Toon posts:

Verschil tussen 2 plaatjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat iemand me kan helpen met mijn probleem. Ik wil van 2 plaatjes alleen het verschil hebben. Dus plaatje 2 moet vergeleken worden met plaatje 1, en vervolgens moet er in een nieuw plaatje allen het verschil worden getoond; de vlakken die in beide plaatjes gelijk zijn moeten wit worden.

Is dit moeilijk te verkrijgen ? Ik hoop dat iemand me kan helpen met meer ervaring dan ik...

Alvast bedankt !

• FrankvR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-01-2025
iets meer info kan wel handig zijn, wat voor plaatjes bijvoorbeeld? gif? png?
server-side en zoja welke taal?
of clientside?

enz enz...

[ Voor 30% gewijzigd door FrankvR op 18-04-2005 16:09 ]

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Dynamisch bedoel je, in Flash?

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Er zijn programma's die dit in twee muisklikken doen. Ik heb er vorig jaar eentje gebruikt op school, maar ik weet helaas niet meer hoe die heette en kan de naam ook niet meer terugvinden. Photoshop kan dit volgens mij niet, maar mogelijk zit ik er naast. Je kunt eens kijken op tucows.com of er niet een klein schattig tooltje is dat dit doet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 13:07
Onder Linux kan dit met combine, onderdeel van ImageMagick:
combine -compose Minus plaatje1.bmp plaatje2.bmp output.bmp
Geen idee in hoe verre dit ook voor andere platformen geschikt is, of voor online gebruik, maar volgens mij zijn er wel mogelijkheden:)
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt niet uit in welk formaat (mag gif, bmp, jpg, png etc.zijn). Ik heb het niet nodig voor een website, het moet gewoon grafisch gebeuren. Het handigste zou natuurlijk zijn als er een bestaand progje is dat dit kan.

Ik heb helaas geen Linux, ik leef nog steeds onder de Microsoft-dictatuur.

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:07
Met photoshop op 2 verschillende lagen de plaatjes en dan voor 1 laag de difference optie gebruiken als overlay modus. is niet geheel zwart wit, maar laat welk zien waar de verschillen zitten, de overeenkomsten zijn wel zwart gekleurd.

[ Voor 34% gewijzigd door videodok op 18-04-2005 16:25 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 13:07
Een kleine Google: "ImageMagick Windows" geeft de win32-binaties :)

Verwijderd

Je kan in visual basic vrij makkelijk de pixelwaarde uit lezen.
Als je die van beide afbeeldingen in een array stopt en die met elkaar vergelijkt.
Dan kan je een derde afbeelding tekenen met het resultaat.

http://www.vbwm.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=4032

Deze link legt uit hoe je de pixels van een bepaalde kleur kan tellen in een afbeelding.
Als je hem een beetje uitbouwd zou het precies kunnen doen wat je wil.
Pagina: 1