speciale voedingsconnector dual cpu mobo

Pagina: 1
Acties:

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 11:30
Ik heb enige maanden terug een Tyan Tiger MP moederbord gekocht omdat het me leuk leek om eens een dual cpu server op te zetten en ik nog een Athlon 1 Ghz had liggen (en gemakkelijk aan een 2e kon komen).

Nu ben ik daar eindelijk eens mee aan de slag gegaan en bij het moederbord zit een speciaal kabeltje meegeleverd om het moederbord op de voeding aan te sluiten. De voeding van je moederbord sluit je dus niet rechtstreeks aan, maar via dat kabeltje. En op dat kabeltje kun je een 2e standaard kabeltje wat van de voeding komt (zoals je die in je harde schijf steekt) aansluiten.

Waarschijnlijk is dit gedaan omdat het moederbord nogal veel stroom kan trekken met 2 cpu's erop. Maar in de handleiding van Tyan wordt er niets over gezegd (staat ook niet bij de 'meegeleverde spullen' vermeld).

Nu vroeg ik me af of dat kabeltje echt helpt, want ik was in de veronderstelling dat problemen met het 'doorbranden' die onder andere bij dit moederbord wel voor schijnen te komen vanwege de grote hoeveelheid stroom die het kan trekken niet zozeer bij de voeding ligt, maar eerder bij het moederbord. Ook vroeg ik me af of iemand weet of Tyan dit standaard meeleverd of dat de winkel waar ik het moederbord vandaan heb dit erbij heeft gestopt.

Voor de duidelijkheid heb ik nog even twee foto's bijgevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~wharders/pics/connector_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~wharders/pics/connector_02.jpg

The Flying Dutchman

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tja zoweiso brand dat ding pas door met cpu's > 2000+ oid. Bij je dual 1 Ghz zal dit wel niet zo zijn. En of dat kabeltje echt werkt vraag ik me ook af... Maarja je kan de molex er altijd in prikken. Baat het niet, dan schaadt het niet :)

Ik heb op mijn dual Socket A moederbord ook alle 3 de powervoorzieningen (ATX, p4 plug en AUX plug) aangeloten. Kan toch geen kwaad :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.