Toon posts:

Connecten naar gameserver achter router*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

ik heb een probleem met mijn game server .
ik heb sinds kort een E Tech ADSL Modem router .daarvoor had ik een USB adsl modem (LOL)
met de ADSl modem kon ik zonder problemen het spel Postal 2 stp hosten ik hoefe geen poorten te openen of zo .

met de E Tech moet dat wel .
op de site van postal staat dat poortje 7777 en 7778 open moet dit heb ik gedaan ,maar wanneer ik de server host komt die alleen maar bij LAN games te staan
En als je het server adres op vraagt geeft die doodleuk het ip van de router
(10.0.0.2 ) hoe zorg ik er voor dat anderen mijn spel kunnen joinen .

Ik heb gegoogled maar over het spel is weinig te vinden
iemand enig idee ?

Verwijderd

Anderen moeten connecten naar jouw externet IP-adres, wat je ziet als je naar www.whatismyipaddress.com gaat.

Zet je altijd een spatie tussen je zin en de punt?

Verwijderd

Start je niet geheel per ongeluk een LAN-game in plaats van een internet-game op? Dat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn. Je kan ook eens proberen gebruik te maken van een dmz richting je gameserver, zo weet je zeker dat alles aankomt bij de gameserver :)

Verwijderd

Topicstarter
nej ik strat wel degelijk een internet server maar i duno e tech lijkt wel k*t of zo :S
lol ik wil gewoon hosten .

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:33:
nej ik strat wel degelijk een internet server maar i duno e tech lijkt wel k*t of zo :S
Met deze zeer duidelijke omschrijving van de uitwerking van de bovengenoemde tips, in het prachtige ABN geschreven, snap ik de ballen van je post en komen we zo geen stap verder richting een oplossing. :Y)

Probeer het eens en laat een duidelijk blijken wát je doet en wát er fout gaat.
Soms kost iets nou eenmaal wat moeite om het aan de gang te krijgen, dat is een uitdaging. Net zoals leestekens en het ABN.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke het zit zo

ik wil :

Een spel hosten .het gaat om postal 2 stp (ut engine)
Maar omdit te kunnen hosten moeten de poorten 7777 en 7778 open .
dit heb ik gedaan in mijn E Tech ADSl modem Router
wanneer ik het ip van de server opvraagd krijg ik het interne ip te zien namelijk 10.0.0.4
wat doen ik verkeerd iedereen heeft het over DMZ Host maar dat woordje kent mijn router niet
ik wil niet connecten maar ''Hosten ''

Verwijderd

Wat een DMZ doet is alles wat binnenkomt op de WAN-poort van je router doorgeven naar een ipadres in je interne netwerk. Soms willen dingen met poortmappen niet helemaal lekker gaan, dan kan dit een erg handige oplossing zijn.

Je moet even in de documentatie van je E-tech duiken of ze misschien de naam hebben veranderd van die functie. Ik heb hier twee E-tech's gehad, en beide hadden ze een DMZ-functie die verder prima werkte. Mag ik vragen wáár je het ip opvraagt, als je dat ook intern doet heb je kans dat hij inderdaad het lokale ip pakt. Maar als je je game bij de masterserver laat registreren (en dat wil je bij een internetgame) dan zou de rest van de wereld normaal gesproken je externe ip zien.
Pagina: 1