Toon posts:

k7v + athlon 700 troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar zijn we weer.
Kheb nu al wel 2000 aan de gang maar hij kresjt om de zoveel tijd (moet nu ook snel tiepen voordat het weer zover is), hij kresjt zelfs bij het sluiten van de cdrom.
De specs:Asus k7v, athlon 700, 128 mb, guillemot tnt2u, maxtor 8.4 etc.
Ik heb al van diverse kanten gehoord dat het aan het geheugen kan liggen. Het kingston geheugen van m'n huisgenoot doet het prima.

Waar haal ik goed geheugen vandaan (aangezien die kingston chip uit eindhoven ofzo komt en ik in Leiden woon)

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
ik heb geheugen (128 mb HSDram) uit USA gehaald dus Eindhoven lijkt me mooi dichtbij.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Deuh...Tweakers PriceWatch???
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=3

en dan bellen naar een van die winkels???

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hoeveel watt aan voeding gebruik je? Het is namelijk beter om eem 200 watt voeding te gebruiken, want die Athlons gebuiken meer stroom dan Pentuim's.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je bedoelt een 300 watt voeding,
dat heb ik nu ook, veeel stabieler, ik werd er ook altijd erg pissig om als ie crashte , dus in kwaaie bui heb ik er een 300 watt server voeding in gegooid... :)

en nu draait het als een zonnetje.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb zo'n beetje alle adviezen opgevolgd en ben nog steeds niks wijzer :(
Heb nu 4 verschillende dimmetjes gebruikt en 1 kingston dimmetje, een 300 watt voeding gekocht en toen liep ie, totdat win2k erop ging en de drivers geinstalleerd werden.....
Kresj en weer niks in safemode en al die andere.. Toen maar weer win98 er opnieuw op en ja hoor dezelfde error Kan bestand setup.cab niet uitvoeren... hangen.

Ik heb alles maar weer ingepakt en dat gaat morgen terug naar de groothandel. Zal je zien dat het aan de proc of het mobo'tje ligt...

To be continued...

Verwijderd

mobo......

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Of drivers/bios, ik had ook veel problemen, bij mij (ook k7v) sprong hij telkens uit games en dan was het ook helemaal over. Toen heb ik die via drivers geinstalleerd, en nieuwe videokaart (had ook een nieuwe geforce) nu loopt hij heel stabiel (550@800).

Alleen de standby mode werkt niet, dan hangt de pc nog steeds :(

Nou ja, het makkelijkst is natuurljk alles terug brengen en ht probleem bij die winkel leggen. Lossen zij het op...

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Pagina: 1