Wat ik graag wil is de breadcrums van een uitklapbaar menu boven een pagina weergeven. Dus een stukje tekst weergeven als: hoofdpagina > subpagina > subsubpagina enz.
Nou had ik het volgende stukje code gemaakt. Allereerst een class waar ik de structuur in een array gooi:
En een stukje in mijn pagina waar ik de zaak wil echoen
Nu krijg ik alleen de volgende foutmelding:
Fatal error: Call to undefined function display_breadcrums() in d:\Apache\htdocs\projecten\webshopnew\classes\functionsmenu.php on line 138
Waarschijnlijk mag deze manier van aanroepen niet binnen een class. Wat doe ik fout ik zie het zelf echt niet
Nou had ik het volgende stukje code gemaakt. Allereerst een class waar ik de structuur in een array gooi:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| class display_breadcrums{ var $breadcr_id_array; var $breadcr_name_array; function display_breadcrums($pageid){ $dbtype="Officeplus"; connect_db($dbtype); $query = "SELECT * FROM dynamenu WHERE id='$pageid' ORDER BY porder"; $result=odbc_exec($GLOBALS['myDB'],$query); while(odbc_fetch_row($result)) { $pparent= odbc_result($result,"pparent"); $itemname= odbc_result($result,"itemname"); $breadcr_id_array[]=$pageid; $breadcr_name_array[]=$itemname; $checkpparent="SELECT id FROM dynamenu WHERE id='$pparent'"; if (better_odbc_num_rows($GLOBALS['myDB'],$checkpparent) > 0){ display_breadcrums($pparent); } } $this->breadcr_id_array =$breadcr_id_array; $this->breadcr_name_array =$breadcr_name_array; } } |
En een stukje in mijn pagina waar ik de zaak wil echoen
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $display_breadcrums = new display_breadcrums($pageid); $breadcr_id_array =$display_breadcrums->breadcr_id_array; $breadcr_name_array =$display_breadcrums->breadcr_name_array; $countbrcr= count($breadcr_id_array); for ($i=0;$i<$countbrcr;$i++){ echo "<a href='?pageid=".$breadcr_id_array[$i]."'>".$breadcr_name_array[$i]." > </a>"; } |
Nu krijg ik alleen de volgende foutmelding:
Fatal error: Call to undefined function display_breadcrums() in d:\Apache\htdocs\projecten\webshopnew\classes\functionsmenu.php on line 138
Waarschijnlijk mag deze manier van aanroepen niet binnen een class. Wat doe ik fout ik zie het zelf echt niet