[Routers] Kan router niet pingen

Pagina: 1
Acties:
  • 526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-05 20:07
2 computers met 1 router -> modem -> PPOE

het grootste probleem is dat de router 192.168.2.1 niet te pingen valt en ip's uitdeelt in de trand van 169.254.98.107 (subnet: 255.255.0.0)
wat weer wel raar is, is dat een PPOE verbinding via de router wel lukt, maar alleen op computer "1"

firewall uit/aan helpt niet
reset helpt niet
pingen vanaf bijde computers lukt niet.

misschien al wel duidelijk, maar ik ben enorme N00b op dit vlak.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:19
Ik denk niet dat je router ip's uitdeelt. Weet je heel zeker dat DHCP aan staat in je router?

Verwijderd

Ik lees het nu 3x, maar ik snap de ballen van je opzet. Post eens een schema, met name ook waarin je specificeert wat je nou doet met het PPOE gedeelte.

De DHCP-server werkt in ieder geval niet, dat 169 adres is namelijk het adres wat Windows ervan maakt als je geen ip krijgt. Nogal wiedes dus dat je je 192.168.2.1 niet kan pingen ;)

Kijk de kabels eens na, kijk of de DHCP-server inderdaad wel aan staat en probeer anders eens een handmatig ip-adres toe te wijzen :)

• Jns1986
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:00:
Ik lees het nu 3x, maar ik snap de ballen van je opzet. Post eens een schema, met name ook waarin je specificeert wat je nou doet met het PPOE gedeelte.

De DHCP-server werkt in ieder geval niet, dat 169 adres is namelijk het adres wat Windows ervan maakt als je geen ip krijgt. Nogal wiedes dus dat je je 192.168.2.1 niet kan pingen ;)

Kijk de kabels eens na, kijk of de DHCP-server inderdaad wel aan staat en probeer anders eens een handmatig ip-adres toe te wijzen :)
schema is: computer 1+2 (win xp pro sp2) -> Router -> docsis kabelfoon modem -> PPOE verbinding
ik heb op got, in de handleiding en op google gezocht hoe ik dhcp aanzet maar kom er nog niet uit, waar kan ik zien of dhcp aan staat.
kabels zijn goed en de lampjes op de router branden gewoon.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
welk type router is het :?

zet je pc eens handmatig in het juiste subnet :) stel het ip in op 192.168.2.3 en als gateway 192.168.2.1 en probeer dan te pingen naar 194.109.6.66 (ns van xs4all.nl)

kijk dan ook in de webinterface van de router of dhcp aanstaat

A wise man's life is based around fuck you

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Misschien kan je even type router vermelden?

En misschien helpt een reset van de router wel, dus zou dat in iedergeval even proberen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:19
Je kunt met een browser je router configureren.
Raar dat je dat niet op got en google en alle handleidingen heb kunnen vinden.

• Jns1986
type is Sweex broadband router
die web interface ken ik, gisteren kon ik hem ook nog gewoon vinden.
ik ga nu even proberen handmatig ip.

• Jns1986
Erik schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:42:
welk type router is het :?

zet je pc eens handmatig in het juiste subnet :) stel het ip in op 192.168.2.3 en als gateway 192.168.2.1 en probeer dan te pingen naar 194.109.6.66 (ns van xs4all.nl)

kijk dan ook in de webinterface van de router of dhcp aanstaat
gateway kan niet op 192.168.2.1

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Skankingrudi schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:53:
[...]

gateway kan niet op 192.168.2.1
want :?

subnet wel op 255.255.255.0 gezet he?

[ Voor 11% gewijzigd door Zwelgje op 17-04-2005 21:55 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Weet je zeker dat ip van router goed is. Normaal is het 192.168.1.1. Bij sweex soms 192.168.62.1

• Jns1986
ok sorry mijn fout! pingen gaat overigens niet
de verbinding is nu trouwens niet meer " limited "

[ Voor 37% gewijzigd door Jns1986 op 17-04-2005 22:02 ]

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

reset je toch je router .. zet je je ip adres op je windows bak op automatisch en kijk je of je nu wel een normaal ip krijgt .. de 169.x.x.x adressen zijn zgn. apipa adressen en geven windows machines aan zichzelf op het moment dat hun dhcp server niet beschikbaar is ..

• Jns1986
router reset heb ik al gedaan (automatisch trouwens ook)
Daos schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:56:
Weet je zeker dat ip van router goed is. Normaal is het 192.168.1.1. Bij sweex soms 192.168.62.1
100%

[ Voor 66% gewijzigd door Jns1986 op 17-04-2005 22:05 ]

Verwijderd

;) ;) Okee,

Begin eens opnieuw alles loskoppelen router resetten en rechtstreeks, op pc 1 aansluiten op lan poort 1.

Zorg ervoor dat je netwerkkaarten in de pc op dhcp staan ( ik neem aan dat je weet hoe dat moet ?)

anders moet je het effe zeggen.

dan kijk je effe wat voor ipadres je krijgt van de router ( start -> uitvoeren -> CMD ( enter) ipconfig /all )
Dan is de gateway je ip adres wat je moet invoeren in je router.
normaal is dat 192.168.1..... afhankelijk van de router.

Als je kabel hebt moet je de router op DHCP zetten moet je inloggen via een wachtwoord op adls dan PPOA en VPI en VCI instellen.

Als je dit allemaal gedaan hebt dan modem uit router uit modem op de wan en aanzetten router aan en walla we hebben internet.

Laat effe weten wie je profider is dan geef ik je de goede instellingen.

:)

wat vooor kabel heb je ertussen 1 op 1 of cross het moet 1 op 1 zijn..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 22:08 ]

• Jns1986
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:06:

Zorg ervoor dat je netwerkkaarten in de pc op dhcp staan ( ik neem aan dat je weet hoe dat moet ?)

anders moet je het effe zeggen.
:D ok dat weet ik niet

provider is kabelfoon

kabels 1 op 1

[ Voor 8% gewijzigd door Jns1986 op 17-04-2005 22:11 ]

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:33

tozzke

aka tozzert

volgens de faq geknepen, zelf iets in elkaar geprutst of kant en klare kabels?

Verwijderd

oke bij xp ga je naar configscherm -> netwerkomgeving -> dan je lanverbinding met rechts aanklikken en eigenschappen en dan automatisch ip adrs toewijzen.

thats all folks

Bij kabelfooon moet ie op PPOE staan en vergeet niet je wachtwoord en gebruikersnaam goed te spellen ( dus .....@caiway.nl

zie deze link http://www.caiway.nl/index-help.htm

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 22:20 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Enne ... staat in Windows XP niet een vast (ander) IP-adres geconfigureerd ?

P.S. Alsje wel bij de web-interface van het modem kunt komen, is er dus óók verbinding PC-router, en tik je bij de ping dus gewoon een verkeerd IP-nr in (althans: een ander nummer dan de router heeft, en dan wil een reset wel helpen voor een ping met het "default" IP-nr).

[ Voor 73% gewijzigd door Brothar op 17-04-2005 22:18 ]

eagle

Verwijderd

1: 1 pc insteken op de router
2: pc zelf een ip adres geven 192.168.2.2 ofzo
3: in u internet browser intypper 192.168.2.1
4: u router configureren
5: u ip terug automatisch laten toewijzen
6: 2de pc terug aansluiten
7: als die niet helpt:reset inhoude voor 10 sec
8: zeker dat het 192.168.2.1 is? denk toch dat het 192.168.1.1 is

Verwijderd

laat hem geen vast ipadrs toewijzen ( sorry maar het is een Noob en dan komt ie er misschien niet nmeer uit) je kan beter zorgen dat het meteen op dhcp staat dan staat het goed

wat voor merk router is het eigenlijk

Verwijderd

bij een router moet het meestal op deze manier ik heb juist nog 1 moete installeren en in de handleiding staat meestal van eerst een vast ip te laten toewijzen

2: hoe kunt gij inlogge op u router als ze elkaar niet vinden als dhcp uitstaat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:26:
bij een router moet het meestal op deze manier ik heb juist nog 1 moete installeren en in de handleiding staat meestal van eerst een vast ip te laten toewijzen

2: hoe kunt gij inlogge op u router als ze elkaar niet vinden als dhcp uitstaat?
werk zelf in de computer winkel en dit is mijn hoofdtaak router aansluiten en netwerk aanleggen dus ik denk dat ik wel kan zegggen dat ik weet wat ik doe

en ik heb nog nooit in een handleiding gelezen dat je pc een vast ip adres moet hebben.

sorry hoor niet boos bedoeld, ;)
En als je normaal je router reset gaat ie automatisch op DHCP
ben nooit anders tegengekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 22:56 ]

• Jns1986
kabels zijn kant en klaar..
maar het punt is dus dat en niet kan pingen en de webinterface (niet meer) kan openen.
maar dat ik wel gewoon kan internetten (zij het met maar 1 van de 2 computers) met het modem wat aan de router hangt.
als ik automatisch ip doe (krijg ik die 169.245....) dan werkt die webinterface ook niet...(ook niet met een vast ip trouwens)

ik krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat er iets mis is met die router, het ip van dat ding weet ik 100% zeker...

[ Voor 20% gewijzigd door Jns1986 op 18-04-2005 01:18 ]

Verwijderd

dat ip adres klopt niet, 169 is een standaard windows ip
geef is een merk op van die router

• Daos
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 09:11:
dat ip adres klopt niet, 169 is een standaard windows ip
geef is een merk op van die router
Eerder gaf hij al aan dat hij een Sweex Broadband Router heeft. IP van router is volgens handleiding 192.168.2.1 (Ik vond het ook al vreemd).

Kabelfoon heeft er nog niets mee te maken.

Er blijft over:
- NIC: Kan stuk zijn (onwaarschijnlijk). Automatisch IP krijgen. TCP/IP protocol geinstalleerd hebben (Is tegenwoordig standaard bij nieuwe NIC).
- Kabel: Deze moet 1 op 1 zijn. Bij beide stekkers zitten kleurtjes in zelfde volgorde.
- Router: Er gaan meestal ledjes op de router branden als er een kabel met PC aan zit. Reset dat ding (Meestal door spanning er 1 minuut af). Kabel in gewone port en dus niet in uplink.

• Jns1986
op die manier resetten is toch niet anders dan gewoon 4sec reset knopje indrukken (zoals in de handleiding staat?)

misschien een domme vraag maar kan ik anders die PPOE verbinding ook op 2 computers maken en dan met een switch ertussen? of ligt dat aan het type modem?

[ Voor 41% gewijzigd door Jns1986 op 18-04-2005 11:34 ]

• Daos
  • Niet online
Skankingrudi schreef op maandag 18 april 2005 @ 10:31:
op die manier resetten is toch niet anders dan gewoon 4sec reset knopje indrukken (zoals in de handleiding staat?)
Ja, maar meestal zit die knop verstopt en kan je er alleen met een pen bij.
misschien een domme vraag maar kan ik anders die PPOE verbinding ook op 2 computers maken en dan met een switch ertussen? of ligt dat aan het type modem?
Nee, je provider geeft maar 1 IP adres. Je hebt dus een router/gateway nodig. Je kan wel 1 pc met 2 netwerkaarten hiervoor gebruiken, maar dan moet deze pc aanstaan als de rest internet wil.
Bij sommige modems zit er al een router ingebakken. Je hebt dan geen extra router meer nodig (alleen switch).

Dat die router niet werkt heeft niets met je provider en internet te maken.

Brand het ledje bij de poort op de router als de kabel erin zit en de PC aanstaat?

[ Voor 60% gewijzigd door Daos op 18-04-2005 12:43 . Reden: bericht vergeten te quoten + vraag ]

Verwijderd

Nee dat kan inderdaad niet met een switch wat Daos al zegt.
Je moet echt met een pen de reset 10 tellen in houden en meestal is het gelijktijdig de stroom erop zetten en dan 10 tellen.

Geef anders effe het merk dan kan ik voor je kijken

je mag me ook bellen naar de winkel waar ik werk.

0255-524420 ijmuiden Fundat@

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 15:52 ]

• Jns1986
het is een sweex...
in de handleiding staat, 4sec totdat lampje knipperen.
heb al een aantal keer geprobeert maar die webinterface blijft niet bereikbaar.

mischien handig, de 10/100m en link/act lampjes en de wan lampjes werken gewoon.

Verwijderd

SP2 kan er ook voor zorgen dat de router niet meer te benaderen is. Schakel de Firewall eerst uit om te kijken of dit helpt.
Daarna op de PC vast ip adres instellen, gateway 255.255.255.0 zoals 100 man al zegt, daarna Gateway instellen op IPadres router.
Wat standaard het IP adres van je router is, staat vast en zekers in de handleiding.. Ik neem trouwens aan dat je die kent want je hebt toch ook je router moeten configureren... ;)

Verwijderd

Probeer eens op die pc winsockfx :7

Verwijderd

Bij sweex is het 192.168.2.1

heb je alles al een keer losgekoppeld en dan alleen de router op 1 pc

geen modem erop
en reset goed uitvoeren door de stroom eraf te halen reset in houden en stroom erop

• Jns1986
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:17:
Bij sweex is het 192.168.2.1

heb je alles al een keer losgekoppeld en dan alleen de router op 1 pc

geen modem erop
en reset goed uitvoeren door de stroom eraf te halen reset in houden en stroom erop
al geprobeert...

Verwijderd

als je dat doet krijg je dan nog steedst hetzelfde windows ip

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:52:
SP2 kan er ook voor zorgen dat de router niet meer te benaderen is. Schakel de Firewall eerst uit om te kijken of dit helpt.
Daarna op de PC vast ip adres instellen, gateway 255.255.255.0 zoals 100 man al zegt, daarna Gateway instellen op IPadres router.
Wat standaard het IP adres van je router is, staat vast en zekers in de handleiding.. Ik neem trouwens aan dat je die kent want je hebt toch ook je router moeten configureren... ;)
Het zóu inderdaad kunnen maar de kans lijkt mij persoonlijk heel klein, die dhcp offers gaan gewoon zoals het hoor door de firewall heen met de standaard instellingen.

Ik heb hier meerdere XP Pro SP2 bakken staan, mét de firewall, bij geen enkele kwam het voor dat de DHCP-offers gereject werden door de firewall :)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

okay.
voor de duidelijkheid, je zegt op 1 van de bakken wel internet te hebben, kan je vanaf daar de router wel pingen of ook niet? en welk ip heeft die bak die wel op internet kan?

en voor de bak die een 169.x ip adres krijgt:
ga naar de dosprompt (start->uitvoeren->cmd) en typ daar in ipconfig /renew
welke melding krijg je dan?

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

fcs

Heb je mogelijkheden om een firmware flash te doen ?
Zo ja, uitvoeren (volgens de handleiding en eigen risico). Probeer eens de netwerkkabels van de andere pc´s in de poort te steken die werkt, heb je wel internet?
Zo zou je kunnen controleren of de poorten goed functioneren of niet.. heb dit namelijk al eens met een draytrek gehad.

Ik vermoed zo dat als je een beetje gaat `switchen` van poorten, dat dan wel internet krijgt op 1 van de andere pc´s.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:05

Qwerty-273

Meukposter

Sequence schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 00:00:ga naar de dosprompt (start->uitvoeren->cmd) en typ daar in ipconfig /renew
welke melding krijg je dan?
In sommige gevallen kan je beter eerst
ipconfig /release
in typen en daarna pas
ipconfig /renew

Ben al een aantal machines tegen gekomen die toch nog zelf een of andere caching gebruikten voor hun IP adressen. Maar in beide gevallen zou je inderdaad een IP adres van je Router moeten krijgen als DHCP staat ingesteld.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

flash kan ie niet uitvoeren want hij kan de router niet bereiken.
Sluit de router is aan bij iemand die al internet heeft via een router.

Want ik krijg nu het vermoeden dat de router stuk is.

onderop staat een nummer .: welke is het L000021 of 20

• Jns1986
het is de 20 (niet flashbare) ik zal binnenkort kijken of tiej het bij mij thuis wel doet...
Pagina: 1