Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virus, maar geen scanner herkent hem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb last van een verschrikkelijk vervelend virus, alleen weet ik niet wie of wat. Ik kan als ik de computer normaal opstart geen virusscan uitvoeren, want norton auto-protect is uitgeschakeld, taakbeheer sluit steeds gelijk weer af, en norton zelf kan ik ook niet opstarten. Ook kan ik de computer niet meer afsluiten of opnieuw opstarten zonder de reset knop te gebruiken. In de veilige modus heeft norton wel 2 hackerstools in quarantaine gezet, maar de problemen blijven. Kheb met Panda Activescan een online virusscan uitgevoerd, maar die vond niets. Ook mcafee niet... Ik weet wel zeker s heb, want anders zou Norton auto-protect het wel hebben gedaan...
kan iemand mij helpen met een course of action? Liefst voordat m'n comp weer een een BSOD krijgt.

Specs:
Win XP SP1
Norton Systemworks 2003

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
je kan met norton anti virus geloof ik een soort boot-disk maken. Daarmee start je je pc op, en dan voert ie een scan uit nog voordat windows is geladen. Geen idee hoe het precies gaat, maar moet wel te vinden zijn op google..

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Veilige modus opstarten en dan alles uit de msconfig gooien wat je niet kent/vertrouwd :P
En dan verder gaan met een nieuwe herstart en proberen via housecall een virusscan online te doen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het allebei meteen proberen! Thx alvast.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als het over virussen gaat, past het vast beter in Beveiliging & Virussen :)
WOS > BV

Verwijderd

Welke hackerstools zijn er in quarantine gezet? En komen die ook gelijk weer terug?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, denk ik.. In veilige modus msconfig opgestart, een vaag uitvoerbaar bestand genaamd system.exe uitgezet. Daarna opnieuw opgestart en Norton laten draaien. Hij vond nog 1 of 2 virussen. Nu werkt alles weer naar behoren, maar ik ga morgen nog een complete virusscan laten doen om te kijken of er iets terug komt

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Sowieso zou je voor de zekerheid even die system.exe kunnen scannen op Jotti's online malware scan om er zeker van te zijn wat voor malware je te maken hebt. :)

Signature

Pagina: 1