Mac mini opstarten duurt 10 minuten

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb voortaan een probleem met mijn Mac mini. Deze heb ik namelijk een keer op een andere plaats in huis neergezet om er op te werken.

Maar toen kreeg ik en knipperende wereld bol meteen bij het opstarten en daarna een finder icon met vraagteken. Voordat die weg zijn duurt dat 8 minuten.
Nu heb ik de mac weer teruggezet op de oude plaats met de utp kabel erin en heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Ook als ik andere kabels gebruik en andere utp poorten gebruik blijft het probleem zich voordoen.

Ik kan als ie opgestart is wel gewoon internetten. Maar een opstarttijd van ongeveer 10 minuten vind ik toch wel erg irritant worden.

DDPEEKIW

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:03
Heb je alle applicaties in je programma's map misschien gesorteerd op type ofzo..? Dan krijg je inderdaad dat probleem..

En heb je je Disk-Permissions al gerestord (kan met de Disk Utility)..

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 22:01
Het lijkt erop dat de machine probeert op te starten met net-boot.
Kijk eensa in de systeemvoorkeur opstartschijf óf daar wel een opstartschijf is geselecteerd en niet bijv. netwerk-boot.

• eviltweaker
Piebas schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:43:
Het lijkt erop dat de machine probeert op te starten met net-boot.
Kijk eensa in de systeemvoorkeur opstartschijf óf daar wel een opstartschijf is geselecteerd en nietr bijv. netwerk-boot.
Dat was het probleem. Bedankt :)

DDPEEKIW

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit soort dingen zijn in het vervolg makkerlijker op te lossen door bij het opstart de ALT toets in te drukken, je krijg dan een schermpje met opstartbare volumes, en dan kun je direct kiezen voor je HD.

Hij start dan normaal op. Wel daarna in je systeem voorkeuren je HD nog een keer aangeven als opstartschijf en een keer herstarten, anders onthoud hij het niet en startie de volgende keer weer op van net boot ;) althans, proberen.

Verwijderd

Kan een Mac Mini eigenaar me eens vertellen hoe lang het duurt eer OSX opgestart is? Ik ben van plan in de nabije toekomst een Apple computer te kopen en vind dit eigenlijk wel een interessant punt.

Ik ga ervan uit dat de opstarttijd afhankelijk is van de hoeveelheid ram er in de Mini zit... Ik zou er 512Mb geheugen instoppen.

Alvast bedankt :)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:31:
Kan een Mac Mini eigenaar me eens vertellen hoe lang het duurt eer OSX opgestart is? Ik ben van plan in de nabije toekomst een Apple computer te kopen en vind dit eigenlijk wel een interessant punt.
De opstarttijd van MacOS X op de Mac Mini wijkt niet veel af van Windows XP op een redelijk recente PC. Ga uit van ongeveer 30-60 seconden.

• eviltweaker
Mijn mac mini doet er nu 54 seconden over.
Model:1.42Ghz,80gb,1gb intern

[ Voor 4% gewijzigd door eviltweaker op 26-04-2005 16:39 ]

DDPEEKIW

Verwijderd

Oke bedankt!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:18
Maar je zet 'm best niet uit .. gewoon in sleep.
Starttijd dan, kleine 2 secs ofzo.

This space intentionally left blank.

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2025

Dakoina

Newbie archer

offtopic:
wat is het verschil met een koude start voor een Mac met G5 cpu tov Mac Mini? laten we zeggen, ergens met 512mb ram?

Verwijderd

Ik heb gehoord van een schoolmakker dat diens broer's G5 opstart in twee seconden... Maar ik denk dat dat vanuit standby is.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:48:
Ik heb gehoord van een schoolmakker dat diens broer's G5 opstart in twee seconden... Maar ik denk dat dat vanuit standby is.
Ja of hij bedoeld de tijd dat de monitor uit standby gaat, sommige mensen denken nog steeds dat dat de computer is ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
de dual 2.5GHz powermacs met 1,5GB ram op mijn werk zijn binnen een seconde of 20/30 wel opgestart zo'n beetje
Pagina: 1