[wireless] Netwerk verkrijgt niet automatisch ip

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb een netwerk draaien met Chello modem met erachter een LinkSys wireless-b router. Het werkte maanden vlekkeloos, maar nou heb ik een klein probleempje. Als ik de laptop aanzet, dan krijgt hij vaak niet meteen een ip. De Wireless software van Intel geeft wel aan dat er een link is, maar hij krijgt geen ip voordat ik via netwerk "herstellen" het repareer.
Het is het geval op twee laptops, ze hebben allebei WinXP Pro, de ene een Linksys adapter, de ander intern wireless. De ene maakt connectie met de Intel software en de andere met Windows.
Weet iemand hoe dit komt?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

Reptile209

- gers -

Probeer in beide gevallen de wireless nic eens opnieuw te installeren, misschien zelfs de driver te updaten.

Zo scherp als een voetbal!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Problemen met de antenne van je LinkSys?

Misschien zit deze los, waardoor het signaal zwakker wordt. Vervolgens is het signaal te zwak voor je laptop om deze binnen xx seconden te onderhandelen over een ip en krijgt je laptop een standaard ip van microsoft waar je niks mee kan.

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik zal eens kijken of het los zit, maar het lijkt me sterk, omdat de Intel manager op 25 meter binnen nog aangeeft dat het signaal 'uitstekend' is.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM