hey iedereen!
heb een paar maand geleden nieuw moederbordje + processor + ram gekocht ( ASUS k8ne deluxe, AMD 64 3400, en 512 pc 3200 GEIL ram 400mhz)
dit draaide perfect en dus geen enkel probleeem.
heb nu een extra reepje ram gekocht, van hetzelfde type, merk, snelheid en grote. dus exact hetzelfde (GEIL pc3200 512mb 400mhz). probleem is nu dat ik regelmatig en random een bsod krijg...
page fault in nonpaged area (win32k.sys, stop:0x00000050)
heb gelezen via jullie zoekfunctie dat dit hoogstwaarschijnlijk een geheugen probleem is. maar als ik het "slechte" reepje ram geheugen apart inplug (en het andere dus niet) dan krijg ik ook geen bsod. Het probleem doet hem dus alleen voor als ik alle twee mijn reepjes ram tegelijk inplug...
heb volgende dingen geprobeerd:
- memtest86 laten draaien -- geen prob met geheugen
- pagefile laten clearen bij afsluiten (door registeraanpassing ---> clearpagefileatshutdown)
- antivirus afgegooid
- cas timings minder strak gezet ( van 2.5-6-3-3 naar 3.0-7-4-4)
- de reepjes ram van dimm slot verwisseld ( van 1en 2 naar 1en3)
- bios upgedate
- moederbord drivers upgedate
- de faq van deze forum gelezen
- pagefile op andere partitie ingesteld
- en de twee reepjes ram elk afzonderlijk eens ingeplugt. toen deed het probleem hem niet voor, het blue screen komt alleen dus maar als ik ze alletwee tegelijk inplug (1024mb)
weet iemand nog wat ik kan proberen?
alvast bedankt!
heb een paar maand geleden nieuw moederbordje + processor + ram gekocht ( ASUS k8ne deluxe, AMD 64 3400, en 512 pc 3200 GEIL ram 400mhz)
dit draaide perfect en dus geen enkel probleeem.
heb nu een extra reepje ram gekocht, van hetzelfde type, merk, snelheid en grote. dus exact hetzelfde (GEIL pc3200 512mb 400mhz). probleem is nu dat ik regelmatig en random een bsod krijg...
page fault in nonpaged area (win32k.sys, stop:0x00000050)
heb gelezen via jullie zoekfunctie dat dit hoogstwaarschijnlijk een geheugen probleem is. maar als ik het "slechte" reepje ram geheugen apart inplug (en het andere dus niet) dan krijg ik ook geen bsod. Het probleem doet hem dus alleen voor als ik alle twee mijn reepjes ram tegelijk inplug...
heb volgende dingen geprobeerd:
- memtest86 laten draaien -- geen prob met geheugen
- pagefile laten clearen bij afsluiten (door registeraanpassing ---> clearpagefileatshutdown)
- antivirus afgegooid
- cas timings minder strak gezet ( van 2.5-6-3-3 naar 3.0-7-4-4)
- de reepjes ram van dimm slot verwisseld ( van 1en 2 naar 1en3)
- bios upgedate
- moederbord drivers upgedate
- de faq van deze forum gelezen
- pagefile op andere partitie ingesteld
- en de twee reepjes ram elk afzonderlijk eens ingeplugt. toen deed het probleem hem niet voor, het blue screen komt alleen dus maar als ik ze alletwee tegelijk inplug (1024mb)
weet iemand nog wat ik kan proberen?
alvast bedankt!