Toon posts:

[XP] Waar default mediaplayer aanpassen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de bedoeling is dat foobar2000 gelanceerd word zodra ik de 'Media' toets op mijn Logitech Cordless Desktop Optical indruk. Nu word, iedere keer dat ik die knop indruk, Windows Media Player geopend.

Ik heb in foobar2000 reeds een global hotkey ingesteld (de 'media' key als 'Activate / hide foobar2000'). De media key werkt zoals ik het wil als foobar2000 draait (dwz: de media key verbergt of toont fb2k, en windows media player blijft achterwege).

Een zoekactie met Google draait iedere keer uit op problemen met oude versies van foobar2000 en hotkeys, of de combinatie win/fb2k/logitech itouch. (de bedoeling is dus ook dat het ZONDER de itouch software gebeurd!)

fb2k verschijnt overigens ook niet in de lijst met beschikbare media spelers in 'Programmatoegang en -instellingen'.

Is het iemand wellicht bekend waar in het register van Windows XP Professional dit geregeld word, zodat ik dit handmatig kan wijzigen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 18:03 ]

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Uh... de executable van windowsmediaplayer vervangen door die van foobar?

Verwijderd

Topicstarter
ilovetechno schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:55:
Uh... de executable van windowsmediaplayer vervangen door die van foobar?
ha .. ha .. :/

Dat is geen oplossing. En bovendien wordt Media Player nog gebruikt voor het bekijken van film(pje)s.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:56:
[...]
ha .. ha .. :/

Dat is geen oplossing. En bovendien wordt Media Player nog gebruikt voor het bekijken van film(pje)s.
Ik vond het wel een aardige oplossing :) Maar dit probleem is meer iets voor WOS; ik verplaats je topic daarom even met een topictitel-edit :)

foobar2000 als standaard media speler instellen > [XP] Waar default mediaplayer aanpassen? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

/edit: kun je fb2k niet associeren met audiobestanden?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 19:43 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
heb je geen programma bij je toetsenbord gekregen waarmee je de extra toetsen aan kon passen ?
zo niet dan kan je ff kijken op de website van de fabrikant. vaak hebben ze zulke dingen wel staan.
misschien een paar leuke registry tweaks ;)

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 19:42:
/edit: kun je fb2k niet associeren met audiobestanden?
been there, done that ... audio files worden dan ook netjes in fb2k geopend, maar die media key ... :X
Flapietoetoe schreef op maandag 18 april 2005 @ 19:43:
heb je geen programma bij je toetsenbord gekregen waarmee je de extra toetsen aan kon passen ?
zo niet dan kan je ff kijken op de website van de fabrikant. vaak hebben ze zulke dingen wel staan.
misschien een paar leuke registry tweaks ;)
... (de bedoeling is dus ook dat het ZONDER de itouch software gebeurd!)
^^ |:(
het KAN zonder, dat weet ik zeker ... maar hoe?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je niet bij "Set Program Access and Defaults" (of hoe dat heet, volgens mij bovenaan "all programs' , anders in add/remove software) instellen wat je default player is? :?

[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 18-04-2005 20:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk dat je zonder de software/drivers van dat keyboard weinig andere mogelijkheden hebt dan de door anandus hierboven gepresenteerde oplossing. Zal wel hard in de configuratie staan ofzo :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Bij mn Logitech met draadje werkt anandus' oplossing (Add or Remove Programs - Set Program access - Custom - Choose default media player)

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:42:
Kan je niet bij "Set Program Access and Defaults" (of hoe dat heet, volgens mij bovenaan "all programs' , anders in add/remove software) instellen wat je default player is? :?
fb2k verschijnt overigens ook niet in de lijst met beschikbare media spelers in 'Programmatoegang en -instellingen'.
Pagina: 1