Slecht Geluid Onder Films in Media Player

Pagina: 1
Acties:

• DjeenooFucker
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2024

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
Ik had na een stage van een half jaar buitenland lang mijn stereo niet gehoord dus was even flink (lees hard :P) muziek aan het draaien en een dag later kijk ik een filmpje op internet hoor ik mijn boxen kraken als een gek..

Ik schrik me rot.. zet t filmpje uit start pc opnieuw op en zet mp3tje in winamp aan en hoor gewoon weer zuiver geluid.. ben bij alle 4 de boxen wezen luisteren

Start ik dat filmpje weer heel me geluid verrot, het klinkt echt gewoon afschuwelijk gekraak ed..

Dus k denk laat ik voor de gein is wat proberen.. speel ik dit filmpje af in winamp had niet eens verwacht dat het zou werken door codecgezeik etc.. maar hij deed het
Beeld.. zuiver ... Geluid.. zuiver zoals het hoort allemaal

Ik snap hier echt geen fluit van, d8 ook er zullen vast een hoop meer mensen zijn met dit probleem
heb nu zeker 3 uur gezocht en niks relevants gevonden dus post het toch maar zelf

ik heb ac3filter, ogg vorbis en ffdshow (kan fout gespeld zijn maar jullie begrijpen hem)
Geinstalleerd

Gebruik winamp 5.05 lite
Windows Media Player 9... geupdate nu naar 10 maar geen verschil

Speel je je films toch af met winamp zul je zeggen.. mja ik wordt al gek genoeg van al die verschillende programma's en heb ooit gewoon besloten winamp is voor muziek en wmp is voor alles met beeld en dat wil ik zo houden ook dus andere programma's zijn voor mij geen opties

Dus kan iemand mij vertellen waarom mijn films het prima doen in winamp maar media player kennelijk gaardere codecs laad ofzoiets voor m'n geluid want beeld is verder wel in orde

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
is het niet zo dat er een gain in de betreffende driver helemaal omhoog staat?

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb exact hetzelfde probleem een paar jaar geleden gehad. Volgens mij was de oplossing dat je je codecs moet deïnstalleren en opnieuw moet installeren.

• DjeenooFucker

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
nee.. ik wist ff niet wat je bedoelde maar ik heb ff gekeken bij ac3 en daar zag ik al die schuifjes rond het midden staan en geen rare afwijkingen..
Heb na het installeren van dingen eigenlijk ook nooit ergens aan zitten kutten of instellen alleen de equalizer van winamp maarja daarvan weet ik zeker dat ie uitstaat en bovendien zit het probleem toch niet in winamp..

filmpje is trouwens geen afrader
...ff naar onder scrollen naar Bruut filmpje van PF

@ timmer :P ja daar had ik nou dus net geen zin in.. ik kan me het ook herinneren en dat het na het herinstalleren slechter werd of nix oploste dus ik blijf er nu ook liever vanaf het moet iets met media player zijn..

update
Ik heb nu alle video en audio codecs gereinstalled.. maakte geen verschil dus.. weer kutgeluid in wmp en prima geluid in winamp
dus nog een keer geprobeerd met ook de geluidskaart opnieuw geinstalleerd en er is gewoon gek genoeg geen verschil... de situatie blijft precies hetzelfde als ervoor

heb trouwens nu alleen de ogg vorbis geinstalleerd...fddshow en ac3filter en alle andere codecs die er nog bij stonden weggelaten maarja het effect is hetzelfde

Ben echt radeloos.. iemand een idee?

[ Voor 46% gewijzigd door DjeenooFucker op 25-04-2005 01:56 ]

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64

• DjeenooFucker

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
..niks belangerijks

[ Voor 79% gewijzigd door DjeenooFucker op 26-04-2005 18:39 ]

• DjeenooFucker

DjeenooFucker

I've Got your Back

Topicstarter
ook geen ervaren wmp gebruikers die me kunnen vertellen hoe ik selecteer welke codecs dat ding moet pakken.. want ik vind dit echt superwazig..

Pagina: 1