Adobe Distiller, A4 papierformaat steeds terug naar Letter

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 09:24
Zoals de titel al zegt heb ik een zeer merkwaardig probleem met mn pc. Ik moet heel vaak .pdf's maken vanuit Word en dit doe ik met Adobe Distiller. Maar het papierformaat schiet continu terug van Letter naar A4. Ik heb heel de Distiller directory al van read-only af gehaald, maar zonder resultaat.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem permanent kan oplossen? Misschien dat er ergens een registry code veranderd moet worden?

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:02

Tarin

Just plain weird.

Als het goed is staat je Distiller tussen je printers en faxapparaten. Als je daar de standaardinstellingen (tabblad Device Settings) op A4 zet, springt hij dan ook steeds terug?
Word onthoudt inderdaad de instellingen niet.

Wel irritant btw dat er altijd standaard Letter gekozen wordt als papierformaat, maar dat zal hem wel in de Windowsinstellingen zitten, die 90% van de installeerders standaard op Verenigde Staten laten staan.

[ Voor 45% gewijzigd door Tarin op 18-04-2005 15:07 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Je moet een nieuwe joboption maken waar de defaultpagesize 210x297 mm is

• eerdepeer
Het vage is, dat als ik de instelling van Distiller verander van bij de eigenschappen bij printers, dan staat hij wel op A4, maar dan print hij nog steeds in Letter.

Als ik de instelling verander op het moment dat ik in Word ga printen, dan properties>advanced>paper size staat de instelling daar weer terug op Letter op het moment dat ik Word heb afgesloten en opnieuw opstart. Alsof Word de intellingen wist?

Verwijderd

Werk je nou in Distiller of in Adobe PDf printer
en welke versie hebben we het over?

• eerdepeer
Ik werk met Adobe Distiller 5.0, helaas kan ik niet upgraden omdat ik aan een ander (Xerox) programma vast zit wat niet meer werkt als ik de boel upgrade.

Wat betreft je vorige reply kan ik de job option (hij pakt standaard eBook) wel wijzigen en vervolgens opslaan onder dezelfde of een andere naam, maar dit heeft geen effect op de paper size.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
En als je je regional setting goed zet ?

Abort, Retry, Quake ???

• eerdepeer
Ik zat er net ook al naar te kijken naar aanleiding van de opmerking van Tarin, maar ik heb nu Standards and Formats op Dutch (Netherlands) staan, Location op The Netherlands, Text Service and Input Languages staat ook op Dutch en Language for Unicode programs staat ook op Dutch

Kortom alles Dutch of The Netherlands en hij blijft maar op Letter terugkomen. 8)7

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:02

Tarin

Just plain weird.

Hm..

Als ik hier (Adobe PDF) bij Device Settings de boel op A4 zet, staat hij in eerste instantie als ik vanuit Word wil printen eerst op Letter, maar ik heb nu ook op het tabblad General (in de eigenschappen vanaf Printers en Faxapparaten) achter de knop Printing Preferences... het ding op A4 gezet, en nu blijft het ding bij mij netjes op A4 staan.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• eerdepeer
SUPERVAAG, dit is hetzelfde menu als je bij Word, als je gaat printen op properties klikt, maar als ik hem hier van Letter naar A4 zet blijft ie idd staan. SUPERbedankt _/-\o_

Verwijderd

eerdepeer schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:15:
Ik werk met Adobe Distiller 5.0, helaas kan ik niet upgraden omdat ik aan een ander (Xerox) programma vast zit wat niet meer werkt als ik de boel upgrade.

Wat betreft je vorige reply kan ik de job option (hij pakt standaard eBook) wel wijzigen en vervolgens opslaan onder dezelfde of een andere naam, maar dit heeft geen effect op de paper size.
vreemd, als ik dat met 6 of 7 doe dan slaat hij het netjes op en als ik dan die joboption instell dan gebruikt hij die ook

Als je de Adobe PDFprinter gebruikt, dan moet je de default pagesize instellen in Start>Printer en Faxen> rechtsklik op de printer>printing preferences>Adobe PDf pagesize en dan moet het de defaultpagesize zijn
Pagina: 1