Heb een klein probleem op een webserver.
Ik draai Tomcat 5.0.28, met Apache ervoor, en dat genereert wel wat processen (vrij druk bezochte site). Ik denk dat er zoiets van 400 processen draaien onder de user tomcat (daarmee start en stop ik tomcat) en www-data.
Nu kan ik niet meer inloggen als user tomcat, hij geeft als error: "bash: fork: Resource temporarily unavailable". Na wat opzoekingswerk bleek dat hij aan de limiet zou zitten van het aantal processen die hij kan openen, dus het proces 'bash' kan niet meer worden toegvoegd.
Is er enige manier om het aantal processen die de user tomcat mag openen, te verhogen? Of zit ik met te weinig resources?
Wat ik al heb geprobeerd:
Editen van /etc/pam.d/login
Editen van /etc/security/limits.conf
Mijn systeem:
Debian woody 2.4.30
P4 2.0 GHz
1024 MB ram
36 GB SCSI
2GB swap
Edit:
Load Averages 0.59 0.49 0.37
Physical Memory: 98% vol (nog 23 MB vrij)
Swap Memory: voor 3 MB gevuld...
Ik draai Tomcat 5.0.28, met Apache ervoor, en dat genereert wel wat processen (vrij druk bezochte site). Ik denk dat er zoiets van 400 processen draaien onder de user tomcat (daarmee start en stop ik tomcat) en www-data.
Nu kan ik niet meer inloggen als user tomcat, hij geeft als error: "bash: fork: Resource temporarily unavailable". Na wat opzoekingswerk bleek dat hij aan de limiet zou zitten van het aantal processen die hij kan openen, dus het proces 'bash' kan niet meer worden toegvoegd.
Is er enige manier om het aantal processen die de user tomcat mag openen, te verhogen? Of zit ik met te weinig resources?
Wat ik al heb geprobeerd:
Editen van /etc/pam.d/login
code:
1
| session required pam_limits.so |
Editen van /etc/security/limits.conf
code:
1
| tomcat hard nproc 500 |
Mijn systeem:
Debian woody 2.4.30
P4 2.0 GHz
1024 MB ram
36 GB SCSI
2GB swap
Edit:
Load Averages 0.59 0.49 0.37
Physical Memory: 98% vol (nog 23 MB vrij)
Swap Memory: voor 3 MB gevuld...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 19:39 ]