Ongevraagd Operator Logos

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
Me vader heeft een Nokia6310i met een KPN abbo.
Hier krijgt hij wekelijks een operator logo op toegestuurd.
We kunnen dan alleen kiezen voor tonen en uit.
Dit grapje kost toch iedere maand zo'n 3,50.
Hoe komen we van deze berichten af?
KPN kon ons niet helpen.

tremble and despair for i am power!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wie stuurt je die?
Neem daar ns contact mee op ;)

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Zou het niet weten, je ziet alleen operator logo staan (als tekst).
Je kan deze dan openen of sluiten. Voor de rest kan ik nergens een afzender achterhalen.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17

13art

Moderator Mobile
Mijn vriendin heeft precies hetzelfde, Logo kost elke keer 50 cent. Na gebeld te hebben met kpn klantenservice idd het verhaal dat ze er niks aan kunnen doen, maar dat het waarschijnlijk bij Jamba vandaan komt.
Kijk hier maar even om te kijken hoe je het op kan zeggen:
http://www.consumentenbon...004/581590?ticket=nietlid

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:39

SambalBij

We're all MAD here

Als het geld kost (x bedrag per ontvangen bericht) staan ze toch op de specificatie van de telefoonrekening? Aan de hand van het nummer moet toch te achterhalen zijn waarvandaan het afkomstig is.
Er zal wel eens een keer iets van 'logo on' ofzo naar een of ander 4 cijferig nummer zijn gestuurd vanaf dat toestel.

Anders inderdaad KPN eens bellen en dat nummer laten blokkeren ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door SambalBij op 17-04-2005 19:49 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 16:23

Underworld

+1 Inzichtvol

als ze mij zoiets zouden flikken en ik kom er achter welk bedrijf het stuurt dan stuur ik gewoon een 'email bom' terug (zo'n 100 mailtjes) of een fax met 40 zwarte pagina's waarop staat 'don't mess with me'

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik snap ook niet dat het nog mag om geld te vragen voor een ontvangen bericht. Gewoon geld vragen voor het verzenden van een bericht is logisch... maar ontvangen, nee.

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

natuurlijk ook in het weekend faxen he ;)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Underworld schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:17:
als ze mij zoiets zouden flikken en ik kom er achter welk bedrijf het stuurt dan stuur ik gewoon een 'email bom' terug (zo'n 100 mailtjes) of een fax met 40 zwarte pagina's waarop staat 'don't mess with me'
stoer :{

je kan beter gewoon melding maken bij je operator van misbruik. Zij zullen je toch echt moeten helpen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
Underworld schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:17:
en jij denkt dat ze geen mailserver hebben die dat scanned? En dat een groot bedrijf als het IETS kan boeien hoeveel nepfaxxen je stuurt?

Dit is dus _GEEN_ oplossing

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Kun je op het overzicht van KPN dan ook zien welke inkomende berichten je hebt gekregen?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 13:32

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Rush schreef op maandag 18 april 2005 @ 10:03:
Kun je op het overzicht van KPN dan ook zien welke inkomende berichten je hebt gekregen?
Moet wel als ze het factureren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• 13art

13art

Moderator Mobile
Operations schreef op zondag 17 april 2005 @ 19:49:
Als het geld kost (x bedrag per ontvangen bericht) staan ze toch op de specificatie van de telefoonrekening? Aan de hand van het nummer moet toch te achterhalen zijn waarvandaan het afkomstig is.
Er zal wel eens een keer iets van 'logo on' ofzo naar een of ander 4 cijferig nummer zijn gestuurd vanaf dat toestel.

Anders inderdaad KPN eens bellen en dat nummer laten blokkeren ofzo.
Dat is dus het hele probleem, het is niet terug te vinden waar het vandaan komt. KPN kan ook niet achter het nummer komen, hoe onlogisch het ook klinkt, maar het is dus echt zo.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:39

SambalBij

We're all MAD here

DjWannaB2002 schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:39:
[...]

Dat is dus het hele probleem, het is niet terug te vinden waar het vandaan komt. KPN kan ook niet achter het nummer komen, hoe onlogisch het ook klinkt, maar het is dus echt zo.
Da's dus bullshit (van KPN)...

Het zijn naar ik aan neem van die zoveel euro per ontvangen bericht dingen. Bij die berichten gaat het bedrag dat ze jou in rekening brengen naar een bepaald bedrijf toe wat jou die logo's stuurt. Als KPN het aan jou kan factureren dan weet KPN ook donders goed naar wie ze jou geld dan moeten doorsturen. Anders gewoon eens gaan weigeren die dingen te betalen? Misschien dat KPN dan iets behulpzamer wordt? (Als je de rekening krijgt gewoon het rekeningbedrag verminderd met de kosten (volgens de specificatie) van die logo's betalen)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Maar je moet toch minstens een keer je hebben aangemeld (je vader dan) Heeft die geen idee hoe en wat? ze kunnen je moeilijk hiermee gaan spammen zonder dat je jezelf aanmeld.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Ja dat is et probleem juist.
Hij weet het niet.
Vroeger misschien een keer gedaan, en nu weet ie het niet meer.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Er moet ergens een nummer staan waar het vandaan komt, ook deze specificatie kan je vragen bij KPN! zij zullen dit echt voor je uitzoeken... doe gewoon een beetje zielig aan de telefoon en behulpzaam dat werkt altijd!!!

Verder zou ik niet opdraaien voor die kosten als je het daadwerkelijk nooit hebt aangevraagd. Als je rechtsbijstandverzekering hebt zou ik zelfs zo ver gaan om een zaak tegen dat #^&* bedrijf te beginnen alle verloren tijd en brieven (aangetekend) ook in rekening brengen...

Ik heb ZO een hekel aan dit soort %&*$^% bedrijfjes... die denken toch AGH de consument staat zwak... en 1 op de 1000000 zal misschien een zaak beginnen tegen hen (zelfde als met SPAM) en ze maken dus DIKKE winst. Het is gewoon belachelijk dat dit soort GORE bedrijven mogen bestaan... :r

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bij mijn vriendin wordt het elke keer afgeschreven van de prepaid. Ze heeft KPN al gebeld, die zouden het uitzoeken en paar dagen later kreeg ze een sms dat kpn er niet achter kon komen waar het vandaan kwam. Tja vreemd, ik ben het helemaal met jullie eens, maar zal wel soort van beveiliging zijn dat KPN niet zomaar kan achterhalen waar het geld allemaal naartoe gaat. Soort van privacy zal het wel zijn denk ik,....

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:37
kan je geen aangifte doen van diefstal / oplichting o.i.d. ? Ben benieuwd wat er dan uitkomt :).

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, alleen hoef ik gelukkig niks te betalen voor de logos, kan ze ook niet opslaan. Ze konden het bij kpn niet eens vinden in het systeem, volgens hun ontvang ik niks, ze weten ook geen nummer dus ik kan me ook niet afmelden..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 23:56 ]

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Even een update, de smsjes zijn gestopt.
Bij KPN konden ze mooi vertellen welk nummer er had gesmst en hoe we het konden stoppen.
Sinds dien geen last meer!
We moesten wel even de tijd doorgeven dat we een bericht hadden gekregen. Dus altijd ff ergens neerschrijven als je weer zo'n rot ding hebt gekregen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
staat ook wel bij de details van het smsje :)

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:36:
staat ook wel bij de details van het smsje :)
Nee waren geen details te vinden.
Was een operator logo die nergens te achterhalen was :/

Pagina: 1