Toon posts:

Paars contrast probleem FX5700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.nvidia.com/docs/TEMPLATE/196/header_nvidia_new.jpg
:) Beste NVIDIA kenners en ATI bezitters :)

even het volgende,

Hier een beschrijving van mijn systeem:

* Systeemkast Artic Silentium T1 vernieuwde ATX techniek
* Asus V9570TD FX5700 256MB met een prachtige stille koeler de: ;)
* Artic NV Silencer 1 (Rev. 2)
* Omega driver speciaal voor de Nvidia
* Moederb. Asus A7V8X-X
* CPU AMD AthlonXP 2200+ met Artic Copper Silent 3 alias koeler
* 512 MB DDR400
* 120 GB HDD maxtor 7200rpm
* 17'' TFT Acer
* Aopen DVD +/- en Aopen DVD-rom
* Windows MCE2005

HET PROBLEEM

Ik heb een heel simpele handeling gedaan, De kaart heeft een soort SVHS out daar bij een \
verloop stekkertje naar Fem. compo.
deze heb ik direct aangesloten op mijn breedbeeld van aristona, op de gele composiet.

Nu het helse gebeuren, Ik sluit hem aan en :/ beng ! stroom uitval in mijn huis?
Pc uit alles uit, nu op zich niet zo erg, omdat alles goede overspanning beveiliging heeft.

Alle kabels nagekeken op eventuele kortsluiting, nog een keer proberen en weer BENG 8)7
Heel erg raar! maar helaas waar?! nu is dit alles natuurlijk vervelend omdat de pc niet echt dol is op zulke harde shut downs, ...
Het systeem loopt gelukkig nog steeds als een stil zonnetje, MAAR
Nu geeft het scherm een paarse gloed met een raar en veel te hoog contrast

Mijn LCD monitor is verbonden met de gewone VGA poort.
Om even iets duidelijker te zijn, alles wat wit is is nu met een roze/paarse gloed en het contrast veel te hoog. helaas ook in de bios al.
Heel raar maar waar is wel dat de performense van de kaar gewoon nog top werken ik kan zware
games aanzetten ze werken nog prima, alleen met dat vreemde paarse beeld?

Dus de slotvraag aan de experts onder jullie is mijn videokaar nu half dood of kan dat niet half kapot
en zou het uitmaken als ik de DVI poort ga gebruiken met converter, is mijn vga poort allen kappot.

Mensen GIVE ME INPUT en leer me net even iets meer van een videokaart.

Bedankt !! ;)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Degauss maar het is een LCD, factory reset zoiets? Probeer anders even een andere monitor. Of maak een screenshot en post hem hier kun je zien of je videokaart brak is.

[ Voor 55% gewijzigd door Herby op 18-04-2005 15:32 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Het LCD scherm is nog prima, Als ik het menu van het scherm in ga dan zijn de kleuren van het menu nog prima, ;)

Ik zal vanavond een screenshot posten.
Hoop niet dat de kaart bad is !!
Heb nog wel garantie, maar ben de bonnetjes zoek !! |:(
Maar is gekocht bij mYcom en daar loggen ze alles onder adress, hoop dat ze lief tegen me zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog even een vraag over het zelfde probleem,
Is het nu zo dat de dvi en de vga zijn gescheiden?
En zo ja zou het dan zo kunnen zijn dat alleen mijn vga ingang is opgeblazen
en of zou er alleen een chip van het kleurenspectrum zijn opgeblazen, wie weet hoe dat zit bij dit type kaart ?

Ik ben er best wel ziek van :'(

Verwijderd

post eens een screenie, als wij ook een paarrse gloed zien, is je beeldschermm in ieder geval niet stuk

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Weet je zeker dat die input van de tv wel goed werkt, voordat je zeker weet dat het uberhaubt de pc is?

Verwijderd

Ik wil je niet verdrietig maken, maar dit is dus laatst ook mij overkomen met mijn 9800 pro.
En dus exit grafische kaart. :'( :'( :'( :'(

Verwijderd

Topicstarter
Mensen !! alvast dank voor de reacties !!! mijn eerste post op tweakers ! :)

Ik heb contact gehad met mycom, en de situatie geschetst en !!
Zeer gemakkelijk zijn ze daar, ik heb geen bonnetje niets meer MAAR des al niet te min

Ze kunnen mijn aankoop gewoon (( TWEAKEN )) in hun database O-)
en ik krijg gewoon een nieuwe ! _/-\o_
Maar even even de uitleg afronden wat bij mij de situatie is ! misschien een tip of leer voor andere.

Zoals eerder in dit form, zou ik de DVI poort nog even proberen,
Nu is het dus zo dat de VGA en DVI wel degelijk zijn gescheiden, dus schijnbaar ook wat chipset betreft ( ik denk de chipset die de kleuren regelt ) van de VGA kant is opgeblazen
Ik heb een converter van vga naar dvi gebruikt en wat is het resultaat !! spatzuiver beeld?! :?

In de benchmark ook gewoon goede resultaten,

Dus voor de mensen die een VGA poort hebben opgeblazen en ookj geen garantie meer hebben
ik zou zeggen probeer de DVI even.

Ik ga op mijn gemak eens uitzoeken, hoe het nu exact in elkaar zit met een videokaart en hoe het zit met VGA en DVI en hoe het zit met de aansturing van kleuren.

Groetjes,
edwin

~~~~{ Einde probleem }~~~~~~ open voor informatie

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ja leuk dat je gaat omruilen. Maar je weet zelf niet eens wat er nu stuk is. Eerst even testen met een andere monitor lijkt me slim. Dalijk vervang je het verkeerde en ben je nog niet geholpen stuur is een screen.

Wat ook nog kan is dat er een pin op je VGA port niet lekker contact maakt. Probeer eens een beetje te wiebelen met je vga kabel of kijk of er geen pinnen verbogen zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Herby op 19-04-2005 13:04 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Pagina: 1