Startpagina Censuur!

Pagina: 1
Acties:

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat is eigenlijk de mening over startpagina, hier onder deze gebruikers?

In de beginjaren was het best een aardig initiatief dat ik nogal eens raadpleegde. de laatste twee jaar valt het me steeds vaker op dat er bedrijven achter de dochterpagina's schuilgaan die deze sites alleen maar gebruiken om, de door hun gemaakte/gehoste pagina's te linken.
behalve dat startpagina daarmee voor mij aan geloofwaardigheid verliest, maken deze berdijven ook nog gebruik van censuur. Pagina's die concurerend zijn voor hun sites worden simpelweg geweerd door de zgn. webmasters van de betreffende site..

Wat is jullie mening hierover?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 14:43

samo

yo/wassup

Startpagina is natuurlijk niet verplicht andere bedrijven toe te laten op hun site: zij bieden een dienst aan namelijk een selectie van websites. Het is natuurlijk niet bevordelijk voor de geloofwaardigheid van startpagina.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 12:40
Startpagina verrast mij op sommige momenten doordat de webmasters van sommige subsite's toch echte liefhebbers zijn die ontzettend veel tijd besteden aan het bijhouden van de pagina. Hierdoor kun je soms dingen snel vinden die anders toch enige tijd kosten. Maar in het algemeen gebruik ik startpagina niet. Dus een echt goede mening....

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 10:58

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Welkom op GoT :w

Geef eens wat voorbeelden, of een source waarin je beschuldiging bevestigd wordt.
Het is mij namelijk nog nooit opgevallen en de titel van je TS is wel erg provocatief.

Ik moet zeggen dat, als ik naar startpagina ga, ik alleen de liefhebber pagina's gebruik, niet de algemenere sites.

[ Voor 13% gewijzigd door Tukk op 18-04-2005 12:21 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 17:43

Aidix

Geluidspietlut

Mijn oordeel is dat het werkelijk poep is.
Om maar even een voorbeeld te geven: scooter.pagina.nl

Geen enkele bekende online winkel wordt erop vermeld onder het kopje "online onderdelenshops", maar wel diverse prutsers die krap 3 artikelen aanbieden, zelfs nog met "tip!" erbij ook. En tevens 2 links naar kelkoo. (dat heeft toch niets met een shop te maken?)
Zelfde verhaal met de 'forums', het grootste forum van NL staat er domweg niet tussen.

Veel links zijn ook gewoon defect, maar nieuwe erop zetten ho maar.

Ze zullen wel gewoon geld willen hebben van 'grotere' websites, en verder worden websites van de locale vriendenclub er natuurlijk meteen opgezet.

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tukk schreef op maandag 18 april 2005 @ 12:21:
Welkom op GoT :w

Geef eens wat voorbeelden, of een source waarin je beschuldiging bevestigd wordt.
Het is mij namelijk nog nooit opgevallen en de titel van je TS is wel erg provocatief.

Ik moet zeggen dat, als ik naar startpagina ga, ik alleen de liefhebber pagina's gebruik, niet de algemenere sites.
Twee voorbeelden:
Dolomieten.pagina.nl (Wordt door een Italiaans webhostingbedrijf gerund...)
Kreta.pagina.nl (Wordt door een NL internet bedrijf gerund die nog ongeveer 40 startpagina-dochters in bezit heeft...)

[ Voor 22% gewijzigd door Peatsmoke op 18-04-2005 12:40 . Reden: typevoutje ]

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 21:54

John2B

I Love RAID5..!!

Startpagina was in het begin inderdaad een goed initiatief, maar momenteel is het meer een comercieele vergaarbak van links waar de betalende bovenaan staat. Nu is daar op zich niets tegen, als het voor de gebruiker maar duidelijk en doorzichtig is wat wel en geen commerciele link is.

Vaak zijn dat de bekende grote sites die we meestal al uit ons hoofd kennen en heeft startpagina in dat opzicht geen toegevoegde waarde voor de gevorderde internetter en voor de beginner en gevorderden hebben we gewoon google. Maar ook google heeft gesponserde links maar die staan netjes rechts, wat dus duidelijk is en niet opdringerig.

En dan heb ik het nog niet over de startpagina layout die al sinds het begin onveranderd is, dat moet mijn inziens wel strakker en iets moderner kunnen. Ook de gebruikte kleurcombinaties van sommige startpagina's is echt slecht gekozen.

Ik gebruik incidenteel startpagina om iets te zoeken, maar als ik het gebruik valt iedere keer weer tegen en dan googlen we maar weer met meer succes.

Een enkele startpagina daargelaten vindt ik startpagina op deze wijze zijn doel voorbij schieten.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Ik gebruik het nu nog regelmatig, vooral voor de niet ICT-gerelateerde dingen. (die ICT pagina's daar worden door een stel prutsers eerste klas onderhouden).

Gebruik nu regelmatig http://043-wonen.pagina.nl/ bijvoorbeeld, als ik weer eens een link vergeten ben te bookmarken. Alles wat ik over het wonen in Maastricht nodig heb staat er op. :)

[ Voor 3% gewijzigd door r0b op 18-04-2005 12:41 ]

Pagina: 1