Toon posts:

Internet sharing werkt, maar verliest verbinding na scannen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n ICS werkend, surfen, World of Warcraft etc werken allemaal prima.
Als ik nu in Battlefield de serverlijst opvraag, of dit in The All Seeing Eye doe verlies ik de verbinding met de server (en het internet dus). Pas na een reset, of de UTP-kabel op een andere nw-kaart aansluiten werkt het internet weer (totdat ik weer een zut servers ga scannen/pingen)

Heb al geprobeerd om de nw-kaarten op 10mbs ipv 100 mbs te zetten (ik dacht aan problemen met de kabel), maar zonder succes.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??

Verwijderd

Het zou handig zijn om te weten over wat voor modem / router we praten :) Draai je ook nog p2p-applicaties op de achtergrond? :)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:14
En hoezo internet sharing?
heb je dan iets als: modem---pc---pc?

Verwijderd

Topicstarter
Yup, PC in de keuken als server die direct verbinding heeft met internet, de PC waarop ik werk zit achter die server.

Internet blijft gewoon werken op de server als ik daarop check, maar de verbinding valt gewoon weg tussen de 2 pc's

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:58:
Yup, PC in de keuken als server die direct verbinding heeft met internet, de PC waarop ik werk zit achter die server.

Internet blijft gewoon werken op de server als ik daarop check, maar de verbinding valt gewoon weg tussen de 2 pc's
Kan je de pc's dan onderling nog wel pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, krijgt ook geen adres toegewezen van server

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Draait de keukenserver een firewall die je misschien blockt?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Norton Internet Security loopt inderdaad...Selectief blokkeren van een verbinding nadat ik veel pings/scans uitvoer? Kan dat?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:14
Ik heb ook een tijdje zo'n opstelling gehad en het is altijd buggy geweest.
offtopic:
Toen heb ik maar voor 3 tientjes een router gekocht en die aan m'n modem gehangen en vanaf dat moment heb ik geen netwerkproblemen meer gehad.
Pagina: 1