[Server 2003] inlog probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• HarryL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2025

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Ik heb hier een Windows 2003 enterprise server staan, nu is het probleem dat ik niet kan inloggen.
Ik krijg de melding domein *** is niet beschikbaar, nu heb ik een andere account aan gemaakt, hiermee kan ik wel inloggen. Wil ik inloggen op het account waar ik het eerst mee probeerde, krijg ik dus die melding. Ik heb de account ook al opnieuw aangemaakt, dit mocht niet baten.
Iemand enig idee?

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Controleer je DNS settings

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Ik heb er een DHCP op draaien, dus dit zou normaal goed moeten gaan toch?
Anders zou hij ook niet inloggen met een andere account lijkt mij :|
en zo nee, waar moet ik dit controleren?

[ Voor 24% gewijzigd door HarryL op 18-04-2005 12:20 ]

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

Verwijderd

als je een lokaal account hebt aangemaakt, kan je natuurlijk wel inloggen.

als je dhcp goed hebt geconfigureerd dan staat je dns goed, maar dat moet je dus wel even controleren.

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Nee is geen lokaal account.
DHCP is goed, anders komt die andere account er toch ook niet op ?

Verwijderd

nogmaals check je dns dit is typisch zo´n melding hiervoor

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
dns is goed...

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Op een cliënt PC kan ik ook niet inloggen... ik weet niet hoe dit kan, want de accounts die ik aanmaak zijn niet lokaal, maar gewoon als users op de server. Ik vindt dit een heel vaag probleem :s

Verwijderd

DjMaGiCh schreef op maandag 18 april 2005 @ 12:09:
Ik heb hier een Windows 2003 enterprise server staan, nu is het probleem dat ik niet kan inloggen.
Ik krijg de melding domein *** is niet beschikbaar, nu heb ik een andere account aan gemaakt, hiermee kan ik wel inloggen. Wil ik inloggen op het account waar ik het eerst mee probeerde, krijg ik dus die melding. Ik heb de account ook al opnieuw aangemaakt, dit mocht niet baten.
Iemand enig idee?
1. zoals al door iedereen gemeld: die melding komt in 99% van de gevallen door een dns config fout.
2. als je niet kan inloggen hoe heb je dan een nieuw account kunnen aanmaken?

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

Topicstarter
Ik kan op de server zelf wel via Admin account, maar als ik accounts aan maak op de server en vanaf afstand wil inloggen, werkt de ene account wel en dan de andere niet. Terwijl ik niks anders doe qua instellingen op de diverse accounts.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

DjMaGiCh schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:00:
Ik kan op de server zelf wel via Admin account, maar als ik accounts aan maak op de server en vanaf afstand wil inloggen, werkt de ene account wel en dan de andere niet. Terwijl ik niks anders doe qua instellingen op de diverse accounts.
misschien moet je us in de eventviewer op de server gaan kijken of je daar gekke dingen ziet Audit wat hoger zetten op de server etc. We hebben hier geen glazen bol om je te kunnen melden waarom de ene wel in kan loggen en de andere niet. Zoals IIS5_rulez al aangaf controleer je DNS of dit helemaal 100% in orde is etc.....genoeg tools om een server te controlleren.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
DjMaGiCh,

Hier op GoT is het de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet voordat je een topic opent. Zijn er aan de clients in het domein ook nog andere dns-servers toegekend in de dhcp lease dan de domeincontroller? Profiel van de gebruiker ook al eens weggegooid (na uiteraard te backuppen)?

Verder zie ik hier geen constructieve discussie uit komen, aangezien je zelf geen enkele vorm van initiatief toont om een oplossing te vinden. Er zouden event-id's moeten komen lijkt mij op de client pc, welke erg belangrijk zijn om te weten. Als de clients niet helemaal up to date zijn kan je ook wel eens dit soort dingetjes hebben. Anyways, speur het nog eens goed na, Google en de GoT search verhullen vele oplossingen voor dit soort problemen. Mocht je het daarmee niet op kunnen lossen, dan kan je eventueel nog een nieuw topic openen. Geef daarin dan wel duidelijk aan wat je allemaal al hebt geprobeerd, en zorg dat je zoveel mogelijk relevante info als eventid's meegeeft. Lees ook Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door over waar een topicstart aan hoort te voldoen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.