Toon posts:

[Ghost 2003] fout in MBR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het maken van een image met Norton Ghost 2003 is er tijdens de reboot kennelijk iets fout gegaan.
Mij PC start gewoon op en kan (voor zover ik kan nagaan) gewoon alles doen.
Ook kan ik de voorbereidingen maken voor een nieuwe image, doch op het moment dat Norton Ghost 2003, Windows XP pro wil afsluiten om de image in haar eigen dos-omgeving te maken kreeg ik de foutmelding:
---- An unexpected Error modifying the MBR in the Virtual partition DLL ---
Ik heb de MBR bekeken met WinHex maar kan niets vinden.

Mijn vraag bestaat er een programma die (liefst automatisch) mijn MBR kan controleren en herstellen.

Wim

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21
Om een nieuwe mbr te maken kan je het programma fdisk gebruiken (standaard dostool), door fdisk /mbr in te toetsen.
Dit zal echter wel gevolgen hebben als je een multiboot systeem hebt (je bootloader staat dan in de mbr), als je alleen windows XP gebruikt is het geen probleem.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Opslagmedia & I/O Controllers » OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug?
Ergens in die lap tekst staat bij het gedeelte "Plotseling lege schijven/partities" ook het e.e.a. over het fixen van de MBR :) In de Recovery Console via de XP Setup CD dus.

NOVA: DOS tooltjes zijn nutteloos als je een NTFS partitie hebt :)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 18-04-2005 11:09 ]

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21
BalusC: Het maakt toch niet uit wat voor partities je hebt, het gaat om de MBR. Ik gebruik fdisk nog wel eens voor een mislukte lilo poging e.d.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Verwijderd

opstarten met xp cd, kies "R" voor reparatie en voer dan het commando 'fixmbr' in, zou moeten werken, lukt hier vaak ook wel als ik es m'n MBR vern**kt heb :P

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:13:
opstarten met xp cd, kies "R" voor reparatie en voer dan het commando 'fixmbr' in, zou moeten werken, lukt hier vaak ook wel als ik es m'n MBR vern**kt heb :P
Mocht fdisk /mbr (Win98SE boot-cd/bootflop) of 'fixmbr' (Windows XP Recovery Console) niet werken, dan is er ook nog: fixboot. :)
(Ook WinXP Recovery Console)
offtopic:
Ja, jaag hem maar weer weg. :(

[ Voor 21% gewijzigd door r0b op 18-04-2005 12:30 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Het staat al in de OM FAQ / Beleid (die ook is genoemd in de SA FAQ bovenaan SA) maar je bent nog nieuw dus kende die misschien niet (welkom trouwens :* )

De reden dat ik reageer: ik doe een kleine titeledit, Ghost 2003 in de titel en 1 vraagteken == vraag, N vraagtekens == schreeuwen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Gaat het alleen fout bij dat ghost opstart-gebeuren, of ook als je Windows wilt opstarten?
Ook bij Windows, zie hierboven, anders:

- Ghost updaten (Liveupdate draaien)
- Gebruik een bootflop met (up2date) ghost (mijn voorkeur)
- Verwijder in de opties in ghost je virtuele partitie en maak 'm opnieuw aan
Pagina: 1