Toon posts:

Sweex Router + 4 port 10/100 Switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met de Sweex Broadband Router + 4 port 10/100 Switch creëer je eenvoudig een netwerk voor meerdere gebruikers. Je deelt daarmee gelijk je breedband internetverbinding zonder dat je daarvoor extra software hoeft te installeren.
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/LB000021_2xBeste_2.jpg

ik heb deze simpele router, aangesloten op speedtouch 510 van planet internet, maar laatste tijd heb ik heel vaak dat mijn router zo maar uitvalt ( verbinding word verbroken ), dan knippert alle lichtjes van links naar rechts heel snel en dan krijg ik op mijn scherm ( lan verbinding verbroken ),
ik probeer hem dan te resetten en dan doet hij het wel een tijdje weer, maar na een tijdje begint het weer gek te doen.
kan het zijn dat mijn router kapot is ? of kan het zijn dat mijn instellingen niet goed zijn ?? of kan het misschien nog aan de modem liggen ? of iets anders :O
zal ik een nieuwe router kopen of denken jullie dat er misschien een oplossing voor is :O

thxx groetjes :D

Verwijderd

Je moet even proberen de firmware up te daten en als dat ook niet werkt zou ik hem terug sturen.

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ik heb bij dezelfde router/modem combinatie, hetzelfde probleem. Bij mij lag het eraan dat ik teveel connecties openhad/maakte, wat de router blijkbaar een beetje teveel werd. Kwam bijvoorbeeld voor als ik de serverlijst update bij spelletjes, of een boel torrents aanhad. Tot op heden heb ik hier alleen nog geen directe oplossing voor gevonden, ik let er nu gewoon extra op dat ik het aantal connecties een beetje binnen de perken houd.
Wel heb ik gelezen dat het bij andere routers niet voorkomt, die kunnen standaard gewoon meer connecties aan ofzo. Maar misschien is het dus wel ook wel met deze router zelf op te lossen.

Verwijderd

connecties?
Ik kan me niet voorstellen dat een goed werkende last van teveel openstaande "connecties" zou hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen idee.. ik had msn/ skype/ ftp aanstaan en hij viel net 6 x uit ofzo :S en de reset butten werkt niet echt bij mij, ik trek meestal stekkertje uit :O,maar hij valt het meest uit wanneer ik op mijn max download + upload

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 19:34

TommyGun

Stik er maar in!

Heb ik hier ook af en toe. Vooral als ik uren lang op max speed download met verschillende progjes wil dit nog wel eens gebeuren. Echter zonder meldingen ofzo. Stekker eruit + erin en werkt weer voor paar maanden. Niet zo lastig maja toch wel vreemd. Nieuwste firmware.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
zelfde probleem gehad, zelfde switch en modem.

Gezocht op internet, waarschijnlijk probleem van de switch dat ie te warm wordt.

Zoek maar es hier op tweakers staat ergens wel een fototje (onduidelijk) hoe je het kan verhelpen.
Schroef ding open, en zoek de heatsink die er nu opzit. Zet daar een grotere heatsink op, en dan zou het beter meoten gaan.

Ikzelf heb vanalles geprobeert (heb bovenstaande niet gedaan)

Uiteindelijke oplossing: E-tech router en modem in 1 gehaald a 59 euro bij lokale pc boer.
Probleem over:)

Wat ook kan is een andere (lees duurdere) switch kopen.

Verwijderd

Topicstarter
lol stekker eruit en erin is mijn manier om hem te resetten.. -.-

Verwijderd

Ook ik heb dit probleem, maar dan met de draadloze variant van dit apparaat. Gebeurd bij mij meestal net nadat ik de laptop via wireless heb aangesloten. Stekker eruit/erin helpt dan wel weer, maar tis opzich gewoon een kutapparaat.
Pagina: 1