[Messenger & Hyves] Contactpersonen importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-01 20:00
Als je je aanmeldt bij Hyves.nl dan vraagt hij of je je contactpersonen van MSN Messenger mag importeren.

Ik ben er niet achter gekomen hoe dit werkt. Welke taal dit mogelijk maakt is mij ook geheel onduidelijk. Google en GoT gaven ook geen eerdere topics over dit onderwerp.

Ik neem aan dat je moet inloggen via een script op de server zodat je de contactpersonen kan importeren. Maar de Messenger op de pc waarop de gebruiker is ingelogd meldt zich niet af. Ik kan me herinneren dat Hotmail ook een optie had waarin je je contactpersonen kon laten zien...

Hoe werkt dit dan?

Kamer huren

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Even op http://passport.net kijken geeft al snel de volgende informatie voor ontwikkelaars. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het kan met GotMail bijvoorbeeld.

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Verwijderd

GotMail geeft je de mogelijkheid mail vanuit Hotmail te extracten en te forwarden naar een ander mailadres.
Op Hyves importeren ze trouwens niet je MSN lijst, maar je contactpersonen van Hotmail

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 01:53 . Reden: ze gebruiken hotmail, niet msn ]

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-02 07:26

neevedr

Dat was ik niet!

Soortgelijke website gebruiken deze informatie om je hele contactpersonen lijst met spam mail te bekogelen.

Verwijderd

Maar daar gaat het nu niet om :)

Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe dat gedaan wordt. prob het simuleren van GET's/POST's

• BKJ
Ik vraag me nog steeds af wat het is... Heb al rotgezocht op google en dit is wat ik tegenkwam:

http://www.hailware.com/

Deze kun je evt aanpassen...

Kamer huren

• BKJ
hitchhacker schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:31:
Ik vraag me nog steeds af wat het is... Heb al rotgezocht op google en dit is wat ik tegenkwam:

http://www.hailware.com/

Deze kun je evt aanpassen...
Weet iemand al wat meer? (aka little kick ;))

Kamer huren

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er is bijna een maand voorbij gegaan tussen je laatste post en deze. Wat heb je zelf nog gevonden? Heb je de source van Hail nog bekeken? Kun je daar niets mee?

• BKJ
-NMe- schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:53:
Er is bijna een maand voorbij gegaan tussen je laatste post en deze. Wat heb je zelf nog gevonden? Heb je de source van Hail nog bekeken? Kun je daar niets mee?
Ik heb niks zelf gevonden nog... (anders was kick overbodig of had ik mijn oplossing gepost...) En de source van Hail is niet bedoeld voor dat soort doeleinden. Dat zou hetzelfde zijn als de benodigde transistor uit een CPU slopen.. :)

Kamer huren

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hoeft niets eruit te slopen, je hoeft alleen maar te spieken hoe zij het doen en of je misschien iets kunt afkijken. ;)

• BKJ
-NMe- schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:26:
Je hoeft niets eruit te slopen, je hoeft alleen maar te spieken hoe zij het doen en of je misschien iets kunt afkijken. ;)
Ik weet nu via Hail hoe ik kan inloggen maar Hail kan zelf geen contactpersonen importen zie ik net op een geplaatste FAQ...

Kamer huren

• intrix
  • Laatst online: 04-12-2023

intrix

Intrix

Ik ben hier ook al enige tijd naar opzoek.

Voor MSN contacten heb ik al een script gevonden en bewerkt dat inlogt als MSN user en vervolgens de lijst 'synct', hierbij kan je dus alle namen en email adressen ophalen.

Echter het nadeel daarvan is dat je afgemeld wordt in MSN, volgens mij is dat niet te voorkomen.

Een andere optie is dus gebruik maken van gmail, hotmail en yahoo. De adressbooks daarvan zou je ook moeten kunnen ophalen. Helaas is er weinig te vinden over het hoe.

Voor Yahoo zijn er diverse open scritps te vinden, Hotmail is er echter niemand die ook maar iets los wil laten over de techniek. Er zijn verschillende scripts te vinden, echter betaal je hier tussen de 50 en de 150 euro voor. Demo scripts die je vindt, bevatten niet de daadwerkelijke code maar een stukje "cUrl" om gebruik te maken van scripts op de server van de makers.

Waarschijnlijk is ook cUrl dat gebruikt moet worden om hotmail-adressen op te halen, echter schijnt dit dus erg lastig te doen te zijn bij hotmail. Gmail heb ik volgens mij wel al het een en ander gevonden, maar daar moet ik nog induiken.

Als iemand een idee heeft over hoe en wat, laat het dan eens weten.

Ik heb voor mijn project nog maar enkele weken de tijd en ik wil heel graag gebruik maken van deze techniek in mijn project. Ik heb voor mijn opleiding een eigen mailclient gemaakt, die voor ouderen (/slechtzienden) te gebruiken is met behulp van een tutchscreen.
Daarin wil ik namelijk alle bestaande contacten van gebruikers met een paar kleine stappen over kunnen zetten in de mail client.

[ Voor 124% gewijzigd door intrix op 01-06-2006 09:47 ]

welcome my son, welcome to the machine

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De Passport SDK gebruiken, zoals ik ruim 13 maanden geleden ook al opperde. ;)

• intrix
  • Laatst online: 04-12-2023

intrix

Intrix

-NMe- schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:31:
De Passport SDK gebruiken, zoals ik ruim 13 maanden geleden ook al opperde. ;)
er zou ook een oplossing voor non-windows moeten zijn ..

Non-Windows Platform• To install the latest SDK bits and documentation for the non-Windows platform, click the links on the right corner of the Web page for the following subjects: • Solaris SDK version 1.4 bits
• Linux SDK version 1.4 bits
• Linux and Solaris version 1.4 Documentation

.. maar het enige wat ik daar kan downloaden is een .net based versie, geen linux link te vinden ?!

(ook al op google gezocht, maar ook daar geen linux (php) oplossingen)

[ Voor 30% gewijzigd door intrix op 01-06-2006 10:13 ]

welcome my son, welcome to the machine

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De manier hoe je het zou kunnen doen is via een techniek 'screenscraping'. Idee is dat je vanuit php/perl/etc http requests afvuurt op de hotmail server zodat deze denkt met een echte browser te maken te hebben. Vervolgens log je in via php, en gan je naar het adressenboek, en daar vind je alle emails e.d.

[ Voor 52% gewijzigd door reinhrst op 12-06-2006 14:12 ]

Claude

Pagina: 1