Toon posts:

Elkaar zien, maar niet kunnen sharen

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en hoop dat iemand hier mij de oplossing kan geven.
Ik heb demon internet via een Zyxel prestige 650R-31 modem, die ik heb hergeconfigureerd tot router.
Deze router loopt via een simpele 8 poorts hub naar twee XP professional computers, beiden met NTFS bestandssysteem.
De beide computers ontvangen keurig een IP van de router, te beginnen met 192.168.1.33, of hoger en kunnen beide het internet op.
Ik heb Netbios via TCP ingeschakeld na wat googlen over troubleshooting met deze router.
Nu is het zo dat beide computers elkaar wel zien in het de werkgroep die ik heb aangemaakt, maar een computer kan wel de anders gedeelde mappen zien en in, maar toegang tot mijn PC is niet mogelijk vanaf de andere computer. Ik krijg dan de melding access denied. Ik vrees dat er een bepaalde security setting aan staat, danwel ontbreekt op mijn PC, of waar dan ook. Maar ik kan nergens vinden welke dat zou kunnen zijn.

Ik hoop dat iemand mij hier een gouden tip kan verschaffen.\\groet,

Jeroen

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Zijn er firewalls geinstalleerd?

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
ja op alletwee draait gewoon simpele zonealarm, maar dat uitschakelen op beide pc's helpt ook niet

Verwijderd

- staat simple file sharing aan op beide pc's? (In Windows Explorer: Tools > folder options > tab view en dan de onderste optie.
- Staat op de computer die je probeert te benaderen file and printer sharing aan?
- Staat op de computer vanaf welke je de andere probeert te benaderen client for Microsoft networks aan?

Dit zijn een paar standaard instellingen die minimaal nodig zijn voor 'simple file sharing'onder Windows XP.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 10:59 . Reden: typo's ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Zorg dat op beide machines beide users bestaan, en let er op dat het ww van beide users op beide pc's hetzelfde is.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Lees anders even dit artikel door bij practicallynetworked: http://www.practicallynet...haring/xp/filesharing.htm

Het legt zowel simple file sharing als advanced file sharing met ACLs uit. De tip van azul heeft betrekking op advanced file sharing.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het kunnen oplossen. Helaas niet met jullie hulp.
Het bleek aan mijn registry te liggen.
Dit is de oplossing
Do this for each PC on your network:

1. Unininstall Client For Microsoft Networks.

2. Uninstall File and Printer Sharing for Microsoft Networks.

3. Reboot.

4. Install items from #1 and #2.

5. Double-click My Computer -> Tools -> Folder Options -> View -> Check Use Simple File Sharing.

6. Run the home network setup wizard.

7. Check that REG key again on ALL computers. If it's not "0", make it so and then reboot. (HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa\restrictanonymous)

Bedankt

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:05
Dit probleem had ik dus ook, kreeg het helemaal niet voor mekaar. Alles geuinstalled en opnieuw geinstalled (win xp nog net niet).

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1