Tintelingen bij het geven van een hand

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb een 'vreemd' verschijnsel ontdekt bij mijn vader.
Als ik mijn vader een hand geef, begint mijn hand te tintellen. (voelt alsof je je tong tegen een bijna lege 9V batterij drukt. Dat gevoel ken je vast :P )

klein onderzoek wijst uit dat veel (maar niet alle) mensen dat bij mijn vader waarnemen, mijn vader het zelf (meestal) niet voelt, en ik het bij andere mensen niet heb.

Persoonlijk denk ik dat er op een of andere manier een soort van electrische stroom gaat lopen. Geen idee waar die door opgewekt wordt, trouwens. Heeft iemand hier een theorie over, of liever nog een theorie met bewijzen?

Verwijderd

Misschien statisch geladen :)

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Statisch zou anders zijn natuurlijk, dan zou de lading direct overspringen en zou je het anders voelen dan 'tintelen' lijkt mij.. :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Al een poging gedaan fysiek contact te maken op andere plekken dan de hand? Als het lading is dan moet dat op iedere plek gebeuren en niet alleen met handen geven...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• BJup
Rey Nemaattori schreef op maandag 18 april 2005 @ 02:04:
Al een poging gedaan fysiek contact te maken op andere plekken dan de hand? Als het lading is dan moet dat op iedere plek gebeuren en niet alleen met handen geven...
Hm, jah, kan ik vanavond wel even proberen... (hey pap, ik houdt even m'n hand tegen je hoofd hoor :P)

Verwijderd

Hij heeft toch niet zo'n gadget in zijn handpalm he :P *buzzz*

• BJup
Ik heb inmiddels ook een arm en een voorhoofd aangeraakt (tot groot vermaak van mijn moeder)
De arm tintelt wel, het voorhoofd niet.
zou dus theoretisch geen electriciteit kunnen zijn?

Die tintelingen stoppen trouwens ook niet na een paar seconden, dus statische lading zal het sowieso niet zijn...

• BJup
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:20:
Hij heeft toch niet zo'n gadget in zijn handpalm he :P *buzzz*
Neej :) en ook niet zo'n tool van de fopwinkel
( :? TOOL van de fopwinkel: 8)7 )

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2025

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heb je al eens geprobeerd om je vader zich te laten aarden. Met een polsbandje aan de verwarming maken. Voltmeter tussen zijn hand en de verwarming

[hk mode]
elektrische tepelklemmen
[/hk mode]

• BJup
De voltages tussen mijn handen, en die van m'n vader, en mijn handen en de aarde en die van m'n vaders handen en de aarde verschillen nauwelijks. neem dus aan dat dat het ook niet is :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Heb je niet gewoon een ingeklemde zenuw ofzo? :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12-2025

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Oedipus complex >:)

weet je cker dat het alleen bij je vader gebeurt?

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:00:
heb je al eens geprobeerd om je vader zich te laten aarden. Met een polsbandje aan de verwarming maken. Voltmeter tussen zijn hand en de verwarming

[hk mode]
elektrische tepelklemmen
[/hk mode]
Hoe zou je zoiets goed kunnen meten dan, moet je gaan voor voltage of ampere? en hoe gevoelig zijn dan de menselijke zintuigen?

Mischien dat je vader door stress/actieve levenstijl zoveel energie opwekt dat dat juist op die manier wegvloeit ;)

Verwijderd

Klinkt wellicht vreemd, maar ik ga regelmatig naar een persoon die mensen (tot op zekere hoogte) kan genezen door hun energie te geven.
Ik was de eerste keer daar en voelde meteen een energie door m'n lichaam stromen, toen hij mijn vriendin aanraakte spaate zij spontaan in tranen uit en werden haar benen zwaar.
Wellicht ben jij heel gevoelig voor dit soort energie/straling en wellicht heeft jou vader een overvloed van dat spul in zijn arm.
Kijk maar wat je hiermee kan, ik geloof er in ieder geval wel in, omdat ik het zelf voel als ik bij die persoon ben.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 11:41 ]

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-12-2025

AuC

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:39:
Klinkt wellicht vreemd, maar ik ga regelmatig naar een persoon die mensen (tot op zekere hoogte) kan genezen door hun energie te geven.
Ik was de eerste keer daar en voelde meteen een energie door m'n lichaam stromen, toen hij mijn vriendin aanraakte spaate zij spontaan in tranen uit en werden haar benen zwaar.
Wellicht ben jij heel gevoelig voor dit soort energie/straling en wellicht heeft jou vader een overvloed van dat spul in zijn arm.
Kijk maar wat je hiermee kan, ik geloof er in ieder geval wel in, omdat ik het zelf voel als ik bij die persoon ben.
Ik zelf geloof in PSI, CHI en alle andere energieën. Wel wat anders dan soms vermeld staat. Het eerste dat ook in mij opkwam is dat de vader van de TS misschien wel een overvloed van Chi in zijn lichaam heeft. Ik geloof alleen niet direct in het 'paranormale', dat doe ik pas als er te weinig wetenschappelijke verklaringen voor iets zijn. En ik weet niet of dat in dit geval ook is, omdat ik er niet veel over heb gezocht.

Het zou dus een overvloed van deze energie kunnen zijn. Daarnaast kan de een het waarschijnlijk wel voelen en de andere niet, doordat de ene er gevoeliger voor is dan andere.

Maar nogmaals, ik geloof dit pas als er onvoldoende wetenschappelijke verklaringen zijn.

Verwijderd

Wellicht is het paranormaal, totdat het wetenschappelijk bewezen wordt.
Paranormaal is alles wat ik/we niet snap.
Ik voel het, of het nou wetenschappelijk bewezen wordt of niet.
Het is iig energie!!!!!!! :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb zoiets ook wel eens bij mensen, als ik ze aanraak dan krijg ik een schokje, wat als tinteling aanvoelt.
Soms zie ik zelfs zon blauw "streepje", volgens mij ben ik best wel statisch geladen.

Verwijderd

Weet je zeker dat men niet gewoon bang is voor je vader en daardoor gaat tintelen? ;)
(grapje) lol

Verwijderd

je vader heeft gewoon veel energie :)

is dat tintelen vervelend of niet?

• spef
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-12-2025
BJup schreef op maandag 18 april 2005 @ 00:42:
Ik heb een 'vreemd' verschijnsel ontdekt bij mijn vader.
Als ik mijn vader een hand geef, begint mijn hand te tintellen. (voelt alsof je je tong tegen een bijna lege 9V batterij drukt. Dat gevoel ken je vast :P )
Ik zou stoppen met het voeren van half lege 9 Volt batterijen aan je vader :P

Maar ik ken het gevoel. Ik heb een oom en een buurman die beide energie door kunnen geven en je voelt het echt (ik ben met een wetenschappelijke achtergrond nogal vrij sceptisch tegenover dit soort verschijnselen). Het is trouwens heel anders dan statische ontlading die ik wel eens voel als ik mijn vriendin aanraak.

Verwijderd

Wat gebeurt er als je vader met zijn hand jouw hoofd of arm of rug of been aanraakt? Voel je het dan ook?

En als je vader op blote voeten staat?

Of als je allebei een hand in een bak met (aangezout) water steekt?

Verwijderd

Heeft je vader iets gedaan met alternatieve geneeswijzen? Tintelingen en warme handen zijn ook bekend in de wereld van magnetiseurs en Reiki-mensen.

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Misschien ben ik nu al te skeptisch, maar het kan ook tussen je oren zitten natuurlijk. Je kan jezelf blinddoeken en dan een vlakke hand tegen elkaar houden (zodat je iig niet aan bepaalde lichaamelijke kenmerken al weet wie het is), en dat dan bij (b.v) je broertje, vader en moeder probeerd.
Pagina: 1