Verkeerd geheugen iMac?

Pagina: 1
Acties:

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Topicstarter
Om op mijn oude trouwe iMac DV 400Mhz. zo toch redelijk Tiger te kunnen draaien heb ik een 512mb geheugen module gekocht, van Kingston model KVR133X64C2/512.

Alleen tot mijn verbazing zag de iMac toen ik hem na installatie weer aanzette alleen maar de reeds geplaatste 256mb module (133Mhz), en niet de 512mb module. Dus heb ik de 256mb module eruit gehaald (alleen de 512mb module erin), maar dan doet de computer naast een beep en met het powerlampje knipperen niets.

Nog nooit gehad dat een 'standaard' pc module in een Mac niet werkt, kan op internet ook niets vinden. Iemand een idee waarom deze module het niet in de iMac doed en of er iets aan te doen is???

[ Voor 5% gewijzigd door naaa op 18-04-2005 19:06 ]

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Heb je de module al in een andere computer getest ? Misschien is ie wel defect.

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Als ik het goed zie, en we hier over een PC133 SD-RAM module praten, zou dat volgens mij meer dan genoeg moeten zijn voor jouw iMac. Je Front Side Bus loopt namelijk maar op 100 MHz, dus kan 'ie met een 133 MHz module zeker uit de voeten.

Heb je de module in een andere computer geprobeerd? Met andere woorden: weet je zeker dat het geheugen goed is?

Volgens deze specspagina is de iMac DV400 trouwens gelimiteerd tot 512MB RAM, maar die site lijkt redelijk outdated te zijn, en hij doet het ook niet zonder de 256MB module, dus ik verwacht niet dat het er iets mee te maken heeft :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 07:05
dawuss schreef op maandag 18 april 2005 @ 19:04:

Volgens deze specspagina is de iMac DV400 trouwens gelimiteerd tot 512MB RAM, maar die site lijkt redelijk outdated te zijn, en hij doet het ook niet zonder de 256MB module, dus ik verwacht niet dat het er iets mee te maken heeft :)
Ik heb een tijdje geleden mijn iMac DV/SE 400 ook uitgebreid met 512MB tot 640MB, dus een grens van 512MB is er niet. Mijn geheugen is trouwens Apacer pc133

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Topicstarter
dawuss schreef op maandag 18 april 2005 @ 19:04:
Als ik het goed zie, en we hier over een PC133 SD-RAM module praten, zou dat volgens mij meer dan genoeg moeten zijn voor jouw iMac. Je Front Side Bus loopt namelijk maar op 100 MHz, dus kan 'ie met een 133 MHz module zeker uit de voeten.

Heb je de module in een andere computer geprobeerd? Met andere woorden: weet je zeker dat het geheugen goed is?

In deze iMac zou max. 1024mb kunnen, door twee van 512mb te plaatsen. Dus ik wou er alvast met 1 beginnen en later een tweede toevoegen :+ . Maar zit er niet in vandaag.

Zit en kan gewoon 133Mhz modules in de iMac, de 'orginele' 256mb module is ook 133Mhz. Alleen heb ik geen andere computer om de module uit te proberen :(

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
In een imac DV kan met gemac :) een gig geheugen. Is helemaal geen probleem

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

133MHz is geen probleem, maar 't is veiliger er PC100 geheugen in te proppen. PC133 in PC100 machines wil wel eens vaag doen waardoor er dingen mis gaan. Kweet niet precies waar het aan ligt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1