het dat W3C het er niet mee eens is dat we onLoad gebruiken in een iframe.
Normaal zou ik zeggen, ach pech, maar dit is de enige error, dus die zou ik er toch graag uit zien.Below are the results of attempting to parse this document with an SGML parser.
Line 112, column 236: there is no attribute "ONLOAD"
... width='500' id="blockrandom" onload="iFrameHeight();" scrolling="no" framebo
Mijn javascript kennis gaat niet bijzonder ver alleen, helaas. Enige hulp zou geweldig zijn