Toon posts:

Vragen over dual screen setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

wees alsjeblieft niet boos - er bestaan inderdaad al 10.000 threads over dit onderwerp - maar ik heb toch een paar vragen die ik niet kan vinden met search!

Ik heb net 2 Samsung 710T schermen opgehaald en aangesloten. 2x 0 dooie pixels voor zover ik kan zien en erg geile schermen, dus ben blij!

Nu heb ik een geforce 6600 GT kaart met 2 DVI aansluitingen. Met Nview kan ik kiezen uit Dual Screen setup en Horizontal Span view. bij het eerste heb ik 1 scherm met taskbar etc en nog een ander scherm waar helemaal nix opstaat maar waar ik applicaties naartoe kan schuiven.

Bij span krijg je als het ware een enorme desktop waarvan de taskbar gewoon doorloopt. Dat is opzich zeer relaxt, maar ik zit met een paar ergernissen:

1) als ik iets fullscreen maak wordt het fullscreen over BEIDE schermen, niet op eht scherm waarin ik op dat moment klik

2) als ik de videosettings van mijn geforce tweak (contrast etc..) dan heeft dat alleen invloed op het linkerscherm (:S)

3) als ik met mediaplayer films afspeel geeft hij de video altijd maar op 1 scherm weer

Wat ik eigenlijk het liefste wil is 1 groot bureaublad (dus doorlopende taakbalk) maar met applicaties die op één scherm maximizen. Het is nu namelijk bijvoorbeeld met mediaplayer enorm irritant: als ik maximize krijg ik een gigantische mediaplayer die maar op één scherm de helft van de video weergeeft.

Weet iemand wat de beste manier is om dit allemaal op te zetten met de apparatuur die ik heb? En bestaat er een manier om video op 2 schermen tegelijk weer te geven? (soort superbreedbeeld dus)

Tnx!

Thomas

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 12:29
Misschien moet je maar eens kijken naar tools zoals Ultramon. Deze tools hebben net iets meer opties dan de geforce drivers.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

heel simpel: niet maximizen, maar gewoon zelf de vorm aan de windows geven. Een andere optie is toch voor de eerste instelling gaan waarbij je dus een leeg scherm hebt en dat je daar schermen heen kan slepen.

Doe je het 2e, dan kan je een programma installeren die alsnog de taakbalk door laat lopen, dat is freeware, maar hoe het heet, weet ik even niet meer.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

/dubbelop... ik wilde hetzelfde melden. Ultramon werkt fantastisch met meerdere schermen. Meerdere resoluties naast elkaar, meerdere refreshrates, meerdere kleurdieptes, alles eigenlijk.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Hann1BaL schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:24:
Doe je het 2e, dan kan je een programma installeren die alsnog de taakbalk door laat lopen, dat is freeware, maar hoe het heet, weet ik even niet meer.
cardinal808 schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:23:
Misschien moet je maar eens kijken naar tools zoals Ultramon. Deze tools hebben net iets meer opties dan de geforce drivers.
kortom:

• Stel bij multimonitor setup Dual View in
• Installeer ultramon (zie link bovenin de quotes)
• Activeer de Smart Taskbar functie

en geniet ervan..

tip & tricks bij multi-display (geforces) (dual view mode) en gaming.. sommige spellen kunnen ernstige performanceverlies geven bij een dualmonitor opstelling.. dit is te verhelpen door de "3d hardwareversnelling" te locken op de primaire beeldscherm.

beeldscherm eigenschappen -> <instellingen> -> <geavanceerd> -> <"Geforce"-Tab> -> "Prestatie en kwaliteitsinstellingen" -> "Geavanceerde instellingen weergeven" aanvinken -> bij "Hardwareversnelling" in "Algemene stuurprogramma instellingen" op "Eén beeldscherm" zetten.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Top! Thnx mensen.

En weet iemand nog of en hoe je video op meer dan 1 scherm kan zien?

-Thomas

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 14:45
De schermen in "cloonmodus" zetten. Je kan daar wel een sneltoets voor maken denk ik.
Pagina: 1