Gezocht: mail relay service op poort 2525

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Topicstarter
De search kan me zo even niets wijzer maken, dus dan maar zo...

Voor een studievereniging zijn we op zoek naar een mail relay service, die aan de volgende eisen voldoet:
- mail doorsturen op poort 2525 (poort 25 laten unblocken is geen optie)
- een queue van tenminste 5 dagen
- beheerbaar via het web

Onze keuze is momenteel DynDNS MailHop Relay (voor $39,95 per jaar), maar ik kan me voorstellen dat er alternatieven zijn.

Heeft iemand hier ideeen over/ervaringen mee? Alvast bedankt?

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 10:11

sjaak

un giorno credi

Ik heb eenzelfde soort service bij http://www.dnsmadeeasy.com/ En het kost 16 dollar per jaar oid.

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
Even een schopje. DNS Made Easy ziet er ook prima uit.

Alleen wil men "van hogerhand" graag dat we een contactpersoon hebben die we kunnen bellen als er problemen optreden. Dit is denk ik alleen handig als het bedrijf gevestigd is in Nederland, of een Nederlandse afdeling heeft.

Dus, gezocht: nog steeds dezelfde service, maar dan in Nederland. Bestaat dat?

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
Wel, we zitten nu een paar dagen bij DNS Made Easy, en het is waar-de-loos:

- Mails komen ongeveer de helft van de tijd meteen aan. De andere helft wordt vertraagd met een kwartier, een paar uur, een paar dagen... en het record staat momenteel op bijna 2 weken (!).

- De tijd van sommige servers loopt niet goed, en ook na een klacht richting de helpdesk (die ze al na een kwartier beantwoordden, ze "zouden het doorgeven") is dit niet gefixt.

- Sommige mails komen niet aan. Het gaat voornamelijk om geautomatiseerde mails met bijvoorbeeld een nieuw password. Ik heb dit van horen zeggen (niet zelf getest), maar er is 2 dagen op gewacht, en dat is natuurlijk ook onacceptabel.

Daarom nogmaals een noodkreet: wie weet een goede relay, liefst in Nederland, maar als het goed werkt is elders ook in orde!

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
*schop*

Pleazzze?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
Mailservertje via flexwebhosting?
http://www.flexwebhosting.nl

Daar heb ik mijn prive pagina + mail server ook op staan.

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
Daar moet je zo te zien per user een POPbox aanmaken, en dat is voor pakweg 200 users niet zo fijn. Bovendien zou dan onze server die POPboxen leeg moeten gaan trekken, en dat is ook maar vervelend, want dan komt je mail niet meer instantaan aan.

Nee, we zoeken puur een relay, die mail voor het hele domein ontvangt (het hoeft dus ook niet in mailboxen gesorteerd te worden of iets dergelijks), en meteen doorstuurt als onze server up is, en het in de queue plaatst als hij down is (wat niet vaak voorkomt).

De reden dat dit in Nederland (of ergens anders in de buurt) moet is dat de problemen die we hebben met DNS Made Easy waarschijnlijk komen door timeouts in combinatie met te strikt afgestelde andere mailservers. Doordat DME aan de andere kant van de wereld zit wil de respons er wel eens te lang over doen en verbreekt de versturende mailserver de verbinding.

Hoe komt het dat deze dingen zo moeilijk te vinden zijn, en dat niemand het lijkt te gebruiken/nodig te hebben? Zo raar is het toch niet?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 14:28

we_are_borg

You will Comply

Wat je dus zoekt is bSMTP, ik weet dat XS4ALL dit levert misschien dat je even op hun site moet gaan kijken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
bSMTP is een interessant keyword om in Google te gooien, bedankt!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 14:28

we_are_borg

You will Comply

WildernessChild schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:37:
De voorloper is UUCP, misschien dat je daar ook eens op kan zoeken misschien dat je wat vindt.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
200 users en je hebt (waarschijnlijk) een cheap dsl abbo, of @home waar poort 25 geblocked wordt :?

als het echt bedrijfskritisch moet zijn is het dan niet veel makkelijker om een provider te nemen wel het draaien van een eigenmailserver toestaat (xs4all bv) dan heb je dit gezeik wat je nu hebt tenminste niet.

mijn mening :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Als je mailserver niet vaak down is, en niet langer dan hooguit een paar uur down is, dan is BSMTP al niet eens interessant. Gewone SMTP servers proberen het later alsnog wel af te leveren als het op dat moment niet gaat.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

WildernessChild schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:37:
Bsmtp loopt normaal gesproken ook gewoon via poort 25 en is dus geen optie als ik je eerste post lees. Je kunt denk ik beter op zoek gaan naar een andere verbinding waarbij poort 25 gewoon openstaat, dan ben je ook niet afhankelijk van een extra relayserver.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Topicstarter
Een relay of ander soortgelijk iets willen we sowieso, om mail op te vangen als de server een keer down is.

Onze server zit in een universiteitsnetwerk, waarvan poort 25 geblokkeerd wordt. Ze hebben dit een keer opengezet op veler verzoek, en twee weken later zonder notificatie zomaar weer dichtgegooid. Misschien geeft dat een indruk waarom ik liever niet afhankelijk ben van dat systeembeheer ;)

Pagina: 1