[PDF Creator] Geen printer aangemaakt in Windows XP SP2

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:34
Ik heb een vreemd probleem met het opensource tooltje pdfcreator (te downloaden via http://sourceforge.net/ ). Deze tool werkt hartstikke mooi, maar als ik deze tool installeer onder Windows XP SP2 dan wordt er geen printer aangemaakt.

Tijdens de installatie krijg ik geen foutmeldingen, en ook op het internet kan ik niks vinden, dus het lijkt alsof het een uitzondering is? Ik heb trouwens ook de laatste patch geïnstalleerd, maar ook dit verhielp het probleem niet. De software zelf is wel geïnstalleerd en lijkt ook goed te werken, ik kan een postcript file openen met de software, waarna er een pdfje wordt gecreeërd.

Ik heb al geprobeerd om zelf een printer aan te maken (de pdfcreator virtuele printerpoort wordt wel goed aangemaakt), maar ik heb geen idee welke printer (drivers) ik moet installeren. Ik heb geprobeerd om gewoon een printer te installeren (HP Laserjet 4100 in mijn geval), maar dat pikt pdf creator niet, met een crash van explorer.exe als gevolg.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Welke versie van PDF Creator heb je geprobeerd? De versie die gebruikmaakt van AFPL Ghostscript of van GPL Ghostscript. Ik heb een paar dagen terug de eerstgenoemde versie gewoon geïnstalleerd onder Windows XP SP2. En welke versie heb je geprobeerd? 0.8.1 RC6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Ik heb PDFCreator-0_8_0_AFPLGhostscript geïnstalleerd, dus dezelfde als jij. De versie is echter wel anders. Dom dat ik hier niet naar gekeken heb. Ik ben de nieuwste versie nu aan het downloaden en zal kijken of dit inderdaad de oplossing is voor mijn probleem.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Helaas...

Ik heb het uitgetest, maar ik blijf hetzelfde probleem houden. Maar nu wel met een foutmelding. Op het einde van de installatie krijg ik de volgende melding;

SETUP
During the printer installation errors have occured. A detailed description can be found in the file "SetupLog.txt" in application path.

In dit bestand staan de volgende (relevante) meldingen;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Install printerdriver for WinXp/2k3:
 Drivername : PDFCreator
 Result: Error 126 = The specified module could not be found

InstallPrinter:
 Printername: PDFCreator
 Drivername : PDFCreator
 Portname   : PDFCreator:
 Result: Error 1797 = The printer driver is unknown
Goed, ik zal eens gaan verder zoeken nu. Misschien is er nog iemand anders die weet waar ik de oorzaak moet zoeken?

PS. Ik heb eerst een deïnstallatie van de oude versie uitgevoerd. Deze melding heb ik nu op twee verschillende Win XP SP 2 systemen geprobeerd, bij beiden heb ik hetzelfde probleem.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
*kick....

Ik heb het probleem nog steeds niet op kunnen lossen. Ik heb al wel een aantal dingen verder uit kunnen proberen, maar blijf nog steeds met dezelfde fout zitten helaas.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?

- deïnstallatie van Adobe Acrobat Reader 6.0
- installatie van Adobe Acrobat Reader 7.0
- uitvoeren van de optie detect and repair in Adobe Acrobat Reader 7.0
- uit en aan zetten van system restore
- plaatsen en registreren van het bestand srclient.dll
- installeren van Adobe postcript printer driver, dit gaat ook niet goed, hier krijg ik een verglijkbare fout als bij PDF Creator (Error 126: unable to load string)

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit probleem nog door niemand is opgelost. Op google is hier wel redelijk wat over te vinden, maar ze dragen allemaal bovenstaande oplossingen voor, welke bij mij dus helaas niet werken.

Heeft iemand nog een briljant idee?

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 22:50
Ik heb ook problemen met de PDF printer gehad. Na veel zoeken kwam ik erachter dat de printer spool service uitstond? Kan het toevallig niet zijn dat dergelijke essentiele services bij jou ook uit staan?

Aurë Entuluva!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Bedankt voor het meedenken.

Ik heb het even nagekeken. De service loopt goed en staat op 'automatisch'. Overige (niet lokale) printers werken goed. Ook een installatie van een lokale printer (zonder dat deze is aangesloten) werkt goed. Helaas is het niet mogelijk om een lokale printer aan te maken en deze op de aangemaakte virtuele poort van PDF creator aan te sluiten. Dit werkt wel, maar explorer.exe crasht als ik hier naar probeer te printen.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Tbv de search hier even de oplossing;
Q: The printer driver is not compatible with a policy
enabled on your computer that blocks NT 4.0 drivers

A: The error message you get is because of a Group Policy
that by default disallows installation of printers using
kernel-mode drivers. Kernel-mode drivers have access to
system-wide memory, and poorly written drivers can cause
Blue Screens. To allow installation of these kind of
drivers, follow these steps:

1. Click Start and then Run
2. Write gpedit.msc and press ENTER
3. Navigate to Computer Configuration/Administrative
Templates/Printers and change Disallow installation of
printers using kernel-mode drivers to Disabled

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Pagina: 1