Toon posts:

[Partition magic] Verborgen partitie => gewoon

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Toen k mijn laptop kocht was mijn HD automatisch opgesplitst in een C en D schijf van elk 30GB of zo, dit heb ik verandert naar 10 / 45 GB via partition magic 8 omdat mijn D dienst doet voor films en zo.
Nu heb ik ontdenkt dat ik nog een verborgen partitie heb van 3GB die dus geen driveletter heeft.
Hierop staan herstellingsbestanden als je bijv. Windows opnieuw zou willen installeren.
Nu zou ik die verborgen partitie willen formateren (ik heb die bestanden toch niet nodig) en de vrijgekomen 3GB toevoegen aan mijn D-schijf.
Ik heb reeds lang gezocht in partition magic 8 maar vind niks.

Kan iemand mij helpen (of misschien afraden het te doen)?

Bedankt.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:08

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Niet formatteren, maar partitie verwijderen. Daarna D uitbreiden (en vertellen dat dat niet ten koste van C mag gaan).

EDIT:
Bovenstaande ervan uitgaand dat PM de partitie wel ziet.

[ Voor 23% gewijzigd door Freee!! op 18-04-2005 18:07 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 01:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als PQMagic de Hidden partitie niet vindt vraag ik me af welk programma hem dan wel heeft gezien.

Hoe weet je dat je dat je nog een 3GB partitie hebt? Je kunt ook proberen met bijv een Linux LiveCD de 3GB partitie te verwijderen zodat er alleen nog maar lege ruimte overblijft, PQMagic ziet die vast wel dan. Kun je in jou geval het makkelijkst doen met het programmatje 'cfdisk'. Maar moet je maar even kijken of je dat wilt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hier kunnen wij ook niet veel mee. Ondanks dat je uitleg redelijk compleet is vertel je niet wat precies het probleem is in PM. Zie je de partitie uberhaupt? Iets meer informatie graag :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zie de partitie in PM8 :) maar het werkt via delete partition en dan de vijgekomen ruimte toe te voegen aan mijn D

Sorry voor de late reactie

Bedankt! :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

In dat geval was je vraag redelijk basic en wil ik je hierbij verzoeken om in het vervolg zelf wat meer te proberen voor je een topic opent; en als je dan een topic opent om in ieder geval duidelijk en compleet te zijn wat je precies hebt geprobeerd :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.