[FreeBSD] Websites laden traag

Pagina: 1
Acties:

• f.grijze
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Ik heb FreeBSD op een computer geïnstalleerd die ik nog had staan, om als webserver te gaan gebruiken.

Alles werkt prima, op één ding na: de webserver. De webserver op zich draait wel, alleen als ik een webpagina wil openen vanaf een andere computer, dan duurt dit zeer lang. Dit probleem heb ik zowel intern als extern. FTP gaat wel lekker snel, zoals de bedoeling is. Ook heb ik hetzelfde probleem met me SSH; deze is ook zeer traag met het inloggen.

Momenteel staat FreeBSD geïnstalleerd op een Intel Pentium 3 800MHz, 128Mb geheugen. Heb hem hiervoor gehad op een Intel Pentium 4 2.53GHz, 512Mb geheugen; hetzelfde probleem. Ik gebruik de TransIP FreeBSD distro, install 4.0 (FreeBSD 5.3-RELEASE-p5) => http://www.transip.nl/support/freebsd/.

Hoop dat er iemand is die dit probleem voor me weet op te lossen.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik vermoed dat dit wel eens iets te maken kon hebben met het resolven van reverse-DNS.

Probeer eens een IP te resolven met het commando host. Als dat lang duurt heb je je probleem gevonden, en kun je dat oplossen door ofwel lompweg DNS resolution uit te zetten, ofwel te zorgen dat je een fatsoenlijke DNS server instelt (bij voorkeur eentje die wel snel reageert :))

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• f.grijze
Dat duurt niet lang, maar krijg gewoon een time out... Gebeurt dus helemaal niet.

Could not reach any server, geeft die.

[ Voor 21% gewijzigd door f.grijze op 19-04-2005 12:37 ]

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Kun je eens de inhoud van /etc/resolv.conf posten dan hier?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• f.grijze
Inhoud van /etc/resolv.conf

search transip.nl
nameserver 80.69.67.66
nameserver 80.69.66.67

• f.grijze
Maar trouwens... ik heb nog helemaal geen eigen DNS draaien. Ik probeer gewoon via het IP-adres naar de server te komen. Voorbeeld van de nieuwe server: http://www.grijze.nl:1080. Deze is niet altijd online. 's Nachts is deze uit. De pagina laad wel, maar zoals je ziet, zeer traag.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Frank-2k schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:24:
Ik probeer gewoon via het IP-adres naar de server te komen. Voorbeeld van de nieuwe server: http://www.grijze.nl:1080.
Kijk eens naar HostNameLookups. Staat dat toevallig aan?

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik weet niet wat voor brakke DNS servers je gebruikt, maar die krengen werken niet. Het zou kunnen dat die verkeer weigeren van andere netwerken behalve het eigen.

Probeer resolver1.kpn.net eens.

dus in /etc/resolv.conf
nameserver 194.151.228.18

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:22
Als ik het me goed herinner komt de Transip-installatie met ipfw enabled. Mogelijk heb je een probleem in de ipfw.rules.

Zit jouw server (thuis nu naar ik aanneem) achter NAT?
schakel dan ipfw eens uit:
/etc/rc.conf:
#firewall_enable="YES"

De # ervoor zetten dus.
Zet dan ook gelijk de andere firewall-regel(s) uit:
#firewall_script="/etc/ipfw.rules"
#firewall_logging="YES/NO"

Laatsgenoemde kan trouwens ook in /etc/sysctl.conf staan:
#net.inet.ip.fw.verbose=0/1
#net.inet.ip.fw.verbose_limit=n

Als er nog andere regels staan waarvan je denkt dat ze betrekking hebben op firewalls of net.inet.ip.fw post ze dan even. Ik heb zelf een slechte ervaring met de Transip FreeBSD-installatie, maar gebruik wel FreeBSD 5.3 op een coloserver (met ipfw)

[ Voor 4% gewijzigd door FiscBiker op 19-04-2005 23:21 ]

• f.grijze
Nou... ik heb beide dingen geprobeerd, maar géén van beide werkt helaas. Andere oplossingen?

Verwijderd

Als je deze comp thuis hebt staan dan zullen de genoemde nameservers 80.69.66.67 / 67.66 niet werken... Vervang deze in /etc/resolv.conf door de nameservers die je provider heeft gegeven.

• f.grijze
Oud topic even weer naar boven halen...

Had dit probleem eerst weer bij me neergelegd, maar zit nog steeds met hetzelfde probleem. Het probleem doet zich in ieder geval voor bij HTTP (http://www.grijze.nl:1080) en SSH. Heb alles al geprobeerd wat men mij in dit topic verteld heeft, maar niks heeft geholpen.

Het commando "host 213.239.154.35" geeft een goed resultaat en is er binnen enkele miliseconden... Firewall uitschakelen heeft ook niks geholpen. Heb in /etc/resolv.conf al de nameservers van mijn eigen provider (XS4ALL) gehad, maar dit heeft ook niks geholpen.

• DeMoN
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Ik heb dit probleem laatst ook bij iemand gezien.

Toen was het de inhoud van /etc/hosts wat niet helemaal klopte.
Check je netwerkconfig en check of die een beetje wil matchen met wat er in /etc/hosts staat. Misschien staan daar hostnames gekoppeld aan oude IP's e.d.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• f.grijze
In /etc/hosts staat bijna geen informatie. De inhoud van /etc/hosts is:
code:
1
127.0.0.1          bsdbak          localhost.localdomain          localhost

Zou niet weten wat daar verkeerd aan moet zijn. FTP werkt wel op de normale snelheid trouwens. Verder heb ik nog geen services draaien op dit moment.

• jant
  • Niet online
Je resolving is niet in orde.

Wat is de inhoud van je resolv.conf

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• f.grijze
Daar had ik ook al naar gekeken. Die stond inderdaad verkeerd in het begin. Heb hem nu het IP gegeven van mijn router/modem, zoals op alle PC's ook ingesteld staat.

Inhoud van /etc/resolv.conf is:
code:
1
nameserver         192.168.0.254
SSH heeft nu wel de normale snelheid trouwens... Dit is nadat ik 192.168.0.254 erin heb gezet. Had er eerst de IP's staan van XS4ALL, mijn provider. Toen ging dat ook nog langzaam.

In de /etc/resolv.conf staat wel het volgende bovenaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#
#       resolv.conf
#
#       This file contains the DNS settings, most importantly the
#       nameserver entries. Please use "editresolv" to edit this file;
#       it will copy the file to the chroot environments of the daemons
#       that run in a chroot (Apache, BIND, Postfix).
#       <walter@transip.nl>
#
Het commando editresolv bestaat alleen niet, dat is het probleem. Zou ik dan de volgende bestanden ook nog handmatig moeten aanpassen?

code:
1
2
3
/usr/opt/httpd/etc/resolv.conf
/usr/opt/named/etc/resolv.conf
/usr/opt/postfix/etc/resolv.conf

• f.grijze
Ik heb dus die 3 bestanden aangepast, en nu werkt het gelukkig wel. Alles is nu lekker snel... :)

• jant
  • Niet online
Kortom, je resolving was niet in orde :P

• f.grijze
Klopt, maar nooit weer aan gedacht om de andere 3 resolv.conf aan te passen :) Maar nu werkt dat dus allemaal prima, en daar ben ik blij om... nu alleen nog een ander probleem verhelpen ([rml][ FreeBSD] Install op SATA[/rml]) en dan ben ik helemaal gelukkig...
Pagina: 1