Nieuwe pc nu kopen verstandig ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 23:30
Hallo,

Ik wil eigenlijk een nieuwe pc aanschaffen maar toen vroeg ik mezelf af of dit wel verstandig was rond deze tijd.
Omdat nu de dual core processors eraan komen dacht ik dat de prijzen misschien wel zouden zakken.

Wat is het slimste nog een maandje wachten of is het verschil dusdanig weinig dat ik mijn pc ook nu zou kunnen kopen voor ong. hetzelfde geld

b.v.d

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat jij met je pc doet, wat je budget is, wanneer je hem nodig hebt en ga zo maar door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja over een maandje kun je precies dezelfde vraag stellen :P

Als je echt specifieke hardware wilt hebben dat nog moet uitkomen zou ik wachten (alhoewel het bij release meestal vrij prijzig is). Ik zou gewoon nagaan waar je pc nu voor wilt gebruiken en ondertussen rekening houden met uitbreidingsmogelijkheden en op basis hiervan eentje samenstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
Maar word een AMD athlon single core bijv. afgeprijsd omdat de nieuwe dual core in de winkel ligt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

GeniusJennis schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:29:
Maar word een AMD athlon single core bijv. afgeprijsd omdat de nieuwe dual core in de winkel ligt ?
Dat zal niet zo snel gaan, daar gaan wel wat maanden overheen

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 15:20

IceStorm

This place is GoT-like!!!

GeniusJennis schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:29:
Ja natuurlijk, oude producten worden (normaal gesproken) altijd goedkoper als er nieuwe producten 'boven' komen.

Je kunt je altijd wel blijven afvragen of je niet beter kunt wachten. Oftewel, als je nu budget en behoefte hebt, gewoon doen en niet afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Precies, er zullen altijd nieuwe producten komen, waardoor de spullen die jij gaat aanschaffen weer minder duur worden. Maar dan zul je zien dat er weer wat nieuws komt 8-)

Ik heb ook net een nieuw systeem besteld, AMD 3400+ met Geforce 6800LE. Maar dat was meer omdat m'n socket 478 mobo kapot was :P

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
Maar omdat we met de dual core toch een redelijk nieuw pad in slaan dacht ik dat de single cores wel flink in prijs verlaagd zouden worden.
Maar dit is dus schijnbaar niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 15:42

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

De markt is ontzettend in beweging. PCI Xpress vind ik een hele belangrijke, 64 bit en dual core processoren idd. De overgang naar BTX mobo's is er ook nog. Ook zijn er geluiden m.b.t. SATA2 en DDR3 maargoed .. de belangrijkste vind ik toch wel PCI Xpress en de processoren idd.

Vooralsnog verwacht ik weinig voordeel van Dual Core en 64 bit apps. Dus als je nu geschikt een P4 systeempje koopt, kun je best nog een hele poos lol hebben! Een 2e hand P4 kan het ook nog een poos leuk doen denk ik, hou je lekker centen over en PCI Xpress hoef je ook niet wakker van te liggen! :)
De centen die je overhoudt kun je imho het beste inversteren in geheugen door 1 Gig te nemen en wat extra harde schijf ruimte. Imho veel nuttiger op de korte termijn (1 tot 2 jaar). Wat daarna komt .. we'll see! :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
Dus jij zegt eigenlijk dat een pci-e mobo ook nog niet nodig is en dat je beter je geld kunt sparen door een iets ouder systeem te kopen ?

offtopic:
leuke homepage. mijn vader is al jaren een fanatiek alfa rijder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Als je geen hardcore gamer bent is PCI Xpress niet belangrijk. Het AGP spul levert nauwelijks is t.o.v. PCI Xpress. Mocht je over 2 jaar serieus iets met Dual core of 64 bit willen doen, kun je dan altijd nog een PCI Xpress systeem nemen.

offtopic:
grazie mille :) Als je ff flink je best doet met posten en ff de faq leest m.b.t. de voorwaarden, dan kun je ons joinen in een MEGA Alfatopique reeks in de HK (Huiskamer) !! Deel 14 16(!!) alweer :P

[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-04-2005 20:45 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft weinig zin om te wachten. Dualcore zal voorlopig nog niet erg goedkoop worden en ook SATA2 en DDR3 duren nog wel even. Enige 'nieuwe' is pci-e. Als je weinig games speelt kun je ook je huidige videokaart houden en op agp blijven. Dit heb ik ook gedaan afgelopen november en heb er geen moment spijt van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 16:24

Jack

MHz Matters

volgens mij zijn al die nieuwe cpu's van Intel en AMD nog niet binnenkort ruim verkrijgbaar, dus zal het met die prijsdalingen ook wel meevallen.
Wat dat betreft kan je nu wel een nieuwe halen, zonder er later spijt van te krijgen.

in ieder geval succes ermee :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
ok bedankt voor de reacties, ik denk dat er binnenkort een nieuwe pc staat te glimmen mijn huiskamer :P

offtopic:
zal eens in de MEGA Alfatopique gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Moet je zéker doen! :)

Volgens mij heb je nog geen toegang ofwel?
[rml]***[ HK] Nieuwe toegangsregeling, lees topic voor details***[/rml]

***[HK] Nieuwe toegangsregeling, lees topic voor details***

Is jouw userID 116638 of lager en heb je minstens 50 posts gedaan, dan mag je vanaf nu in het Schop een Modje forum een topic openen of je toegevoegd mag worden aan HK. Wees daarin wel realistisch: als je al een HK ban had, kom je er niet meer in. Heb je 3 Officiële Waarschuwingen gehad in het verleden, dan kun je het opzich ook wel vergeten. Beetje zelfkennis is dus vereist.
Mocht je dat geregeld hebben, dan klik je hierzo en zal er een wereld voor je open gaan :P
[rml]Alfa Romeo, post hier pics van een Alfa [ deel 16][/rml]

seeya :w

[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-04-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-10 13:29

Shuriken

Life is all about priorities

Even voor de correcte beeldvorming.

DDR3 word al gebruikt op Videokaarten. Voor intern pc geheugen is Intel naar DDR2 aan het verschuiven. AMD houd voorlopig nog even de boot af. DDR3 is voorlopig nog niet inzicht voor intern geheugen.

SATA2 is hier en nu. De Nvidia Nforce4 >Ultra (bv.) heeft al een SATA2 controller onboard. En er zijn al schijven van bv. Maxtor (DM10) en Hitachi (7K80 en T7K250).

PCI-E (PCI Express) heeft opzich niet veel zin m.b.t. de snellere doorvoer. Voordeel is wel dat er meer stroom van getrokken kan worden. Dus een Nvidia 6600GT heeft in PCI-E uitvoering geen extra molex nodig.

Daarnaast kan je er vanuit gaan dat AGP van het toneel verdwijnt. Dus als je over 1,5 a 2 jaar een videokaart upgrade wilt doen kan je alsnog upgraden naar een nieuw mainboard (of pc)

Dual Core zal denk ik zelf niet een enorme prijsdaling veroorzaken. Het zullen vooral hele dure processoren worden en worden waarschijnlijk gewoon een trapje extra.

Ik heb recentlijk geupgrade naar een AMD 3000+ (S939) met een Asus SLI boardje en een PCI-E 6600GT. Een dergelijke setup is niet al te duur en je kan nog redelijk uitbreiden (ook later naar Dual Core). En wat ik een groot voordeel vind is dat de AMD lekker koel blijft.

[ Voor 25% gewijzigd door Shuriken op 17-04-2005 21:42 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ing._Buttje schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:23:
Moet je zéker doen! :)

Volgens mij heb je nog geen toegang ofwel?

[...]

Mocht je dat geregeld hebben, dan klik je hierzo en zal er een wereld voor je open gaan :P
[rml]Alfa Romeo, post hier pics van een Alfa [ deel 16][/rml]

seeya :w
offtopic: wat is HK!?
Sorry, met de search ben ik er zelf al achter gekomen. O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou tenminste wachten totdat de R520 Fudo er is die zou theoritisch gezien 3x zo snel als een x800 xt zijn!
en wacht dan gelijk ook op dual core!
je moet het wel allemaal zelf weten natuurlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Als je geld teveel hebt ja .. dat spul is op dat moment het nieuwste van het nieuwste en met name aan die nieuwe grafische kaarten betaal je, je helemaal blauw ... €500? Best wel wat veel niet .. ?
En 3x zo snel? Okay, ik heb deze ontwikkeling niet zo gevolgd, maar in dit wereldje is 3x zo snel vaak eerder 0,3x zo snel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 13:10

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

En wat je vandaag koopt is morgen eigenlijk alweer "oud". In een markt waar de veranderingen
zo snel gaan als op computergebied loop je helaas altijd achter de feiten aan. Maarja als
je iedere keer wacht omdat er morgen binnenkort weer iets nieuws uitkomt koop je waarschijnlijk
nooit een andere PC. Koop gewoon een goeie middenmoot machine die doet wat jij wil voor
dit moment. Het duurste en het beste kopen is altijd duurkoop (IMHO) daar je dat altijd
weer het snelst afschrijft. Koop je het goedkoopste dan kun je vaak weer tegen de grens van je hardware oplopen doordat de software niet loopt omdat je machine niet snel/goed genoeg is.
(te weinig geheugen, trage proc of strage videokaart). :'(
En door een goede middenmoot computer te kopen hou je geld over en dat leg je aan de kant voor de volgende. Je moet ook niet te ver op de toekomst willen kopen, hoe vaak zijn we ondertussen niet veranderd van "standaard" en als je bord die standaard wel heeft dan ondersteund de BIOS het weer niet en dan komt er voor jou bord weer net geen update. :'( Heb ik helaas te vaak al gezien.

Atari 4 ff'r 😊

Pagina: 1