[flash] Loadmovie en _root probleem

Pagina: 1
Acties:

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
Hey iedereen.

Ik heb een probleempje met flash

Ik heb dus een movie met loadMovie ingeladen. Ok tot zo ver geen probleem maar in die movie die ingeladen is staat op een button dit script :

on (release) {
_root.gotoAndPlay(18);
}

dus hij wil naar de basis en daar naar nr 18 gaan. Maar mits dit een aparte movie is is de root veranderd. Dit is niet meer van de ingeladen movie maar van de hoofdmovie.

Nu wou ik dit veranderen omdat het script niet werkt en dus zij effect niet meer heeft op de ingeladen movie maar op de hoofdmovie. level1.gotoandplay werkt niet en weet niet goed welk ander alternatief ik heb?

Ok gevonden

door alles in een Movieclip te steken (de ingeladen movie) en dan verwijzen naar

_root.mc_basis.mc_ingeladen.gotoandplay(18);

[ Voor 11% gewijzigd door nick_vh op 17-04-2005 21:50 ]

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Kijk eens naar _parent.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:48
Ze hebben er bij macromedia wel degelijk aan gedacht dat dit voor kan komen bij het laden van movies.

zoek in de help maar eens op "lockroot"
kan zowel in de te laden movieclip worden gezet (this._lockroot = true;)
of als je geen beschikking hebt over de fla, kan het zelfs in de main movie die het laden doet gezet worden...

bovenstaande _parent is ook een oplossing...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

... en anders kun je nog in je 'child' een find and replace doen en alle _root door _level0 vervangen

[ Voor 11% gewijzigd door XangadiX op 18-04-2005 12:26 ]

Stoer; Marduq