[access] XLS importeren en cellen gelijk splitsen

Pagina: 1
Acties:

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
Ik heb een flinke adres lijst als xls en die wil ik graag in een access database.

Postcode + woonplaats is één veld, dit moeten er twee worden. Een paar jaar terug heb ik het zelfde gedaan in access 2000 en je kon door lijnen te drag/droppen netjes aangeven waar een veld begon en dus makkelijk de kolommen splitsen. Alleen is deze optie in 2003 verdwenen?

Ik heb al geprobeerd de kolommen in excel te splitsen maar dat kan niet. Ook verschillende exports gemaakt en via access geimporteerd maar ik krijg het niet voor elkaar postcode / woonplaats in 2 kolommen te krijgen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:01

Boss

+1 Overgewaardeerd

Waarschijnlijk had je de vorige keer een cvs of ander tekst achtik bestand. Daar kan dat inderdaad mee. Mij 'echte' excelsheet kan het niet.

Dus... met een query aan de slag om na het importeren de PC en Woonplaats van elkaar te scheiden.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.