Toon posts:

Wifi verbinding via pc

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog vrij nieuw op het gebied van Wifi, maar ik zit nu met een probleem. :+

Ik heb een pda gekocht een daarvoor wil ik Wifi aanleggen maar heb geen zin/geld om Wifi router te kopen.
Dus nou is mijn planning om in me pc een Wifi kaart te stoppen en zodoende het netwerk dus door te linken. Ik weet dat dit kan met 2 netwerkkaarten in 1 pc, maar is dit ook mogelijk met Wifi + UTP?

En wat is beter USB Wifi of PCI Wifi en waarom?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:07:
Ik ben nog vrij nieuw op het gebied van Wifi, maar ik zit nu met een probleem. :+

Ik heb een pda gekocht een daarvoor wil ik Wifi aanleggen maar heb geen zin/geld om Wifi router te kopen.
Dus nou is mijn planning om in me pc een Wifi kaart te stoppen en zodoende het netwerk dus door te linken. Ik weet dat dit kan met 2 netwerkkaarten in 1 pc, maar is dit ook mogelijk met Wifi + UTP?

En wat is beter USB Wifi of PCI Wifi en waarom?
Wat heb je nou zelf eerst onderzocht?
Gebruik eerst eens even lekker de search 8)7

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je een mogelijkheid vind om je UTP-NIC en WiFi-NIC in die PC te bridgen ("Netwerkbrug" onder Windows XP), dan is het inderdaad mogelijk zonder verder moeilijk te doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Die mogelijkheid is te regelen via XP of is daar speciale software voor nodig?

Verwijderd

Dit zit allemaal al gewoon in windows. Maar volgens mij heb je hier niet een specifieke brug voor nodig, maar moet je gewoon je verbinding delen van je internet.

Dan je vraag over PCI of USB, persoonlijke voorkeur gaat uit naar een PCI kaart, omdat ik hier betere ervaringen mee heb qua bereik

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een verhaal gehoord dat USB Wifi wel eens kan uitvallen als je pc full load heeft dus vandaar dat mij vraag was wat is beter.

Maar als ik het goed begrijp is het dus gewoon mogelijk met een programma als winroute of ander soort proxy programma om het netwerk naar me PDA over te brengen.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Memendo

V4-power/Team BSD

En nu heb je helemaal nog geen router? Anders kan je namelijk ook een accespoint kopen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een router maar alle porten zijn al in gebruik. Aangezien 1 computer daarvan 24/7 draaid lijkt het mij handig om via die dan een soort van netwerk brug te maken.

Het probleem is dat ik een student ben die op weinig financiering van z'n ouders kan rekenen dus vandaar dat ik deze "goedkope" oplossing wil proberen.

accespoint?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 23:26 ]

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

Memendo

V4-power/Team BSD

http://www.tweakers.net/p...y=&Action=&Landfilter=All

Zoals het woord al een beetje aangeeft kun je hiermee een draadloos netwerk een toegang geven op het netwerk wat je nu hebt liggen.

Verwijderd

Mja, zelf uitzoeken dus. Keywords zijn ad-hoc en internet delen.

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.