[UD-Grid]Bulk Installer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Even een topic over de UD-Grid Bulk Installer (UDBI).

Wat?
Een UDBI is een pakket samengesteld door grid.org dat het je moet vergemakkelijken om de UD client over meerdere pc's uit te rollen.
Je moet nog steeds per pc de installatieprocedure overlopen, maar elke client wordt automatisch geregistreerd onder de opgegeven teamnaam. Je kan elke client een verschillende naam geven.
Je kan deze UDBI op het volgende adres laten aanmaken: http://www.grid.org/help/support_installer.htm

Voorbeeld
Team XYZ laat een UDBI aanmaken en installeert die op een 100-tal pc's. Elke pc wordt automatisch aan Team XYZ toegevoegd.

Maar?
Om het met de woorden van een moderator op hun forum te zeggen: het staat niet echt op hun prioriteitenlijst. Met andere woorden: je moet lang wachten eer je zo een UDBI ontvangt.
Dus keek ik even naar een andere oplossing en deze vond ik in dit topic.
Ik heb het zelf geprobeert en het lijkt me te werken, alleen wou ik via dit topic nog wat mensen ronselen om dit ook te proberen/uit te testen.
  1. Download en installeer de UD-client, wanneer het registratiescherm verschijnt sluit je het.
  2. In de installatiefolder staan nu 4 bestanden.
  3. Die 4 bestanden kopieer je naar een andere folder.
  4. Daar geplaatst open je UD.exe en vul je je 'membername' en 'password' in, kies ook een geschikte 'device name'. Dit wordt verzonden naar de servers van UD. Wanneer het aanmelden gelukt is tracht de client een WU te downloaden.
  5. Sluit de client af alvorens een WU gedownload kan worden door met je rechtermuisknop te klikken op het blauwe pilletje en voor 'exit' te kiezen.
  6. Als je nu terug naar de folder gaat kan je zien dat er nog steeds 4 bestanden staan (indien niet, installatiefolder opnieuw kopieren en opnieuw beginnen). cs.ud is enkele bytes groter geworden.
  7. Je hebt nu een geregistreerde client die direct na het klikken op ud.exe een verse WU download en start te crunshen voor jouw team.
Zoals je merkt zijn er voor en nadelen.
++ je hebt niemand een login en paswoord moeten geven;
- - maar je kan de 'device name' niet kiezen (wat wil zeggen dat elke pc aangemeld met die voorgeregistreerde client dezelfde naam heeft).

Voor netwerkcomputers is deze laatste een voordeel. Je maakt op een gedeelde schijf een map aan per pc waar die 4 bestanden instaan. Op elke pc maak je dan een snelkoppeling aan in de opstartfolder naar UD.exe dat op een andere pc gedeeld staat.

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Ha die Blue_man:
Ik zal het eens proberen. Echter, ik heb iets dergerlijks in het verleden ook al geprobeerd,maar toen ging het bij de eerste WU goed, wanneer hij die terug stuurt (en de andere dus ook), dan moet je op dat moment alsnog een login/wachtwoord geven, best irritant.
Maar volgens mij had ik toen wel de gehele WU gedownload (maar weer verwijderd) misschien dat het zo wel lukt.

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iffy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-08 22:56
@Blue_man:
Ik heb zo het vermoeden dat je inmiddels wat onderzoek hebt gedaan :-)

Ik had deze, en andere oplossingen de afgelopen maanden ook al gevonden en bestudeerd. Maar ik neem aan dat je het inmiddels met me eens bent dat de UD client relatief 'complex' is om in een netwerk omgeving even naar 300+ clients uit te rollen. Zeker in vergelijking met de FaD client.

Vreemd trouwens van UD die toch zouden moeten willen dat het product op zo veel mogelijk computers staat om geen kant en klare en eenvoudige oplossing te bieden.

[ Voor 3% gewijzigd door iffy op 18-04-2005 18:24 ]