[html] Form invullen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:47
Beste tweakers,

Ik zit met een zeer vreemd porbleem, en heb het nog nooit eerder gehad. Ikh eb een pagina, met een door gebruikers in te vullen form. Adres gegevens etc. Niets apparts, normale form tag en text fields. Invullen lukt echter niet; Je moet op het textfield gaan staan met de cursor, de muis ingedrukt houden, en dan kun je pas typen. Heel vreemd. Klik je 1x zodat de cursor in het field staat, en je typt tekst, is je cursor weg!

Iemand dit eerder gehad?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zit er iets op de pagina dat de focus steelt? Andere javascriptjes die (met een timer ofzo) dwarszitten? Je zult toch wat meer info / source / link naar de pagina moeten posten willen we iets zinnigs hierover kunnen zeggen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:04

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Heb je dit met al je forms of alleen bij de gene waar je het nu over heb? Als het alleen die ene is zou ik even naar http://validator.w3.org gaan om je code door te zoeken op fouten.

• GhandiHarder

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Bij mij werkt het gewoon. In FF en IE.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jah sorry. Misschien gaf ik je de indruk dat we je code wel even voor je gaan zitten debuggen. Helaas pindakaas.
Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat heb je gevonden? Heb je een relevant stuk code uit die enorme lap? Een test-case waar het probleem zich ook voordoet zonder dat we die enorme lap HTML moeten doorspitten? Scripts al eens weggelaten? enz.
LoeiOrdinair schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:19:
Bij mij werkt het gewoon. In FF en IE.
Heb je het form al eens proberen in te vullen :?
Welke versie van IE heb je dan, en wat is er anders aan? Want ik heb hier precies hetzelfde probleem.

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 18-04-2005 14:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• GhandiHarder
FF doet het bij mij ook goed. Vreemd. Ik heb IE versie 6.0.2... (en daarbij werkt hij dus niet) Bij een kameraad van mij op msn ook niet... Ik heb de code voor de swap images, links in beeld, weggehaald. Nog steeds hetzelfde probleem.

[ Voor 64% gewijzigd door GhandiHarder op 18-04-2005 14:24 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SjanSman schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:23:
FF doet het bij mij ook goed. Vreemd. Ik heb IE versie 6.0.2... (en daarbij werkt hij dus niet) Bij een kameraad van mij op msn ook niet... Ik heb de code voor de swap images, links in beeld, weggehaald. Nog steeds hetzelfde probleem.
Haal de onclick van je body eens af :Y)
Echt, was 2 minuten zoeken.... volgende keer verder kijken dan je neus lang is....
code:
1
<body bgcolor="#000000" onLoad="MM_preloadImages(..<knip>..);" onClick="self.focus()">

self.focus() lijkt me dus het probleem...

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 18-04-2005 14:28 ]

Over mij

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

RobIII schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:15:
Zit er iets op de pagina dat de focus steelt?
Wat hij zegt.. haal dit eens weg uit je <body>
code:
1
onClick="self.focus()"

heb het niet getest, maar dat lost het probleem naar alle waarschijnlijkheid op :)
edit:
te laat.. robIII was me voor :)

[ Voor 22% gewijzigd door Sappie op 18-04-2005 14:31 ]

Specs | Audioscrobbler

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 07:49

TwoR

Gekleurde stippen

RobIII schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:26:
[...]

Echt, was 2 minuten zoeken.... volgende keer verder kijken dan je neus lang is....
code:
1
<body bgcolor="#000000" onLoad="MM_preloadImages(..<knip>..);" onClick="self.focus()">

self.focus lijkt me dus het probleem...
inderdaad als je er met tab heen gaat werkt het wel goed. Als je klikt klik je de body ook aan en krijgt die dus de focus

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Om je misschien te troosten. Hier werkt het zowel in FF als in IE niet.
Heb niets raars kunnen vinden in je code. Ik verwachte een onkeypress event in je <input> maar die zijn er niet zoals je zelf waarschijnlijk ook wel weet.
Misschien even googlen om te kijken of anderen dit probleem ook hebben.
Wat verder ook wel verstandig is, is om die standaard MacroMedia <scripts> even te verwijderen en te kijken wat er dan gebeurt.

edit:

hmmmm.... self.focus in de body?
Misschien iets om die te verwijderen.

[ Voor 12% gewijzigd door akakiwi op 18-04-2005 14:30 ]

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

SjanSman schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:23:
Hier ook de zelfde versie van IE. Opera en Netscape ook geen probleem. Op het eerste gezicht lijkt het dus allemaal wel te werken. Ik kan er zo geen fouten aan ontdekken. Maar haal anders eens alle onnodige dingen uit de pagina en test deze dan eens "kaal".

edit: onclick idd. weg halen!

[ Voor 4% gewijzigd door LoeiOrdinair op 18-04-2005 14:31 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

onClick="self.focus()"

Waar dient die eigenlijk voor? Want daar zit je probleem...

[ Voor 8% gewijzigd door CrashOne op 18-04-2005 14:30 . Reden: spuit11 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
CrashOne schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:30:
onClick="self.focus()"

Waar dient die eigenlijk voor? Want daar zit je probleem...
Joh
[rml]RobIII in "[ html] Form invullen lukt niet"[/rml]

:P :>

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 18-04-2005 14:31 ]

Over mij

• GhandiHarder
RobIII schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:26:
:| Jullie hadden gelijk, ik zag hem nu ook pas... Iig geval bedankt voor de reactie...
Pagina: 1