[XP] Wireless lan, utility selection*

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-03 17:14
Hoi mede tweakers, ik heb nog weer is wat raars voor elkaar gekregen,

ik heb mijn pc weer is geformatteerd, en voordat ik ook maar 1 driver heb geinstalleerd meteen SP2 erop gezet (met die cd) en daarna allemaal drivers etc. etc. etc. dat werkt allemaal goed.

Maar, ik heb een E-Tech Wireless lan kaartje, die opzich goed werkt, maar elke boot vraagt iemand (windows of rtlwake) welke utility ik wil gebruiken (windows Zero-G wireless of RTL2400) en dit is niet zo heel erg maar wel een beetje iritant., ik wil gewoon dat die RTL2400 start.

ik kan nergens wat vinden in de windows netwerk instellingen.

oja, RLT2400 start op elke keer via de opstarten folder in het startmenu.

MVG Roy Triesscheijn

~ Mijn prog blog!

• roy-t
even een kickje,

niemand? er zijn hier toch vast wel tweakers met een ralink wlan kaartje (heeft 50% wereld aandeel)

~ Mijn prog blog!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je kan Wireless Zero Configuration uit zetten via:

Start > Run > services.msc > [naar beneden scrollen naar "Wireless Zero Configuration"] > rechter muisknop op dit item > Properties > Startup type: veranderen van "Automatic" naar "Disabled"

Wat meer info over WZC kan je hier vinden :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier voortaan ook zelf op te letten aub :)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Ik heb hetzelfde 'probleem' als de TS, en aangezien er nog geen antwoord is geef ik dit topic maar even een kick. Ik heb goe dgezocht met Google en als bestehit kwam ik dit topic tegen :) Het lijkt iets E-tech specifieks te zijn.
the_shadow schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:36:
Je kan Wireless Zero Configuration uit zetten via:

Start > Run > services.msc > [naar beneden scrollen naar "Wireless Zero Configuration"] > rechter muisknop op dit item > Properties > Startup type: veranderen van "Automatic" naar "Disabled"

Wat meer info over WZC kan je hier vinden :)
Deze service staat op disabeld.

Bij mij betreft het ook een E-tech kaartje 54Mbps kaartje. Het window ziet er als volgt uit;
Afbeeldingslocatie: http://www.marijejonathan.demon.nl/GoT/utility_selection.jpg

het gekke is dat er wel gewoon wireless een connectie wordt gemaakt en het erop lijkt dat de Raconfig van E-tech al wordt geactiveerd. Deze draait in ieder geval wel in mijn processes-list en ook is de verbindingopbouw nu altijd goed en stabiel 11Mbps. Dat was ook de reden dat ik het tooltje ben gan gebruiken ipv WZC, deze maakte wel een geen connectie en sprong constant van 1,0 --> 2,0 --> 55 --> 11Mbps.

Wie o wie heeft er ervaring mee om deze utility selection automatisch actief te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door aardbeix15 op 07-05-2005 06:51 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De settings in de eigenschappen van je wifikaart werken niet? "Use windows to manage my wireless networks".

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

sanfranjake schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 10:19:
De settings in de eigenschappen van je wifikaart werken niet? "Use windows to manage my wireless networks".
dergelijke settings hebt ik niet/kan ik niet vinden. Maar dan gebruik ik toch uist de WZC? en ik wil het E-Tech tooltje Raconfig gebruiken echter dan dat i automatisch doorstart zonder te vragen naar een evt. start avn de disabled service WZC. :)

Is er niet een mogelijkheid om gewoon een [enter] mee te geven net nadat een snelkoppeling is gestart :?

[ Voor 12% gewijzigd door aardbeix15 op 08-05-2005 08:33 ]

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

iemand?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

*kik*

• roy-t
Oeh sorry dat ik even afwezig was, ik heb inderdaad ook een E-Tech kaartje, maar ik gebruik niet de drivers van www.e-tech.nu, maar de drivers van de Ralink Website (zijn iets meer up to date, en de e-tech drivers zijn eigenlijk bijna hetzelfde (icoontje is anders etc.)

Maar dus nog steeds dit probleem :( en ik heb ook het id dat raconfig.exe al gestart word voordat ik op ok druk, alleen even wachten op het venstertje, mja dan moet je op dat venstertje toch weer op ok drukken om te zeggen dat de goede ssid etc zijn verbonden (en ja ik werk wel met profiles :))

hmz, miss. volgende keer toch maar zo'n belinia kaartje kopen, die mijn broertje heeft, de util is daar toch wat beter uitgewerkt.

Maar iemand nog een oplossing?

Cheers!

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Oud topic misschien maar ik probeer dit ondertussen ook nog steed voor elkaar te krijgen.
Mijn kaartje is idd ook een e-tech. Ik krijg dus ook de keus uit Ralink RT2400 of windows xp zero coonfig. Die staat uiteraard gewoon uit maar de service die mij die keuze geeft kan ik nergens vinden en uitschakellen. Iemand al een oplossing?
Pagina: 1