Toon posts:

[Garantie] Acer Warranty Packs

Pagina: 1
Acties:
  • 1.146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Je hoort altijd slechte verhalen over de service van Acer, maar voor € 90 heb je al 3 jaar verlengde garantie, met reparatie binnen 5 werkdagen.

Ik ben benieuwd of iemand dit heeft aangeschaft en hier ervaring mee heeft.

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-01 21:34

996

Heb in december 2003 een Acer Ferrari 3000 laptop aangeschaft met Acer Advantage Light (heette dat toen geloof ik). In mei 2004 bleek de cardreader niet goed te werken. Vrijdags gebeld, 's avonds werd de laptop opgehaald door DHL, donderdag erop had ik hem weer terug, gerepareerd en wel. :)

Ik was er dus zeer tevreden over.

Verder geen gebruik van de garantie van hoeven te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door 996 op 19-04-2005 11:20 ]

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-01 12:34
Ik heb genoeg verhalen gelezen over mensen die klaagden dat de 5 dagen service nooit gehaald werd en dat je eerder aan 20 a 40 dagen moest denken.

Leeg

Verwijderd

Zuig je dat uit je linker-, of uit je rechterduim? :)

Er zijn enkele gevallen bekend waar het inderdaad ruim overschreden werd, maar er zijn tienduizenden van die pakketjes verkocht. Hoor je ook zoveel mensen? Nee...

Let wel: de versie van € 90,- is ws. die voor de PC's, voor notebooks begint vanaf een euro of 120 in de markt.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:29:
Je hoort altijd slechte verhalen over de service van Acer, maar voor € 90 heb je al 3 jaar verlengde garantie, met reparatie binnen 5 werkdagen.

Ik ben benieuwd of iemand dit heeft aangeschaft en hier ervaring mee heeft.
De service van Acer is heel slecht, zeg ik uit ervaring. Ik zou het nooit doen, en er zitten er meer op het forum die er zo over denken. Dus geen Acer kopen is mijn advies...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:56

sus

is druk :+

PC = 90,-
Laptop = 149,95 / 199,- (2 soorten garantie-verlenging).

Qua service is Acer op dit moment niet zo enorm, maar er zit zeker verbetering in. In het verleden was het helemaal perfect. Mijn ervaring met Acer is goed. De brander in de laptop is vorig jaar overleden, en ik had nog net 1 maand over van mijn 2 jaar garantie (toen was het nog 2 jaar). Even gebeld, opgestuurd, 2 weken later terug. Wel met nieuw scherm erin, nieuwe HD, nieuwe brander (DVD-fikker nu :) ).

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik heb een Ferrari 3000 en ik heb de Meest uitgebreide garantie gekocht die met schadeverzekering. Ik moet zeggen dat ik 2 weken kwijt was. Al 3 keer. De eerste keer was de HD stuk, de tweede keer de fan, want hij werd te warm, en de derde keer was het mobo dood.

Ik heb geluk gehad dat ik geen maanden me laptop kwijt was

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:00

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Mijn ervaring met de ACER notebook service is perfect: een klant had de laptop dood geflashed met een verkeerde firmware. Binnen een week terug, moederbord vervangen. Geheel gratis terwijl er niet eens een extra garantie was gekocht. Laptop was een maand of vier oud.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Had een ferrari 3000 met extra pakket. Meer dan 2 weken weg geweest maar daar in ruil een ferrari 3200!!! gekregen super dus! (en gewoon gratis)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48

alienfruit

the alien you never expected

Hmm. Garantie is altijd handig, als je vaka op reis gaat zeker! Omdat de garantie pack ook geld in het buitenland. Erg handig, lullig als je in 2e jaar in Belgie zit en je notebook gaat kaduuk :+

Verder is de service bij Acer wel goed, je moet er misschien wat moeite voordoen. Maar goed dat is niet alleen bij Acer zo, maar ook bij HP of IBM en vooral bij Dell. Zolang wij hier Acer notebooks verkopen ~5-8jaar alweer, hebben wij eigenlijk pas sinds dit jaar wat service prikkelen. Maar dat hebben wel meer bedrijven die zo'n sterke groei meemaken als Acer.

Het grootste probleem bij de mensen die hun notebook 20-40dagen kwijt zijn, is dat Acer niet echt goed is in het terugkoppelen. Als een onderdeel namelijk niet in voorraad is, melden ze dat niet. Tja, op die manier kan het lang duren, moet natuurlijk besteld etc. worden.

[ Voor 43% gewijzigd door alienfruit op 24-04-2005 21:27 ]

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:48

netblade

Sunrise

geen elende gehad met acer, wel met dynabyte.
Die zeggen dat ze m opsturen maar dan ligt hij leuk 2 weken nog in het pand. totaal is ie misschien 4 dagen bij acer geweest en de rest van de 6 weken bij dynabyte. Waar ze hem leuk hadden laten slingeren op een plank.

Nee dat is lekkere support bedoel je? 8)7
Sinds dien koop ik dit soort spullen wel bij de laptopper, waar alles wel gaat zoals het hoort _/-\o_

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-01 22:34
Ik verkoop heel veel acer spul.
die 5 dagen die worden gehanteerd tellen als response dagen.
Binnen 5 dagen moet er een procedure aan de gang zijn om de reparatie te regelen.

• sus

sus

netblade schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:13:
geen elende gehad met acer, wel met dynabyte.
Die zeggen dat ze m opsturen maar dan ligt hij leuk 2 weken nog in het pand. totaal is ie misschien 4 dagen bij acer geweest en de rest van de 6 weken bij dynabyte. Waar ze hem leuk hadden laten slingeren op een plank.

Nee dat is lekkere support bedoel je? 8)7
Sinds dien koop ik dit soort spullen wel bij de laptopper, waar alles wel gaat zoals het hoort _/-\o_
Ik kan je vertellen dat @ dynabyte maar 1x per week de lading wordt opgestuurd. Dus wat dat betreft heb je gelijk. Stel, jij levert op zaterdag in, en op vrijdag wordt het opgestuurd. Dat is de maximale periode. Daarna is dynabyte afhankelijk van de reparatiesnelheid bij acer (of hp, sony, oid). Advies is dan ook altijd om _zelf_ op te sturen naar Acer, omdat dat gewoon tijd scheelt.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

SuspiciouS schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:33:
PC = 90,-
Laptop = 149,95 / 199,- (2 soorten garantie-verlenging).

Qua service is Acer op dit moment niet zo enorm, maar er zit zeker verbetering in. In het verleden was het helemaal perfect. Mijn ervaring met Acer is goed. De brander in de laptop is vorig jaar overleden, en ik had nog net 1 maand over van mijn 2 jaar garantie (toen was het nog 2 jaar). Even gebeld, opgestuurd, 2 weken later terug. Wel met nieuw scherm erin, nieuwe HD, nieuwe brander (DVD-fikker nu :) ).
nee, dat is fijn: je brander gaat stuk en je halve pc wordt vervangen. :/

Ook niet echt wat je wilt, vind ik.

ping 127.212.23.124

• sus

sus

Als daar is gebleken dat er meer aan de hand is met de laptop...
scherm: had dode pixel
hd: :?, misschien te langzaam icm dvdbrander.

Acer heeft me hiervoor eerst opgebeld of het akkoord was.

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Service van Acer is echt bagger. Heb mijn laptop 1 maart op laten halen. nu(10 mei) nog niet terug. Iedere keer als je ze belt is er wel weer iets anders aan de hand. Daarbij komt dat die lui je gewoon voor lopen te liegen. Echt belachelijk.

Owjah, ze beloven zo dat de laptop na nog een week klaar is en teruggestuurd kan worden(31 maart), maar dan is er ondertussen nog niets gebeurd.

Vandaag gebeld: eind mei komen er onderdelen binnen(dan is de laptop dus al 3 maanden weg!!!)

Advies: geen zaken doen met acer, ook niet met een advantage pack.

[ Voor 29% gewijzigd door hightower op 10-05-2005 19:00 ]

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
netblade schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:13:

..
dat is nu wel lastig geworden. ;)

• netblade

netblade

Sunrise

Justifier schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:07:
[...]

dat is nu wel lastig geworden. ;)
true :'( niet lief, niet lief :(

• Dothan
Die 5 werkdagen die in de voorwaarden staan klopt geen zak van.
Ze formateren ook gewoon je harde schijf zonder ter vragen en draaien de recovery. alsofz ik dat zelf niet kan als tweaker :(

• Hoedje
Als je mijn en andere leuke verhalen wilt lezen over Acer service: [rml][ Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9[/rml] (en ook 8,7,6 etc.)

Ik ben al sinds eind januari bezig, hij wordt nu eindelijk omgeruild, maar daar zijn ze nu ook al een paar weken zoet mee...

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 29-05-2005 23:11 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

leonvanderbeek schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:06:
Die 5 werkdagen die in de voorwaarden staan klopt geen zak van.
Ze formateren ook gewoon je harde schijf zonder ter vragen en draaien de recovery. alsofz ik dat zelf niet kan als tweaker :(
Anders lees je je garantievoorwaarden eens na omtrent databehoud?

• RvP
  • Laatst online: 13:35

RvP

Nou mijn eerste ervaring met Acer is gewoon belabbert.

Ik heb 6 weken geleden een Acer 3023 gekocht. Prachtige laptop. Werkte perfect. Totdat ik het ding openklap na 3 weken. Piep Piep Keyboard error :?
"Press F1 to resume" staat er doodleuk.
Gebeld met Acer laptop is die dag nog opgehaalt door UPS geheel kosteloos. Nog net geen 2 weken later komt de laptop terug. Ik kijk op de brief die erbij zit en zie dat het mobo is vervangen.

Dus laptop open, aanzetten...
Boot weer naar windows...
Jah hij doet het weer denk ik...
Staat het heel scherm ineens onder de groene pixels. :?
Bij nadere inspectie blijkt dat ook het afdekklepje van het pcmcia slot ook niet terug is gezonden.

Weer gebeld met Acer
Dus de laptop wordt nu weer opgehaalt:?
Hij zou binnen 5 werkdagen gefixed moeten zijn zegt de medewerker van de helldesk aldaar.

Heb ik nu btw recht op een nieuwe :p

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

• netblade

netblade

Sunrise

Megadwerg schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:54:
Nou mijn eerste ervaring met Acer is gewoon belabbert.

Ik heb 6 weken geleden een Acer 3023 gekocht. Prachtige laptop. Werkte perfect. Totdat ik het ding openklap na 3 weken. Piep Piep Keyboard error :?
"Press F1 to resume" staat er doodleuk.
Gebeld met Acer laptop is die dag nog opgehaalt door UPS geheel kosteloos. Nog net geen 2 weken later komt de laptop terug. Ik kijk op de brief die erbij zit en zie dat het mobo is vervangen.

Dus laptop open, aanzetten...
Boot weer naar windows...
Jah hij doet het weer denk ik...
Staat het heel scherm ineens onder de groene pixels. :?
Bij nadere inspectie blijkt dat ook het afdekklepje van het pcmcia slot ook niet terug is gezonden.

Weer gebeld met Acer
Dus de laptop wordt nu weer opgehaalt:?
Hij zou binnen 5 werkdagen gefixed moeten zijn zegt de medewerker van de helldesk aldaar.

Heb ik nu btw recht op een nieuwe :p
Ik geloof dat het na 3x wetelijk geregeld is dat je een nieuwe kunt krijgen.
Maargoed ik studeer Informatica, geen rechten :o

• RvP

RvP

Hij is ontvangen bij de reparatie dienst verder nog niks van gehoort wel in mijn brief gevraagt om een nieuwe omdat deze blijkbaar brak is.

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

• Hoedje
Megadwerg schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:32:
Hij is ontvangen bij de reparatie dienst verder nog niks van gehoort wel in mijn brief gevraagt om een nieuwe omdat deze blijkbaar brak is.
Acer bouwt eerst een nieuwe (in de bestaande case, of een nieuwe case als die brak is) voordat ze hem omruilen voor een echte nieuwe :P .

• Rossi46
  • Laatst online: 19:47
Hoedje schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:40:
[...]

Acer bouwt eerst een nieuwe (in de bestaande case, of een nieuwe case als die brak is) voordat ze hem omruilen voor een echte nieuwe :P .
Zeg Hoedje, vind je niet dat het eens tijd wordt dat je eens kapt met het totaal affikken van Acer? Jij hebt een x (zwaar) slechte service van Acer ervaren. Dat weten we nu allemaal wel. Er zijn zat mensen die (zeker recent) juist goede service van Acer hebben meegemaakt.

Alsof jou zo geliefde Dell nooit steken laat vallen....

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• RvP

RvP

Tot nutoe moet ik het helaas eens zijn met Hoedje acer heeft een belabberde reparatie uitgevoert.

• Hoedje
Rossi46 schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:53:
[...]

Zeg Hoedje, vind je niet dat het eens tijd wordt dat je eens kapt met het totaal affikken van Acer? Jij hebt een x (zwaar) slechte service van Acer ervaren. Dat weten we nu allemaal wel. Er zijn zat mensen die (zeker recent) juist goede service van Acer hebben meegemaakt.

Alsof jou zo geliefde Dell nooit steken laat vallen....
Ik snap niet helemaal waar ik dat aan verdient heb. Ik heb het pas een paar miljoen keer gepost, oh nee ik heb pas 1200 posts :+. Serieus, ik heb al lange tijd hierover nix gepost. Ik heb inderdaad nogal een hekel aan Acer. Dat lijkt me ook niet gek als je een half jaar lang je laptop maar moet blijven opsturen en er niets gebeurd :r. Dat was tot eind juni dit jaar, dus het lijkt me dat ik er dan nog wel wat over mag zeggen. Daarnaast kun je hier beneden zien, dat dat niet geheel zonder reden is.

En ja ik ben positief over Dell, want door hun ben ik (tot nu toe) alleen maar goed behandeld. Je hebt ook helemaal gelijk, dat ook zij veel fouten maken. Daar mogen mensen dan ook hun ervaringen over posten op dit forum net als ik.

Maar nogmaals waarom reageer je zo overtrokken op mijn reacties?

• RvP

RvP

Geachte Acer Klant,

Uw Acer product,

Case ID : 676290G
Product : LXA480501451801133KS00
Model : AS3023WLMIAS3023WLMI XPHNL1 M26P 2*256/80/8L/6IN1

Is hersteld en staat gereed voor verzending.

Krijg ik vandaag om 10 uur in mijn mailbox.

Ik houd jullie op de hoogte of ze deze keer wel fatsoenlijke reparatie hebben uitgevoert.

• Dothan
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 00:47:
[...]

Anders lees je je garantievoorwaarden eens na omtrent databehoud?
Zou dat er in moeten staan dan? Staat er anders niet in. Lijkt mij logisch dat ze de harde schijf laten zitten, als daar niks mee gedaan hoeft te worden. :|

• Hoedje
Megadwerg schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:20:
Geachte Acer Klant,

Uw Acer product,

Case ID : 676290G
Product : LXA480501451801133KS00
Model : AS3023WLMIAS3023WLMI XPHNL1 M26P 2*256/80/8L/6IN1

Is hersteld en staat gereed voor verzending.

Krijg ik vandaag om 10 uur in mijn mailbox.

Ik houd jullie op de hoogte of ze deze keer wel fatsoenlijke reparatie hebben uitgevoert.
Hoe is het afgelopen?

• RvP

RvP

Hij is terug!! :)

Gerepareerd en wel. Geen arti's meer. Ook het stofkapje is terug!

Helaas nogsteeds een kras op de bovenkant. Maar die was er vroeg of laat toch wel in gekomen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet kapot ben van de service van acer.

Ondanks alles is dit zeker mijn laatste acer product.

• RvP

RvP

Je zult het niet geloven maar ik heb net de UPS weer gebeld om de laptop op te halen.
Ik heb nu zomaar uit het niets last van een knipperend scherm echt heel erg irritant om naar te kijken.
En voordat iedereen begint te roepen dat ik voorzichtiger moet zijn met mijn laptop. Het ding heeft nog geen krasje. En ik vind dat je van een laptop mag verwachten dat je hem op de fiets mee kunt nemen naar school enzo. (in een daarvoor bedoelde laptoptas)
Dus ik ben nu weer minstens 10 dagen laptoploos :S

• RvP

RvP

Hij is weer terug. Vga kabel vervangen. Had ik zelf ook wel gekund :p

Verwijderd

Waar kan je de garantie van acer verlengen?? Ik heb een acer laptop zo'n 3 weken geleden gekocht.
Alvast bedankt

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:32:
Waar kan je de garantie van acer verlengen?? Ik heb een acer laptop zo'n 3 weken geleden gekocht.
Alvast bedankt
Ik neem aan direct bij aanschaf. Ik denk niet dat het mogelijk is achteraf de garantie nog eens te verlengen. Dat zou fraude in de hand werken namelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:41:
[...]

Ik neem aan direct bij aanschaf. Ik denk niet dat het mogelijk is achteraf de garantie nog eens te verlengen. Dat zou fraude in de hand werken namelijk.
Hoeft niet direct bij aanschaf, zie ook
http://www.aceradvantage....=1&ctx18=1&crc=3062167031

Is wel vaker zo (ook bij andere merken) dat je binnen zoveel weken na aanschaf van de laptop extra garantie kunt bijkopen.
Formality of purchase
AcerAdvantage must be purchased and activated within 360 days from the Notebook purchase date, this term is reduced to 90 days from date of purchase if the accidental damages are covered.
The purchase date must be documented by an invoice or sales receipt and copy sent to Acer.

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 18:05
Deze truc wilde ik ook al uithalen met mijn acertje, die ik alweer een maandje heb. Door later de garantie te nemen pak je toch die extra weken :)

Verder is de service van Acer de laatste tijd idd iets minder, maar over het algemeen gaat het nog steeds prima :) Ik hoor van Acer ook steeds vaker dat ze gratis upgrades doen, een goede zaak natuurlijk.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 00:14

PcDealer

HP ftw \o/

Bij HP kun je officieel binnen 90 dagen na aanschaf een Care Pack kopen. Maar registreren kan altijd. Bovendien zijn er ook verlengingen vaak beschikbaar.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Kaaswagen schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:11:
Deze truc wilde ik ook al uithalen met mijn acertje, die ik alweer een maandje heb. Door later de garantie te nemen pak je toch die extra weken :)

Verder is de service van Acer de laatste tijd idd iets minder, maar over het algemeen gaat het nog steeds prima :) Ik hoor van Acer ook steeds vaker dat ze gratis upgrades doen, een goede zaak natuurlijk.
Hebben ze ook niet de factuur of bon nodig? Daar staat de aankoopdatum op dus dan werkt het niet.

Overigens had ik een Acer laptopje (WLMI 4000) waarbij vrijwel direct na aankoop op het scherm af en toe een streep van boven naar beneden liep van 1 pixel lijn breed, als je het scherm een beetje boog kreeg het een andere kleur, heel spannend. Na een paar maand het ding opgestuurd ter reparatie, binnen een weekje had ik hem weer terug en de streep was weg, echter had ik nu na een uurtje werken helemaal geen beeld meer, het scherm werd eerst wazig en dat werd steeds erger naar mate je hem langer aan liet staan. Laptop weer terug gestuurd, dit duurde iets langer dan 5 dagen, ik denk 1 1/2 week ofzo.
Het normale scherm wat de laptop had was vervangen door een Crystal Brite schermpje wat er stukken beter uit ziet en de bios was geupgrade, super service van Acer dacht ik zo. :*)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:28:
[...]

Hebben ze ook niet de factuur of bon nodig? Daar staat de aankoopdatum op dus dan werkt het niet.
[...]
Of het gaat in op de fabrikagedatum (zonder bekende aankoopdatum/bon) met een graceperiod van hooguit enkele maanden. Maar dan kan het zijn dat je betaalt voor een tijd waarin je niet het apparaat hebt gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 17-12-2005 21:52 ]

Verwijderd

Een belachelijke service inderdaad! Na anderhalf maand heb ik nog steeds m'n scherm niet terug, terwijl na enkele dagen al bekend werd dat hij niet te repareren viel en ik een nieuwe kreeg. Vreselijk! De mensen op de helpdesk zijn dwazen, ik heb vijf keer gehoord dat me monitor eraan kwam, totdat ik zo uit me dak ging dat ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg die iets slimmer was. Ik hoop de monitor van de week te ontvangen, maar wat een eikels zeg...

• sus

sus

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:03:
Een belachelijke service inderdaad! Na anderhalf maand heb ik nog steeds m'n scherm niet terug, terwijl na enkele dagen al bekend werd dat hij niet te repareren viel en ik een nieuwe kreeg. Vreselijk! De mensen op de helpdesk zijn dwazen, ik heb vijf keer gehoord dat me monitor eraan kwam, totdat ik zo uit me dak ging dat ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg die iets slimmer was. Ik hoop de monitor van de week te ontvangen, maar wat een eikels zeg...
HUH? Normaal heeft Acer swap-service aan huis? Daar wordt normaal niet eens gekeken of zo'n ding te repareren is...
Kaaswagen schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:11:

Je moet dus wel een factuur kunnen overleggen van de aanschaf van je laptop. En die extra weken maakt ook geen drol uit. Vanaf aankoopdatum heb je met Acer Advantage gewoon max 36 maanden garantie. Niet dat je na een jaar nog eens 36 maanden bij koopt...

[ Voor 34% gewijzigd door sus op 26-09-2006 21:29 ]

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-12-2025

Veritas

concedo nulli

Veel uit dit topic stamt uit 2005. Zijn er inmiddels al nieuwe ervaringen op het gebied van Acer's service? Ik neem aan dat er eigenlijk juist vooruitgang is: aangezien dit topic anders wel helemaal vol stond met posts uit 2006.

Ik vraag dit eigenlijk even na omdat Acer's toch altijd scherp geprijst zijn en ik er misschien één ga kopen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:42
Nou kan het verhaal van mn buurjongen vertellen (acer aspire 5023WLMi). Na minder dan een half jaar begon de DVD speler te flippen (brande niet goed en slikte de XP CD niet meer voor een format (om het branden te proberen te fixen). Ding opgehaald door acer, na 3 weken oid trug, nog steeds niet gefixed. Weer verstuurd en na iets van 3 weken eindelijk weer terug wat nu: Barst in de onderkant! Nu is hij hem ondertussen al weer een week kwijt.. Maar 3 weken voor een DVD-speler is wel overdreven lijkt mij 8)7

Verwijderd

Tot nu toe ben ik niet te spreken over de Acer Advantage garantie pakketten!
Laptop was opgestuuurd, en na een paar dagen controleerde ik de status van mijn laptop via internet. Laptop was nog steeds niet ontvangen. Toen maar een mailtje gestuurd naar UPS of mijn laptop afgeleverd was. Volgens UPS was de laptop afgeleverd dus dan maar gebeld naar Acer. De laptop was inderdaad ontvangen de status op de site werd veranderd naar "Ontvangen".
Een week later (en 5 werkdagen) was de laptop nog steeds niet gerepareerd. Volgens het Acer advantage pakket moet de laptop binnen de 5 dagen gemaakt zijn dus ik weer gebeld naar Acer. Ze gaven mij gelijk en gingen er top prioriteit aan geven. De volgende dag was er nog niks veranderd terwijl mijn laptop toch top prioriteit had zeiden ze. Dus maar weer gebeld naar Acer, toen kwamen ze met een heel ander verhaal: De laptop bevond zich in Duitsland maar hij hoorde in Nederland te zijn! Hij ging het doorgeven aan zijn super visor en ze gingen er weer top prioriteit van maken.

Nu is het afwachten wanneer ik mijn laptop _eindelijk_ terug ga hebben.

De volgende keer wordt het geen Acer meer bij mij.

Edit: Ik zal mijn reactie toch beetje moeten aanpassen. Nu, enkele dagen nadat ze zeiden dat hij top prioriteit kreeg, heb ik hem terug. Met een volledig nieuw toetsenbord en een BIOS update (geen idee waarom ze dat gedaan hebben, BIOS was volledig in orde). Ze hebben toch mooi hun best gedaan om hem snel terug te brengen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 21:35 ]

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:27
Ik heb míjn laptop ook opgestuurd naar acer (vorige week maandag verzonden via UPS). Er staat vanaf maandag in reparatie dus ze zouden volgens advantage nog 1 dag hebben als ik me niet vergis. Ik hoop er maar op dat het bij mij wel via de afgesproken tijd gaat. Als ik de reacties van sommige zie word ik namelijk wel enigszins nerveus. Maar ja, meestal blijven tevreden mensen stil en de ontevreden mensen schreeuwen het van de daken, dus daar vertrouw ik dan maar op :)

Omschrijving
AS1692WLMI XPHBE1 M26P128D2 2*512/100/8L

Reparatiestatus
Momenteel in reparatie

• traaymakers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:27
Op het moment iig niet echt te spreken over de service. Ondertussen zijn de 5 dagen toch al ruim verstreken (25januari heeft acer ontvangen). Gisteren gebeld naar helpdesk of ze wisten wat het probleem is en of ze een indicatie konden geven. Dit bleek niet mogelijk en ze raden me aan een brief te sturen. Gistermorgen dus meteen een mailtje gestuurd (brief kost nog meer tijd). Maar gelukkig reageren ze daar ook pas binnen een jaar of 2 dus ik wacht af :(. Vrij irritant enkele weken zonder laptop.

EDIT:hij is gisteren binnengekomen! werd ook wel tijd. moederbord vervangen en hij werkt weer als een zonnetje!

[ Voor 10% gewijzigd door traaymakers op 09-02-2007 03:28 ]

• Asserti
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2024
Sorry voor het bovenhalen van deze oude thread, maar ik had een vraagje.

Kan iemand mij aub vertellen wat ik allemaal in de doos moet steken als ik mijn laptop naar acer verzend en welke documenten er precies bij moeten zitten?

Ik heb gezocht op hun site en ook in het boekje maar vind er niet meteen iets in terug. Hartelijk bedankt in ieder geval voor reacties!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Asserti schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:38:
Sorry voor het bovenhalen van deze oude thread, maar ik had een vraagje.

Kan iemand mij aub vertellen wat ik allemaal in de doos moet steken als ik mijn laptop naar acer verzend en welke documenten er precies bij moeten zitten?

Ik heb gezocht op hun site en ook in het boekje maar vind er niet meteen iets in terug. Hartelijk bedankt in ieder geval voor reacties!
Wat ga je sturen en waarom? Dit lijkt trouwens typisch een vraag die je stelt als je contact met Acer hebt...

• Asserti
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2024
laptop, zoals in mijn eerste post en waarom, omdat ik garantie heb aangevraagd en hem ga opzenden. Ik ben in de week niet thuis en kan dan ook niet bellen naar de support. Ik zou hem wel asap willen verzenden, anders moet ik nog een week wachten tot ik vrijdagmiddag thuis ben voor de support sluit :s

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Asserti schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:48:
laptop, zoals in mijn eerste post en waarom, omdat ik garantie heb aangevraagd en hem ga opzenden. Ik ben in de week niet thuis en kan dan ook niet bellen naar de support. Ik zou hem wel asap willen verzenden, anders moet ik nog een week wachten tot ik vrijdagmiddag thuis ben voor de support sluit :s
Laptop en op de doos je referentienummer.

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-01 08:23
Heeft er uiteindelijk al iemand een accidental cover hersteld gekregen???

De verkoper zei me dat een glas cola over het keyboard ook gedekt werd.

Zijn er mensen die al op een weigering zijn gestoten?

de laptop is al 3 keer in herstelling geweest en de 4de keer komt er aan, zijn ze dan niet verplicht een nieuw toestel te geven?

[ Voor 24% gewijzigd door d4damager op 27-08-2007 00:08 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

d4damager schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:41:
Heeft er uiteindelijk al iemand een accidental cover hersteld gekregen???

De verkoper zei me dat een glas cola over het keyboard ook gedekt werd.
Klopt, valt ook onder "ongelukken".
Zijn er mensen die al op een weigering zijn gestoten?

de laptop is al 3 keer in herstelling geweest en de 4de keer komt er aan, zijn ze dan niet verplicht een nieuw toestel te geven?
Nee, je kunt wel de verkoper wijzen op Art. 7:21 BW of een beroep doen op de klantenservice voor een ruil. Kan ook een refurbished zijn als ze akkoord gaan. Ik weet uit ervaring dat 3x toch wel het maximum is aan reparatie, ligt wel aan de storingen.

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 22:57
Ik ben de vriendin van blaatschaap ;)

Mijn moeder heeft een ACER laptop gekocht, 2 jaar geleden ongeveer. Ze heeft 3 jaar garantie bij gekocht en nu is haar laptop stuk gegaan.
Ze heeft hem naar acer gestuurd om te kijken of hij nog gerepareerd kon worden, het moederbord was stuk. Dit kon eerst binnen de garantie, toen moest ze €300,- betalen en nu wordt ie niet gerepareerd voordat Acer haar €300,- heeft. Dit grapje is inmiddels al bijna 3 maanden aan de gang. De winkel waar mijn moeder hem gekocht heeft wordt steeds afgescheept bij Acer.. Ze krijgen vaak Marrokaanse (ik heb niks tegen buitenlandse mensen, ben zelf halfbloed!) mensen aan de lijn die nooit van iets weten.
Laptop terug sturen was ook geen optie want nu kwamen dr weer kosten bij. 8)7
De computerwinkel heeft nu opdracht gegeven aan acer om die laptop terug te sturen naar de winkel, maar kan dit zomaar dat acer met je solt? Dit is al de 2e laptop van mijn moeder die naar de donder is en waar zoveel gezeik mee is bij Acer.

Alvast Bedankt!

Groetjes,
Samantha

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hoi! :)
Mijn moeder heeft een ACER laptop gekocht, 2 jaar geleden ongeveer. Ze heeft 3 jaar garantie bij gekocht en nu is haar laptop stuk gegaan.
Dus nog een jaar garantie? Is de garantie ook aangemeld of anderszins te bewijzen dat er nog garantie op zit?

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Als de extra garantie ook gewoon binnen 30 dagen na aankoop van de laptop geregistreerd is, is er niets aan de hand. Dan moet ook Acer zich daaraan houden.
De winkel waar je de laptop gekocht hebt, kan zich ook niet verschuilen achter de onwetende mensen van Acer die ze aan de lijn krijgen. De winkelketen waar ik werk, heeft iemand op het hoofdkantoor die rechtstreekse contacten heeft met de fabrikanten. Dus zoiets moet zeker wel te regelen zijn. Een vreemd verhaal in ieder geval.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 22:57
De garantie is direct na aankoop geregistreerd. M'n moeder heeft papieren waar garantie/datum op staan...

Samantha

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Daarnaast moet er ook een bon zijn waarop moeders op terug kan vallen.

Pagina: 1