Halve oplossing voor error 99 probleem canon digital

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Zoals veel mensen ben ik bij het kopen van de Canon 350d tegen het error 99 brobleem gelopen met mijn oude sigma lens. Ik ben toch een beetje met die lens gaan spelen en kwam er achter dat de camera de melding alleen gaf als hij van de grootste diafragma afwijkt. Met de dial in de diafragmavoorkeuze stand en de grootste diafragma geselecteerd kon ik toch nog foto's maken met deze lens, het betreft hier de Sigma Zoom 28-70 1:2.8-4

Ik weet natuurlijk niet of dit met meer lenzen werkt, maar ik wilde het jullie niet onthouden. :*)

What is impossibility but a challenge

Verwijderd

Is het niet zo dat je een lens die deze error geeft kunt laten flashen (of iets wat er op lijkt) zodat 'ie weer werkt? Dat lijkt me een iets eenvoudigere oplossing :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat is al eens langs gekomen: "Error 99" Eos 300D i.c.m. Sigma "28-300"

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Mr.Nonflex
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 19:09:
Is het niet zo dat je een lens die deze error geeft kunt laten flashen (of iets wat er op lijkt) zodat 'ie weer werkt? Dat lijkt me een iets eenvoudigere oplossing :)
Dat kan met somigge lenzen. Hij moet dan naar sigma gestuurd worden. Er wordt dan een printplaatje met chip vervangen. Volgends foto klein kost dat gemiddeld 125 euro.

Mij is dat deze lens niet waard. Ik dacht ook dat niet bij elke lens de chip vervangen kan worden. :|

• Mr.Nonflex
Daar werd deze oplossing niet besproken :O

Ik las daar wel dat de chip vervangen maar 45 euro's kost, toch nog eens langs foto klein,
ik had daar potverdorie verteld dat ik nog lenzen had toen ik de camera kocht :(

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Nonflex op 17-04-2005 20:01 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, bedrag is rond de 50 euro, heb ik wel vaker gehoord.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Mr.Nonflex
Vandaag kreeg ik een emailtje van sigma, mijn lens kan niet geupdate worden,
dus deze halve oplossing is helaas de enige oplossing. ;(

edit:

Geachte heer,

Voor uw Sigma 28-70/2.8-4 heeft de fabrikant om technische redenen helaas geen update beschikbaar.

Ons huidige program werkt overigens wel uitstekend met EOS digitaal.

Voor meer informatie over onze producten mag ik u verwijzen naar onze website www.sigma-benelux.nl

Met vriendelijke groet,
SIGMA BENELUX BV

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mr.Nonflex schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:56:
Vandaag kreeg ik een emailtje van sigma, mijn lens kan niet geupdate worden,
dus deze halve oplossing is helaas de enige oplossing. ;(
Ah, rottig. Jammer dat ze ook niet even zeggen waaróm het dan niet kan ( 'technische reden', jaja...)
edit:

...
Voor meer informatie over onze producten mag ik u verwijzen naar onze website www.sigma-benelux.nl

offtopic:
Dus ik braaf weer eens naar de Sigma-site: hebben ze het hele ding vernieuwd! Ziet er niet gek uit trouwens, jammer dattie nog niet 100% firefox proof is :P

Verwijderd

Mr.Nonflex schreef op zondag 17 april 2005 @ 19:57:
[...]
Daar werd deze oplossing niet besproken :O

Ik las daar wel dat de chip vervangen maar 45 euro's kost, toch nog eens langs foto klein,
ik had daar potverdorie verteld dat ik nog lenzen had toen ik de camera kocht :(
Heb je erbij verteld welke objectieven je erbij had? Als je die camera bij mij had gekocht was ik er namelijk in beginsel niet vanuit gegaan dat je een oud exemplaar Sigma objectief in je bezit hebt ;)

• Mr.Nonflex
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:51:
[...]

Heb je erbij verteld welke objectieven je erbij had? Als je die camera bij mij had gekocht was ik er namelijk in beginsel niet vanuit gegaan dat je een oud exemplaar Sigma objectief in je bezit hebt ;)
Dat niet wel dat ik een Canon Eos 50e had van bijna tien jaar oud met wat lenzen, trouwens ook bij fotoklein gekocht. Maar idd het is ze vergeven, hoewel ik de lens toch scherper vind dan de kitlens, zelfs al kan ik alleen een groot diafragma gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Nonflex op 24-04-2005 09:41 ]

Pagina: 1