Ik heb een probleem met mijn Canon A70, van de ene op de andere dag is ie ermee opgehouden beeld weer te geven dat door de lens binnen komt. Het menu geeft ie wel gewoon nog weer(ook in kleur). In het verleden heb ik hem wel eens laten stuiteren op de grond, maar heb er daarna nog geen problemen mee gehad. Weet iemand welk gedeelte in de camera stuk is en of dit nog te repareren valt.
Ok, laten we bij het begin beginnen, je weet dat de optie bestaat om je scherm uit te zetten en zo stroom te besparen bij het fotograferen? de knop disp. of hoe die op A75 dan ook het kan je een aantal keer indrukkenom zo de weergave weg te halen, alleen het beeld weer te geven of het beeld en de instellingen weer te geven.
Ik weet dat het een superbeginners vraag is maar kan dit niet terug vinden in je startpost en we moeten alles uitsluiten voordat we verder gaan kijken.
Ik weet dat het een superbeginners vraag is maar kan dit niet terug vinden in je startpost en we moeten alles uitsluiten voordat we verder gaan kijken.
Bedankt voor je bericht, ik heb alle knoppen die erop zitten zo'n beetje al geprobeerd, ook de disp.(inderdaad).
Anoniem: 112308
Als je een foto maakt, kun je deze dan wel op de pc bekijken? Misschien dat het bij deze camera ook mogelijk is deze met de pc te besturen zodat je kunt kijken of beelden van het CCD wel overkomen.
Even geprobeerd, maar dit zijn zwarte vlakken helaas
Dan is 't waarschijnlijk dus iets met de beeldsensor ofwel de aansturing/verbinding daarvan. De zwarte vlekken zijn dus hoogstwaarschijnlijk dezelfde "zwarte" vlekken waardoor het ook lijkt alsof je niks op je LCD ziet. Waarschijnlijk is er dus niks mis met het LCD of de aansturing/verbinding daarvan.
In de titel dus gezegd dat het om een A75 ging, het gaat dus om een A70, typfoutje
En is dat te repareren of zijn die kosten dermate hoog, dat ik beter een nieuwe camera kan kopen...Wouter! schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:06:
Dan is 't waarschijnlijk dus iets met de beeldsensor ofwel de aansturing/verbinding daarvan. De zwarte vlekken zijn dus hoogstwaarschijnlijk dezelfde "zwarte" vlekken waardoor het ook lijkt alsof je niks op je LCD ziet. Waarschijnlijk is er dus niks mis met het LCD of de aansturing/verbinding daarvan.
Laat ik hier nou precies het zelfde last van hebben, eem kleine tik tegen de camera verhelpt het probleem bij mij, ik breng hem binnenkort terug voor garantie want om elke keer tegen de camera te meppen vind ik wat minder.
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Hm dat helpt niet echt. Denk dat ik hem moet begraven...
[ Voor 4% gewijzigd door Sebastiaan_2005 op 18-04-2005 16:34 ]
Reparatie bij Canon zelf (of hen alleen nog maar laten een offerte opstellen) zal waarschijnlijk duurder uitvallen dan de camera nog waard is.Sebastiaan_2005 schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:22:
[...]
En is dat te repareren of zijn die kosten dermate hoog, dat ik beter een nieuwe camera kan kopen...
Maar als je iemand kent die smd componenten kan solderen is het misschien de moeite waard om de soldeerverbindingen eens te laten opfrissen. De camera kan er alleen maar op verbeteren...
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Je kan de camera ook laten repareren bij deze: http://mail2.etbass.nl/crp.The Bad Seed schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:48:
[...]
Reparatie bij Canon zelf (of hen alleen nog maar laten een offerte opstellen) zal waarschijnlijk duurder uitvallen dan de camera nog waard is.
Maar als je iemand kent die smd componenten kan solderen is het misschien de moeite waard om de soldeerverbindingen eens te laten opfrissen. De camera kan er alleen maar op verbeteren...
Wat betreft de soldeerverbindingen, die gaan echt niet zomaar van het ene op het andere moment kapot (tenzij de camera bijv in een vochtige ruimte heeft gelegen of in direct zonlicht etc). Bovendien zitten er geen normale SMD-componenten in de camera die te solderen zijn; verbeteren lijkt me dus niet echt van toepassing.
Zoiets heb dit ook wel eens bij een Canon A60 gehad, toen kwam het gewoon door de kou (al vanaf ong 8> graden Celsius! Toen had ik hem gewoon een tijdje uit, en bv. in een woonkamer weer aangedaan, en toen deed ie het weer. Maar ik weet niet of dit ook hetzelfde is als met jouw camera
Hier zou uw advertentie kunnen staan
toevallig, hier ook, A70, laten stuiteren, beeld streperig maar goed te krijgen door een tikje. tikje werd tik en tegenwoordig doet 't beeld 't niet meer (maar idd wel menu beeld, dus hetzelfde als bij de TS). Wil 'm nog eens uit elkaar gaan schroeven en kijken...
*insert signature here
volgens mij kost repareren bij Canon (ETBass) een vaste prijs van 117,-
www.casarodriguillo.com
Ja dat zou heel goed kunnen, het is gekomen na die enorme sneeuwbui van anderhalve maand geleden. Ik heb hem toen lekker vol geschoten, alleen daarna werkte ie dus niet meer...ejss schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:36:
Zoiets heb dit ook wel eens bij een Canon A60 gehad, toen kwam het gewoon door de kou (al vanaf ong 8> graden Celsius! Toen had ik hem gewoon een tijdje uit, en bv. in een woonkamer weer aangedaan, en toen deed ie het weer. Maar ik weet niet of dit ook hetzelfde is als met jouw camera

Mja in dat geval moet je misschien toch rekening houden met vochtschade. Mocht dit aan de print zijn, dan weet ik niet of repareren nog mogelijk is (het moederbord is meestal niet te vervangen omdat deze niet als een kwetsbaar onderdeel worden gezien en bovendien veel te duur zijn om reparatie nog tegen een redelijke prijs uit te voeren, maar je kan natuurlijk altijd informeren).Sebastiaan_2005 schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:18:
[...]
Ja dat zou heel goed kunnen, het is gekomen na die enorme sneeuwbui van anderhalve maand geleden. Ik heb hem toen lekker vol geschoten, alleen daarna werkte ie dus niet meer...Is daar geen oplossing voor dan, een soort vriesvast hoesje
Repareren is vaak niet rendabel. Canon vraagt nml. vaste prijzen voor reparaties:
Voor een Powershot A serie camera is dat ongv. 117 euro ex btw. ex verzendkosten
Of het nou om een gebroken klepje gaat of scheur in het LCD scherm.
Bron:
http://mail2.etbass.nl/crp/ ( kijk bij reparatie tarieven)
Voor een Powershot A serie camera is dat ongv. 117 euro ex btw. ex verzendkosten
Bron:
http://mail2.etbass.nl/crp/ ( kijk bij reparatie tarieven)
Inderdaad ik denk niet dat dat rendabel is, ik heb besloten om een nieuwe camera te kopen en het wordt denk ik de Finepix s5500
Vreemd genoeg factureren ze echter soms toch meer dan het standaardtarief. Dat overkwam een vriend van me die z'n 50mm f/1.4 met een defect aan de AF opstuurde naar Roosendaal.heiyu schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:33:
Repareren is vaak niet rendabel. Canon vraagt nml. vaste prijzen voor reparaties:
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Pagina: 1