IE rendert pagina bijna niet

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45
jazeker een vage topictitel, maar t is ook een enorm vaag probleem.
Ik ben voor een bedrijf bezig een website te bouwen, zoveel mogelijk naar hun wensen (dwz: het design/logo vind ik ook niet geweldig ;)), en vooralsnog ging dat goed. Ik bouw wat, test dat met Firefox, test dat ook nog op m'n pa's pc, met Win98, etc. etc. ging allemaal vrij lekker. Ik test vandaag bij gebrek aan pa's pc eens op mijn eigen pc (door Windows te booten) met IE, en verrek, hij rendert de pagina niet. Hij knalt de achtergrond neer, en dan houdt hij ermee op. FTR. het gaat om de pagina http://www.seven-nine.nl/nmn (gebruikersnaam: tnet, wachtwoord: nmn), en zoals je ziet is er alleen een achtergrond te zien. Firefox rendert de boel wel correct, en het laatste wat eraan is verandert is het toevoegen van rollout.js en bijbehorend javascriptsels.
Om eerlijk te zijn zou ik echt bij god niet weten waarom IE dit hier niet goed rendered. Of alles nog steeds goed gaat op de Win98 bak kan ik jullie nu niet vertellen. Mijn vraag: hoe kan dit?

[ Voor 13% gewijzigd door RSpliet op 17-04-2005 23:37 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 05:04
Met Opera (8.0 beta 3) wordt ook de helft vergeten. Het blauwe deel boven is weggelaten. In het linker blauwe deel staat geen informatie. En het logo rechtsboven ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
EricJH schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:47:
Met Opera (8.0 beta 3) wordt ook de helft vergeten. Het blauwe deel boven is weggelaten. In het linker blauwe deel staat geen informatie. En het logo rechtsboven ontbreekt.
Tsja, ik test al mijn spullen met Opera 7.54 ook, en daar rendert de boel correct... ga zo ff terug m'n eigen OS booten om te zien of er nog meer vreemde dingen gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In FF werkt de website idd correct, maar met IE niet. Niet dat ik een oplossing weet, maar het ligt iig niet aan jouw pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
<script language="javascript" type="text/javascript" src="./rollout.js" />

sluit die met </script> af

zie ook:
[rml][ html/alg] XHTML als text/html, wat is het? *[/rml]

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 05:04
Seven of Nine schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:56:
[...]

Tsja, ik test al mijn spullen met Opera 7.54 ook, en daar rendert de boel correct... ga zo ff terug m'n eigen OS booten om te zien of er nog meer vreemde dingen gebeuren
Ik kom met 7.54u2 niet op de site. Straks niet en nu ook niet. Ik kom met 8.0 wel op de site. Hij blijft met 7.54u2 steken na het invoeren van wachtwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 00:03:
code:
1
<script language="javascript" type="text/javascript" src="./rollout.js" />

sluit die met </script> af

zie ook:
[rml][ html/alg] XHTML als text/html, wat is het? *[/rml]
Tnx, dat heeft t idd opgelost. Blijkbaar mag dat dus toch niet in menig browser, flauw zeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, als je echt geinteresseerd ben lees dat topic:

je xhtml wordt geserveerd als text/html en dus geparsed als html, dan kent ie die /> constructie niet en wordt dus je <script> element niet afgesloten, en da's niet goed aangezien de closing tag voor het script element wel verplicht is

voor jou de tip: gebruik geen xhtml als je het niet echt nodig hebt (hoewel sommigen het niet met me eens zullen zijn), ik denk dat je nog een hoop te lezen hebt (zie bv dat topic en de vermelde links), voordat je daar echt zelf een weloverwogen keuze in kan maken. (niet lullig bedoelt)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 00:10:
nou, als je echt geinteresseerd ben lees dat topic:

je xhtml wordt geserveerd als text/html en dus geparsed als html, dan kent ie die /> constructie niet en wordt dus je <script> element niet afgesloten, en da's niet goed aangezien de closing tag voor het script element wel verplicht is
Dat kreeg ik inderdaad al door, alhoewel ik de link met text/html zelf niet gelegd had... Ging er daarentegen wel vanuit dat de doctype declaration de mime-type wel override, is dus blijkbaar niet zo...

En mophor: ik weet van de voor en nadelen van XHTML af, ik probeer alleen mijzelf ook bij de tijd te houden. Voor mijn eigen (tech) sites houd ik gewoon geen rekening met IE, moet die maar up2date zijn. Echter kan ik dat natuurlijk naar een klant niet maken. Had dit probleem echter niet voorzien, maar achteraf logisch: IE ondersteunt XHTML heel niet (goed)

[ Voor 38% gewijzigd door RSpliet op 18-04-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was ook een gokje, ik kan aan een paar post natuurlijk niet bepalen wat je kennisniveau is. Dit staat overigens wel in de xhtml compatibility guidelines, vandaar dat ik het vermoeden had dat je daar iig niet van op de hoogte was (could have slipped your mind as well nevertheless)

en ook al zou de dtd het mimetype overriden: IE kan gewoon geen xhtml parsen, maar nu ben ik eigenlijk dezelfde issues als in dat xhtml/html topic aan het herhalen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:02

crisp

Devver

Pixelated

Schoolvoorbeeld van hoe XHTML-syntax problemen oplevert in een HTML-omgeving :)

Intentionally left blank

Pagina: 1