Toon posts:

[XP] Defrag met diskeeper lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na wat zoekwerk met de search funktie van GoT wel wat wijzer geworden maar geen oplossingen gevonden die werken.

Ik run WinXP Pro SP2, heb twee harde schijven (Maxtor 4K040H2 & Western Digital WDC800JB-00CRA1) beiden FAT32.

Diskeeper start wel op (via Start menu of via properties/tools na rechtsklik op drive) maar zodra ik Analyse of Defragment van een willekeurige drive wil doen zegt hij : Diskeeper could not initialize.

In de vele reacties die ik gelezen heb in andere threads met ongeveer hetzelfde onderwerp, stond ook dat de standaard met XP meegeleverde diskeeper (lite?) prima is. Vind ik ook, hoef niet zonodig software van derden erbij te hebben als dat niet nodig is.

In een van de reacties op GoT stond dat de DCOM service moet draaien wil Diskeeper werken,
als ik met Ctrl-Alt-Del kijk welke processen er draaien, dan staat deze er inderdaad niet tussen.
Ik zou ook niet weten hoe deze weer toe te voegen (heb ook al een keer via dfrg.inf opnieuw geinstalleerd.

Wie kan me vertellen wat ik moet doen om defrag aan de praat te krijgen?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Probeer 't eens in veilige modus.. O-)

Verwijderd

Topicstarter
Wa ik inderdaad vergeten te vermelden, maar dat had ik al gedaan, en met exact hetzelfde resultaat

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan bij de add/remove windows components dit wel toevoegen als ik me niet vergis?

Verder, wat doet defrag.exe als je die vanaf de commandprompt draait?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Heb gekeken bij Add/Remove Windows components, maar kan het (ik neem aan dat je dcom bedoelde?) daar niet vinden.

Als ik defrag.exe vanaf de prompt run, krijg ik de boodschap "Disk Defragmenter could not start"

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
services.msc

check of je DCOM serivces wel draaien (moet op automatic staan) dikke kans dat deze door een tool zijn uitgezet

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Erik,

Ik heb gekeken wat er draaide en "DCOM Server Process Launcher" was actief (wordt ook automatisch gestart trouwens.

Zijn er nog meer services die moeten draaien om Diskeeper te laten werken?
Pagina: 1