[Belkin 125Mbit WiFi Router] Internet soms erg traag

Pagina: 1
Acties:

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb onlangs een Belkin Hispeed 125 Mbit WiFi Router aangeschaft en deze netjes ingesteld.
Nu komt het vaak voor dat het internet na een tijdje vreselijk traag begint te worden en zelfs timeouts op websites gaat geven.

Als ik dan de Intranet site van de Router wil bereiken komt deze ook vaak met een timeout of halfgebakken op het scherm (plaatjes die het niet doen, fonts die niet juist zijn).
Zelfs als ik de Router vervolgens ping krijg ik af en toe een timeout.

Zodra ik eenmaal de Router het gereset werkt alles weer netjes en snel :|

Waar zou dit aan kunnen liggen? Want het gebeurt zelfs bij de WiFi verbinding met m'n laptop.
(Ligt dus niet specifiek aan de UTP kabel)

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-04 20:36
Ik heb dit zelf dus ook met een belkin, maar had dit daarvoor ook met een US robotics. Bij mij la g het ook niet aan de internet verbinding. Wat wel opviel was dat als ik een programma als Emule of een bittorent client gebruikte de router eerder time outs gaf.

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Wordt je router niet erg heet? Had dit namelijk ook met zon apparaat en toen maar ff een cooler in gemod en daarna werkte ie perfect! :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• pSycho-Y2K
De router voelt niet warm aan :/

[ Voor 8% gewijzigd door pSycho-Y2K op 17-04-2005 21:59 ]

• pSycho-Y2K
Er is niet echt een oplossing hiervoor? :'(

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

is er toevallig sprake van veel (p2p) traffic op het moment van traag/time-outen :? Bij hel veel intern WLAN verkeer gaat mijn Sitecom WL-521 ook wel eens bokken, dan heb ik het over 3 clients die de volledige up en down van hun verbinding gebruiken.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Inderdaad. Huis tuin en keuken routers krijgen het vaak lastig als er veel verbindingen tegelijk gemaakt worden. Lastig maar vaak is er weinig aan te doen buiten een andere router te kopen. :/

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33

Prx

Ik moet zeggen dat ik dit probleem ook regelmatig heb met mijn Edimax router. Ik heb echter bij verschillende mensen, met een groter budget als mij, een leuke linksys neergeknalt die het goed blijft doen.

Vanzelfsprekend wordt de volgende hier dus een Linksys. :)

• pSycho-Y2K
Nu heb ik 2 dagen nog geen timeouts gehad :)
Waarschijnlijk ligt het inderdaad aan de veelvoudige connecties met p2p clients.

Erggens vind ik het nog steeds merkwaardig dat de intranet site van de router ervan onderlijdt :?

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Een firmware update zou ook uitkomst kunnen bieden als je er weer last van krijgt. Een reset had je dus ook al geprobeerd?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-04 20:36
Wat ik nu heb gedaan en (klopt dit af) tot nu toe werkt het goed, is intern het ip adres om de 24 uur te refreshen. Je merkt daar opzich niet veel van, maar tot nu toe werkt hij zelfs met veel p2p verkeer erg goed :)
Pagina: 1