Hoi allemaal
Ik ben sinds vandaag eens begonnen met Borland Delphi om een simpel programmatje te maken dat een Access-database uitleest en soms iets moet toevoegen. De koppeling met de Access-database gaat allemaal prima, echter ik krijg de volgende foutmelding als ik een query run:
"Project Project1.exe raised exception class EOleException with message "De huidige voorziening ondersteunt het retourneren van meerdere recordsets van één uitvoering niet". Process stopped. Use Step or Run to continue."
Het gaat om de volgende query:
Volgens mij mag de ADOConnection lezen en schrijven, de tabel/columnamen zijn goed, (allebei ook ingesteld als tekst, anders krijg je trouwens een andere foutmelding).
Weet iemand wat dit kan zijn?
Bedankt!
Update: Hoe krijg ik de resultaten van een Query in bijvoorbeeld een ListBox?:
[rml]Fiat Power in "[ Delphi] SQL-query geeft error"[/rml]
Ik ben sinds vandaag eens begonnen met Borland Delphi om een simpel programmatje te maken dat een Access-database uitleest en soms iets moet toevoegen. De koppeling met de Access-database gaat allemaal prima, echter ik krijg de volgende foutmelding als ik een query run:
"Project Project1.exe raised exception class EOleException with message "De huidige voorziening ondersteunt het retourneren van meerdere recordsets van één uitvoering niet". Process stopped. Use Step or Run to continue."
Het gaat om de volgende query:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
with ADOQuery1 do begin
Close;
SQL.Text := 'INSERT INTO `tabel` (`naam`, `nummer`) VALUES ("hoi","hoi")';
Open;
end; |
Volgens mij mag de ADOConnection lezen en schrijven, de tabel/columnamen zijn goed, (allebei ook ingesteld als tekst, anders krijg je trouwens een andere foutmelding).
Weet iemand wat dit kan zijn?
Bedankt!
Update: Hoe krijg ik de resultaten van een Query in bijvoorbeeld een ListBox?:
[rml]Fiat Power in "[ Delphi] SQL-query geeft error"[/rml]
[ Voor 20% gewijzigd door Dirickteur op 18-04-2005 00:20 ]