Toon posts:

Playstation 2 met geluid op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond mede-tweakers!

Ik had weer eens een ingeving, aangezien ik het leuk vind om vaak naar lan party's te gaan kwam ik op het idee dit keer mijn console eens mee te nemen..de playstation 2..

Het enige probleem is (de rest werkt, ik kan via mijn tv kaart gewoon beeld krijgen via de composite ingang erop..) dat ik geen geluid krijg op mijn pc..ik heb het nu geprobeerd met een speciale multitap (geleend van een vriend, heeft allemaal input ports en output ports op de achterkant) om met een 3,5" mini-jack kabel (en aan de andere kant een set van 2 tulip stekkers) de multitap te verbinden met de ingang op mijn geluidskaart, tot mijn spijt werkt dit niet..

iemand hier ervaring mee? hoe ik dit kan oplossen? ik zou graag geluid krijgen als ik zit te gamen op mijn pc..

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:52

M-ThijZ

Riding on Rails

Witte en rode tulp stekkertje is respectievelijk het linker en rechter kanaal. Die moet je verbinden naar de line-in van de geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik gedaan met die 3,5" > tulip..maar alsnog krijg ik geen geluid?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Line in openzetten in je geluidsregeling (rechtsonderin naast je klok, dat speakertje)

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik geprobeerd, werkt ook niet..

ik zal even illustreren hoe de setup nu is, om jullie te laten zien hoe het zit..

Afbeeldingslocatie: http://img2.echo.cx/img2/8400/setup3jn.jpg

Het middelste stippeltje op mijn geluidskaart is dus de line-in..het linker vierkantje op de multitap staat voor de output naar de tv (in dit geval de pc) waar dus een 2x tulip kabel ingaat, die gaat dus naar een 3,5" mini-jack naar de line-in van mijn geluidskaart, ik heb het geluid vanaf de ps2 naar mijn multitap input gelinked (het rechter vakje op de multitap)

naar mijn idee zou het zo moeten werken

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 22:21 . Reden: Ter verduidelijking ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
[message=23207620,noline]Similar schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:47:
ik heb het nu geprobeerd met een speciale multitap (geleend van een vriend, heeft allemaal input ports en output ports op de achterkant) om met een 3,5" mini-jack kabel (en aan de andere kant een set van 2 tulip stekkers) de multitap te verbinden met de ingang op mijn geluidskaart, tot mijn spijt werkt dit niet..
Ik heb geen idee wat die speciale multitap allemaal doet en kan, maar waarom probeer je niet een simpel 2x tulp -> minijack kabeltje? Minder kans op complicaties lijkt me.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

en staat je soundcard wel ingesteld als line in ? vaak hebben die dingen tegenwoordig gedeelde functies en kan het bv surround achter uit zijn .......................

Verwijderd

Topicstarter
ja die staat ingesteld op line-in, gekeken in het programma van mijn geluidskaart (AC97)

Verwijderd

kijk gewoon bij de volume controls van windows...

en idd, gewoon 2 x tulp -> jack is toch veel makkelijker..

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zegt ie toch?? :P
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:47:
[...]
een 3,5" mini-jack kabel (en aan de andere kant een set van 2 tulip stekkers) de multitap te verbinden met de ingang op mijn geluidskaart, tot mijn spijt werkt dit niet..
[...]
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:52:
dat heb ik gedaan met die 3,5" > tulip..maar alsnog krijg ik geen geluid?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Pagina: 1