Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vandaag op een pc beurs in Mechelen en zag daar aan een standje plots die fameuze led-zaklampjes liggen waarmee je zogezegd maar eens hoeft mee te schudden om een paar minuten licht te hebben. Voor zij die het produkt niet kennen zie bv: http://www.gadgetplaza.nl/view_product.php?product=13
Ik had ze al gezien op internet en aangezien ze hier aantrekkelijk geprijsd waren aan 10 euro/stuk kocht ik er meteen 2. Altijd fijn om cadeau te doen dacht ik zo.
Toen ik ze later thuis uitteste bleek er één van de twee minder goed te branden. Ik kon schudden tot ik een ons woog. De lamp bleef flauw branden. Ik besloot die dan maar eens te demonteren om te zien wat er vanbinnen in zat. Op de doos stond al geen merk enkel "made in china"... ;)
Groot was mijn verwondering dan ook toen bleek dat de "magneet" die in de spoel bewoog helemaal geen magneet was maar enkel een blok ijzer. De spoel was nergens aan verbonden, de draden liepen gewoon dood en van een condensator die door de spoel en de magneet werd opgeladen was al helemaal geen sprake. :| In de plaats daarvan zaten er twee lithium batterijtjes verbonden door een printplaatje en een primitieve schakelaar door een weerstandje naar een witte led. En dat was alles. Het printplaatje had overal gaatjes in geboord waar niets in zat en de schakelaar was al direkt kapot. |:(
Ik zal waarschijnlijk niet de enige geweest zijn die me laten foppen heeft vandaag want de lampjes gingen gretig van de hand.
Zo zie je maar weer als je iets "goedkoop" vind op zo'n beurs kijk dan maar twee maal uit voor je je zuurverdiende centen uitgeeft... Weer een wijze les geleerd... ;)
:/

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

zal een of andere oplichter zijn :/

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ok, vervelend... maar wat wil je nou bereiken met dit topic?

Verwijderd

RoD schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:29:
Ok, vervelend... maar wat wil je nou bereiken met dit topic?
lijkt me logisch, andere mensen waarschuwen voor dit non-lampje

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Die hij alleen heeft gevonden op een PC beurs die al voorbij is? Er worden zoveel mensen opgelicht per dag met andere zaken, moeten we daar dan allemaal een topic voor openen?

Alors.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:43

M-ThijZ

Riding on Rails

Dus al die LED zaklampjes die je moet schudden gebruiken eigenlijk gewoon een batterij?

Verwijderd

M-ThijZ schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:39:
Dus al die LED zaklampjes die je moet schudden gebruiken eigenlijk gewoon een batterij?
er zit soieso vaak, behalve een condensator, een batt in. een vriend van me heeft er in, en inderdaad, ook 2 knoopcelletjes... allen doet de zijne het *wel* zonder.. volledig zinloos lijkt me, want even schudden is toch niet al teveel moeite

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit topic gaat niet over de zaklamp maar over het feit dat topicstarter is opgelicht.
Een inhoudelijk topic over zaklampen die op kinetische energie werken is prima, maar dan wel met wat meer informatie en plaatjes.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.