Toon posts:

Stukken van een game vallen van het beeld af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit het juiste subforum voor dit probleem is, anders verplaats hem maar.

Ik zit met een redelijk kloteprobleem.

Ik heb mijn xbox en gamecube al bijna 2 jaar aangesloten gestaan op een Audiosonic televisie. De televisie kan maar 50 hz aan, maar dat even terzijde. Ik ben erachter gekomen dat er een groot deel van een willekeurige game van mijn beeld afvalt. Hier een plaatje om het te verduidelijken.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bluekens/watikzie.JPG

Het vierkant dat de rode lijnen samen vormen zie ik op mijn beeld, de rest valt er dus af! Zoals je ziet is dat een behoorlijk deel. Ik heb de xbox (ik heb nog niet gecheckt of het probleem ook voor mijn cube geldt, volgens mij wel) al op 50 hz gezet, maar dat helpt niet (bij de gamecube helpt dit wel, stukken van bijvoorbeeld RE 4 vallen er niet meer vanaf). Op de TV zit geen optie om het beeld te verkleinen/ te verplaatsen etc.

Heb ik gewoon een bagger-TV, is het een productiefout, of is mijn xbox ziek?Of anders...

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:11
Dat is standaard, ook bij je gewone televisiebeeld valt er een deel van je beeld af. Dat heet overscan, de hoeveelheid is bij iedere TV anders, maar elke TV heeft het

Alle uitzendingen zijn daar op gemaakt en ook jouw spellen zijn erop gemaakt (ik neem aan dat je nergens halve tellertjes of metertjes ziet?). Ook in jouw geplaatste screenshot mis je eigenlijk niets, alleen decoratie langs de randen, dat is voor die reden gedaan.

De reden waarom dit screenshot ruimer is, is omdat ze waarschijnlijk via een soort van TV-kaart o.i.d. het beeld naar de PC hebben gestuurd en daarbij gaan de randen niet verloren.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb bij mijn tv het zelf bijgesteld :) (in een 'geheim' service menu van mn Philips tv :+), omdat mijn dvd speler, Yamada DVX-6600 bij animes de ondertitelingen afkapte... en nu dus niet meer :)

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties iig.

Metertjes worden nooit afgesneden, maar bijvoorbeeld wel een stukje van dat ding naast information.

Is er een manier om net als jou, big-guy, die overscan te beperken?

Verder heb ik last van black borders als ik PES 4 op 60 hz speel.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

In het gamecube menu (A inhouden tijdens het opstarten) kun je het beeld horizontaal verschuiven. In hoeverre dit jou probleem verhelpt valt nog te bezien...

Overscan is idd normaal op tv's, sommige tv's hebben dat wat meer, het verkoopt beter in de winkel omdat het overgebleven beeld dan groter lijkt...

Bij philips-tv's kun je een speciaal service-menuutje tevoorschijn toveren om dit bij te stellen. Helaas kan ik dit met mijn tv alleen maar horizontaal doen, voor 't verticale moet ik m'n tv openhalen :(
http://home.tiscali.nl/m....atchline_service_mode.htm

Voor jouw tv moet je maar 's op internet zoeken ofzo of er een servicemenu is of dat je met potmetertjes in je tv moet gaan klooien...

www.nintendocasemods.com